شناسهٔ خبر: 67356564 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان : استفاده از جوانان موجب بهبود شرایط اقتصادی استان می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت تحریم‌ناپذیری این استان، گفت: استفاده از توان جوانان، ارتباط با کشورهای همسایه و تسهیل‌گری در سرمایه‌گذاری می‌تواند سبب رونق عرصه تجارت و بهبود شرایط اقتصادی استان شود. استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت تحریم‌ناپذیری این استان، گفت: استفاده از توان جوانان، ارتباط با کشورهای همسایه و تسهیل‌گری در سرمایه‌گذاری می‌تواند سبب رونق عرصه تجارت و بهبود شرایط اقتصادی استان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ محمد کرمی روز دوشنبه در بازدید از اداره کل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: القای محرومیت سبب ایجاد افکار پوسیده و عامل عدم پیشرفت است در حالیکه ما جوانان و نوجوانان خوش‌فکری داریم که با راهبری آنها شاهد توسعه استان خواهیم بود.
وی با تاکید بر بهره‌گیری از روش‌های نوین تجارت، افزود: تجارت ما یک تجارت سنتی است که با استفاده از روش‌های نوین در کنار روش‌های سنتی و تلفیق این ۲، ایجاد تغییرات اساسی در عرصه تجارت را شاهد خواهیم بود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: ذخایر زیرزمینی؛ عامل تولید ثروت است و با فرآوری این ذخایر می‌توان شاهد افزایش تولید و کاهش بیکاری و رشد و توسعه استان بود.
وی تصریح کرد: دریا، شیلات، تجارت و کشاورزی نیز نوعی معدن به حساب می‌آیند و منابعی بی نظیر برای تولید ثروت هستند.
کرمی با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، تاکید کرد: باید در مبادلات تجاری و فعالیت‌های اقتصادی از علم و دانش بهره‌گیری شود، که مسلماً عامل تولید ثروت خواهند بود.
وی با اشاره به ظرفیت معادن سیستان و بلوچستان، گفت: تمامی فناوری‌های جدید از فلزات از جمله مس بهره می‌گیرند.
استاندار سیستان و بلوچستان به دلایل خرید مواد خام معدنی توسط کشورهای مختلف اشاره کرد و اظهار کرد: در واقع ما گاهی ارزش ظرفیت‌هایی که داریم را نمی‌دانیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باید در زمینه‌های مختلف توسعه سیستان و بلوچستان حضور چشم گیری داشته باشند افزود: مسوولان باید در زمینه راهبری و هدایت بویژه بخش خصوصی حضور فعال داشته باشند تا شاهد اقتصاد مردمی باشیم.
کرمی ادامه داد: از ظرفیت افراد فعال در عرصه کار و نیروهای جهادی باید استفاده شود و جلسات دائمی با دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های مردمی داشته باشید.
وی با بیان اینکه آگاهی دهی به جوانان در زمینه‌های مختلف اقتصادی در دستور کار باشد و علاوه بر آن طرح‌ها، بسته‌ها و تسهیلات ویژه‌ای را برایشان فراهم کنید افزود: دستگاه‌های اجرایی وظایف کاری خود را با تلاش مستمر، سرعت در کار و انضباط اداری انجام دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر پیگیری حضور مردم در اقتصاد تاکید کرد و افزود: جزو وظایف مسوولان این عرصه است که در مردم تحرک ایجاد کنند و از بروکراسی‌های اداری پرهیز شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت اقتصاد تجارت سیستان و بلوچستان در کل کشور بی نظیر است گفت: مسوولان مربوطه باید اتاق بازرگانی جوانان را تشکیل دهند و با آموزش و صدور کارت بازرگانی انحصار موجود در این فعالیت‌ها را بشکنند.
کرمی افزود: به جای پیگیری برای حضور موسسات دیگر در سیستان و بلوچستان، در زمینه حضور جوانان خوش فکر استان و بهره‌گیری از آنان در این عرصه برنامه‌ریزی شود.
وی با بیان اینکه مشکل عمده ما عدم وجود برنامه راهبردی در حوزه تجارت است، بیان کرد: برنامه‌ریزی برای رفع نیازمندی‌های کشورهای اطراف، توسعه بازارچه‌های مرزی، بهره‌گیری از ظرفیت دریا و گسترش کارخانه‌های تولیدی از عوامل تاثیرگذار در رونق تجارت سیستان و بلوچستان است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حوزه تولید و بازرگانی به هم متصل هستند و لازم است؛ مسوولان برای مسائل مرتبط با این حوزه‌ها راهکارهای مناسب و عملی ارائه بدهند.

نظر شما