شناسهٔ خبر: 67356606 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسیدگی به ۷۵ هزار پرونده در دادگستری میاندوآب

رئیس دادگستری میاندوآب گفت: در یک سال گذشته به بیش از ۷۵ هزار فقره پرونده در محاکم قضایی میاندوآب رسیدگی شده است.

صاحب‌خبر -

رسیدگی به ۷۵ هزار پرونده در دادگستری میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام گل‌حسینی   با بیان اینکه دستگاه قضایی یک دستگاه حاکمیتی است، اظهار کرد: دستگاه قضایی در راستای وظایف خود در زمینه‌های مختلف به‌عنوان یک دستگاه حاکمیتی در کنار سایر نهادها ایفای نقش می‌کند.

رئیس دادگستری میاندوآب با اشاره به تشکیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی با موضوعات مختلف در یک سال گذشته، افزود: طبق آمار در یک سال گذشته به بیش از ۷۵ هزار فقره پرونده در دادگستری میاندوآب رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه بررسی آمار نشان می‌دهد که در یک سال گذشته با افزایش پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی شهرستان میاندوآب روبرو بودیم، گفت: بر اساس آمار تعداد پرونده‌ها نسبت به سال ۱۴۰۱، حدود هفت هزار فقره افزایش داشته است.

گل حسینی با اشاره به اینکه اگر نهادهای مختلف بتوانند کارهای خود را بهتر مدیریت کنند، این تعداد پرونده تشکیل نمی‌شود، تصریح کرد: مشکلات تورم و مسائل اقتصادی نیز عامل دیگری در افزایش پرونده‌ها در پی عدم عمل مردم به تعهداتشان است.

رئیس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه دستگاه قضایی در برخی موارد کم‌کاری نهادهای دیگر را جبران می‌کند که این درست نیست، اظهار کرد: تبعات این موضوع متوجه محاکم قضایی می‌شود که با افزایش پرونده روبرو می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه باید با فساد در هر کجا که باشد مبارزه کرد، افزود: ما این روحیه مبارزه با فساد را در رئیس‌جمهور شهیدمان چه در قوه قضائیه و یا در قوه مجریه سراغ داشتیم که باید در تمام مسئولان نیز این‌گونه باشد.

گل حسینی هم چنین با بیان اینکه باید فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه ترویج یابد، افزود: فرهنگ دینی ما مروج روحیه گذشت است و همه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

رئیس دادگستری میاندوآب با تأکید بر ترویج اخلاق اسلامی در جامعه، اظهار کرد: نباید نسبت به مسائل مختلف در جامعه بی‌تفاوت بود و اخلاق اسلامی را در جامعه ترویج داد.

نظر شما