شناسهٔ خبر: 67356352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در پاسخ به دانشجو مطرح شد

موافق جابجایی زندان شهر کرمان از منطقه دانشگاهی هستیم/ لزوم تخصیص بودجه و مولد سازي

مدیرکل زندان‌های استان کرمان با بیان اینکه موافق جابجایی زندان کرمان از منطقه دانشگاهی است گفت: این کار مستلزم تخصیص بودجه و جانمایی ٤٠ هکتار زمین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو رضا ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار دانشجو در خصوص قرار گرفتن زندان مرکزی کرمان در نزدیکی و جوار ٣ دانشگاه بزرگ شهر کرمان و مطرح شدن لزوم جابجایی این زندان در نشست نخبگان استان در سفر سال قبل رییس قوه قضاییه به کرمان گفت: موافق جابجایی زندان کرمان از منطقه دانشگاهی و انتقال آن به خارج از شهر هستم.

وی با اشاره به اینکه این کار نیازمند اختصاص ٤٠ هکتار زمین در اطراف شهر کرمان است، افزود:هم من و هم مدیران کل قبلی با استاندار کرمان در این خصوص مکاتبه کرده ایم و جلسه‌ای نیز با حضور معاون عمرانی استاندار برگزار شده است، زمین‌هایی وجود دارد، اما پدافند غیر عامل آن‌ها تایید نکرد و همچنان این موضوع در حال پیگیری است.

او اظهار کرد: قرار شد منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در این زمینه همکاری نموده و زمینی بدین منظور مشخص شود.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی در خصوص ساخت ساختمان جدید زندان کرمان گفت: از محل فروش ساختمان و زمین زندان فعلی کرمان می‌توان اقداماتی را انجام داد و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم؛ تنها مجوز ساخت از محل مولدسازی است. 


مدیرکل زندان‌های استان کرمان ٩٥ درصد زندانیان استان را مرد اعلام کرد و گفت: پنج دوصد زندانیان را اتباع بیگانه تشکیل می‌دهند؛ در کانون اصلاح و تربیت نیز ٩٢ نفر فرد زیر ١٨ سال در حال نگهدازی هستند.

او در زمینه طولانی شدن فرآیند بازداشتگاه منطقه کبوتر خان رفسنجان نیز گفت: از سال ٧٩ ساختمان‌هایی چندین سال است در ٥٣ هکتار زمین احداث شده است، اما به دلیل کمبود ١٤٠ میلیارد تومان اعتباراین پروژه همچنان معطل مانده است.

وی ١٢،٨ زندانیان استان مرتبط با مربوط به مواد مخدر دانست و تاکید کرد: ورودی مواد مخدر به استان به دلیل همجواری با استان‌های مرز‌های شرقی زیاد است.

او با اشاره به اینکه ١٢ زندانی در استان کرمان هم اکنون دانشجوی دانشگاه پیام نور هستند گفت: سال قبل مراسم دفاعیه دو پایان نامه در مقاطع ارشد و دکترا بصورت غیر حضوری از زندان کرمان در استان‌های تهران و البرز برگزار شد.

ذوالفعلی‌نژاد اظهار کرد: سرانه هر زندانی باید ١٢ مترمربع باشد که این میزان در کرمان ٩ مترمربع است.


وی در خصوص میزان زندانیان بومی و غیر بومی نیز گفت: این شاخص بر اساس محل صدور شناسنامه ١٤ درصد و بر اساس محل سکونت ٥ درصد می‌باشد.

او انتقال زندان‌ها به خارج از شهر‌ها را قانون دانست و اعلام کرد: زندان جیرفت در حال ساخت است و برای زندان زرند تغییر کاربری صورت گرفته و در حال فروش است و برای رفسنجان نیز دنبال زمین هستیم و به خارج از منتقل خواهد شد.

وی گفت: دو بازداشتگاه در راور و رودبار جنوب نیز در حال ساخت است. 

مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به اینکه میازمند دستگاه‌های بادی اسکن و ایکس ری هستیم گفت: ٢٣ درصد زندانیان استان را سارقان تشکیل می‌دهند؛ سرقت جرم دوم استان است و در این سال‌ها افزایش داشته است.

وی جرایم زندانیان استان کرمان را به ترتیب مواد مخدر، سرقت، علیه اشخاص، منافی عفت و محکومیت‌های مالی عنوان کرد و گفت: نرخ بازگشت مجدد به زندان در سال در کشور بطور میانگین ٣٥ درصد است.

نظر شما