شناسهٔ خبر: 67356651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین؛

۱۰۸۹ شعبه آماده اخذ رای قزوینی‌ها

کاظمی گفت:هزار و ۸۹ شعبه اخذ رأی در سطح ۶ شهرستان استان در نظر گرفته شده است،که شامل ۵۰۹ شعبه در قزوین،۱۸۱ شعبه در تاکستان، ۱۱۸ شعبه در بویین زهرا، ۷۵ شعبه در آبیک،۱۵۳ شعبه در البرز و ۵۳ شعبه هم در آوج می باشد.

صاحب‌خبر -

قزوین_ به گزارش بسیج، عباس کاظمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در نشست هم‌اندیشی استاندار با اصحاب رسانه استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات باغستان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: جریان رسانه‌ای باید اقدامات و عملکرد دولتی سیزدهم را که مورد تأیید مردم ،بود اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: بعد از شهادت شهید رئیسی بلافاصله دستور برگزاری انتخابات زودهنگام صادر شد و اقدامات لازم برای اجرای آن در دستور کار قرار گرفت، در استان قزوین نیز بلافاصله اقدامات صورت گرفت و اعضای هیئت اجرایی و هیئت نظارت تعیین شده است و شعب اخذ رأی مشخص شدند.

معاون استاندار اظهار کرد: هزار و ۸۹ شعبه اخذ رأی در سطح ۶ شهرستان استان در نظر گرفته شده است، که ۵۰۹ شعبه در قزوین، ۱۸۱ شعبه در تاکستان، ۱۱۸ شعبه در بویین زهرا، ۷۵ شعبه در آبیک، ۱۵۳ شعبه در البرز و ۵۳ شعبه هم در آوج در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مجموع ۸۳۰ شعبه ثابت و ۲۵۹ شعبه سیار در سطح استان در نظر گرفته شده است که از این میان ۷۰۰ شعبه شهری و ۳۸۹ شعبه روستایی است. ۶۸۰ شعبه ثابت و ۲۰ شعبه سیار شهری و ۱۵۰ شعبه ثابت و ۲۳۹ شعبه سیار روستایی در سطح استان در نظر گرفته شده است.

کاظمی بیان کرد: تمامی شعب سطح استان در روز جمعه هشتم تیرماه از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی هستند و براساس قانون فرایند اخذ رای تا ساعت ۱۸ در نظر گرفته شده است اما بنابر تصمیم وزارت کشور امکان تمدید وجود دارد.

وی یادآور شد: در انتخابات دور دوازدهم مجلس و دور هشتم مجلس خبرگان استان قزوین در تمهیدات اجرایی برگزاری انتخابات رکورد زد و جزو سه استان برتر کشور قرار گرفته است. 

معاون استاندار اظهار کرد: کلیه متولدین ۸ تیر ماه ۱۳۸۵ به قبل، واجد شرایط رأی دادن هستند، در استان قزوین ۹۶۰ هزار نفر هستند که حدود ۲۰ هزار نفر آن‌ها رأی اولی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان فرماندار شناسی و مورد آموزش قرار گرفتند و تا امروز تمامی دوره‌های آموزشی را به اتمام رساندند؛ همچنین کاربران آموزش داده شدند، هر ۱۰ شعبه یک بازرس، هر شعبه ثابت سه مأمور حفاظتی و هر شعبه سیار چهار مأمور حفاظتی خواهند داشت و هماهنگی‌های لازم در این حوزه صورت گرفته است و موارد مورد نیاز برگزاری انتخابات به تمام شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها منتقل شده است.

کاظمی تأکید کرد: حوزه اجرا، پشتیبانی و امنیت آماده برگزاری انتخابات شایسته هستند، فرایند انتخابات به جز مرحله اخذ رأی و شمارش آراء که به صورت دستی خواهد بود، به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و دستگاه احراز هویت ملاک واجد رای دادن است.

وی عنوان کرد: واجدین رای باید ۱۸ سال تمام باشند، محجور نباشند و تابعیت ایران را داشته باشند که این اطلاعات از طریق دستگاه قابل استعلام است، همچنین برای دادن رأی اصل شناسنامه یا کارت ملی نیاز است و برای مسافران هم تمهیداتی اندیشیده تا صندوق‌های رأی در برخی مجتمع‌های بین راهی مستقر شود.

معاون استاندار قزوین اظهار کرد: در دوره گذشته انتخابات استان قزوین یعنی مجلس دوازدهم ۸۵ درصد افراد با کارت ملی رأی دادند و ۱۱ درصد با شناسنامه و باقی با کارت‌های سایر مانند گواهینامه، برخی این شائبه را ایجاد کردند که افراد با دادن کد ملی چندین بار رأی دادند این امر غیرممکن است چرا که دستگاه احراز هویت بر اساس سریال پشت کارت ملی و اثر انگشت رأی را ثبت می‌کنند.

وی افزود: کاربر سریال کارت ملی یا سریال شناسنامه را استعلام می‌کند کسی که یک بار رأی داده باشد امکان رای‌گیری مجدد از او وجود ندارد، در انتخابات مجلس در قزوین ۱۰۰ درصد آرایی که به صندوق انداخته شد با کد ملی و سریال کارت ملی هماهنگ بود.

کاظمی اظهار کرد: شعب سیار در تمام روستاهای مستقر شده‌اند، حتی در روستایی که فقط دو خانواده ساکن هستند نیز رایزنی شده که صندوق رای به آنجا برود، در واقع بیش از ۱۷۰۰ شعبه سیار و ثابت در استان قزوین رای‌گیری صورت می‌گیرد

وی خاطرنشان کرد: برای خوابگاه‌ها، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و مراکز فرهنگی نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است که امکان رای گیری سیار وجود داشته باشد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

نظر شما