شناسهٔ خبر: 67353988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاون فرهنگی استاندار خراسان رضوی:

دفاع مقدس و جبهه مقاومت از نتایج گسترش فرهنگ غدیر است

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: پیروزی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت و همچنین فراگیر شدن تنفر از اسرائیل بابت گسترش فرهنگ غدیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان خراسان رضوی به ریاست حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین «حجت گنابادی‌نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا امروز (دوشنبه) در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد.

وی با تبریک عیدالله اکبر اظهار داشت: روز عید سعید غدیر روز بزرگ و با عظمتی است. اگر بشریت در طول تاریخ، واقعه غدیر را به درستی شناخته بود و به وظیفه خود به خوبی عمل کرده بود حال بشریت و عالم متفاوت‌تر از امروز بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بدون تردید غدیر رمز نجات بشریت در همه اعصار است. اگر امام خمینی (ره) توانست با رژیم پهلوی مبارزه و این جرثومه ظلم و فساد را از صحنه کشور پاک و ایران را به قبه اسلام تبدیل کند به این دلیل است که انقلاب اسلامی برای غدیر جایگاه ویژه‌ای قائل است.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد تصریح کرد: پیروزی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت و همچنین فراگیر شدن تنفر از اسرائیل بابت گسترش فرهنگ غدیر است؛ در مقابل، اگر نظام سلطه در برابر رشد اسلام و اندیشه‌های انقلاب اسلامی ایستاده است به دلیل فاصله گرفتن از غدیر و همچنین امامت و ولایت است.

وی گفت: خدمت به غدیر در عرصه‌های مختلف جریان دارد و در حال گسترش است که بخشی از آن برگزاری مراسم عید سعید غدیر است. امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی فرصتی ایجاد شده که می‌طلبد گرامیداشت غدیر تقویت شود چراکه در عرصه‌های مختلف تراز آن در غدیر وجود دارد. توجه به دفاع مقدس و شهدا یکی از درس‌های غدیر است که باید بیش از پیش به آن توجه داشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و فعالیت در حوزه نشر ارزش‌های این حماسه عظیم، بیان داشت: کلیه دستگاه‌ها در حوزه ارزیابی همکاری لازم را داشته باشند تا نتیجه مطلوب حاصل شود. در بعد کیفی فعالیت‌ها، باید نوآوری مورد توجه قرار گیرد تا گرفتار فرم‌ها و قالب‌های از پیش تعیین شده نشویم.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد یادآور شد: در حوزه پاسداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت هر دستگاه محور گرامیداشت یک مناسبت باشد البته این اقدام نقش‌آفرینی سایر دستگاه‌ها را نفی نمی‌کند. در این حوزه از نقش آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد نباید غافل شد چراکه تبلیغات محیطی که توسط آن‌ها صورت می‌گیرد، بسیار اثرگذار است.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به ارائه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی باید اهتمام ویژه داشت  چراکه همه اقداماتی که در حوزه علمی صورت می‌گیرد در سایه ارائه این درس اثرگذار خواهد بود و جامعه دانشگاهی را به افق مورد نظر نزدیک خواهد کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی ابراز داشت: برای بهره‌مندی هرچه بیشتر دانش‌آموزان مشهدی از شهرک مقاومت و ایستادگی، اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بهره‌گیری از محتواها و ظرفیت‌هایی که در اختیار قرار دارد نسبت به روزآمدسازی این شهرک اقدام کند.

حجت‌الاسلام گنابادی‌نژاد با اشاره به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، گفت: در خصوص انتخابات، آحاد مردم کشورمان نسبت به سه موضوع مشارکت حداکثری، توجه به سیره شهید جمهور و شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی تعیین کردند، بیش از گذشته اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما