شناسهٔ خبر: 67342094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار:

استفاده از توان جوانان موجب رونق تجارت و بهبود شرایط اقتصادی استان می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به پتانسیل تحریم ناپذیری استان گفت: استفاده از توان جوانان، ارتباط با کشور‌های همسایه و تسهیل گری در سرمایه گذاری می‌تواند سبب رونق عرصه تجارت و بهبود شرایط اقتصادی استان شود.

صاحب‌خبر -

 محمد کرمی در جریان بازدید از اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: القای محرومیت سبب ایجاد افکار پوسیده و عامل عدم پیشرفت است در حالی که ما جوانان و نوجوانان خوش‌فکری داریم که با راهبری آنها شاهد توسعه استان خواهیم بود.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از روش‌های نوین تجارت گفت: تجارت ما یک تجارت سنتی است که با استفاده از روش‌های نوین در کنار روش‌های سنتی و تلفیق این دو ایجاد تغییرات اساسی در عرصه تجارت را شاهد خواهیم بود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ذخایر زیرزمینی؛ عامل تولید ثروت است و با فرآوری این ذخایر می‌توان شاهد افزایش تولید و کاهش بیکاری و رشد و توسعه استان بود.

 کرمی اظهار داشت: دریا، شیلات، تجارت، کشاورزی و... نیز نوعی معدن هستند و منابعی بی نظیر برای تولید ثروت می‌باشند.

وی با اشاره به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: اگر در مبادلات تجاری و فعالیت‌های اقتصادی از علم و دانش بهره‌گیری شود، مسلماً عامل تولید ثروت خواهند بود.

استاندار با اشاره به ظرفیت معادن استان گفت: تمامی فناوری‌های جدید از فلزات از جمله مس بهره می‌گیرند.

کرمی به دلایل خرید مواد خام معدنی توسط کشور‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در واقع ما گاهی ارزش پتانسیل‌هایی که داریم را نمی‌دانیم. 

وی تاکید کرد: دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان باید در زمینه‌های مختلف توسعه استان حضور چشم گیری داشته باشند.

استاندار گفت: مسئولان در زمینه راهبری و هدایت به خصوص بخش خصوصی حضور فعال داشته باشند تا شاهد اقتصاد مردمی باشیم.

کرمی گفت: استفاده از ظرفیت افراد فعال در عرصه کار و نیرو‌های جهادی باید مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: جلسات دائمی با دانشگاه، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های مردمی داشته باشید.

وی بیان داشت: آگاهی دهی به جوانان در زمینه‌های مختلف اقتصادی در دستور کار باشد و علاوه بر آن طرح‌ها، بسته‌ها و تسهیلات ویژه‌ای را برایشان فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظایف کاری خود را با تلاش مستمر، سرعت در کار و انضباط اداری انجام دهند.

وی بر پیگیری حضور مردم در اقتصاد تاکید کرد و افزود: جزو وظایف مسئولان این عرصه است که در مردم تحرک ایجاد کنند و ازبروکراسی‌های اداری پرهیز کنند.

محمد کرمی بیان داشت: طرح‌های جدید سبب ایجاد ابتکار عمل، تغییر، خلاقیت و نوآوری می‌شود.

وی تصربح کرد: پتانسیل اقتصاد تجارت استان سیستان و بلوچستان در کل کشور بی نظیر است.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: مسئولان مربوطه؛ اتاق بازرگانی جوانان را تشکیل دهند و با آموزش و صدور کارت بازرگانی انحصار موجود در این فعالیت‌ها را بشکنند.

استاندار با مخاطب قرار دادن مسئولان گفت: به جای پیگیری برای حضور موسسات دیگر در استان در زمینه حضور جوانان خوش فکر استان و بهره‌گیری از آنان در این عرصه برنامه‌ریزی شود.

وی تاکید کرد: مشکل عمده ما عدم وجود برنامه راهبردی در حوزه تجارت است.

 کرمی اذعان کرد: برنامه ریزی برای رفع نیازمندی‌های کشور‌های اطراف، توسعه بازارچه‌های مرزی، بهره‌گیری از ظرفیت دریا و گسترش کارخانه‌های تولیدی از عوامل تاثیر گذار در رونق تجارت استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: حوزه تولید و بازرگانی به هم متصل هستند و لازم است؛ مسئولان مربوطه برای مسائل مرتبط با این حوزه‌ها راهکار‌های مناسب و عملی ارائه بدهند.

 

نظر شما