شناسهٔ خبر: 67353931 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک حوزه تاثیرگذار است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک حوزه اثرگذار است و همه ساختارها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان که امروز (دوشنبه) در سالن شهید باهنر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: برنامه سالانه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خرداد دریافت و بعد از بومی‌سازی، ۸۵ عنوان برنامه تخصصی که از سوی دستگاه‌ها و یگان‌ها در سطح استان قابل اجرا بود به آن‌ها ابلاغ‌ شد.

وی افزود: ارزیابی عملکردها و نظارت بر روند پیشرفت برنامهها در دستور کار قرار دارد و تیم‌های ارزیابی کار خود را از هفته آینده آغاز می‌کنند تا میزان توجه دستگاه‌ها و ساختارها را به برنامه‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد. درخواست می‌شود دستگاه‌ها آمادگی کامل را برای نظارت داشته باشند و این روند تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: برنامه‌های تخصصی بومی‌سازی شده ابلاغی به دستگاه‌ها و ساختارها جنبه عمومی و فرهنگی دارد؛ بر همین اساس باید از ظرفیت منابع فرهنگی برای اجرای آنها استفاده شود تا به برنامه‌ها غنا ببخشد.

این مسئول تاکید کرد: حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک حوزه اثرگذار است و همه ساختارها باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر صد برابر شدن کمی و کیفی تولیدات حوزه دفاع مقدس، جهتگیری‌ها باید در راستای تحقق این مهم باشد که نیازمند کار و تلاش همگان دارد.

وی ابراز داشت: در سال‌های اخیر درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت جزو دروس اختیاری در دانشگاه‌ها ارائه می‌شد که با عنایت خاص شهید آیت‌الله رئیسی و با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مجددا این درس جزو دروس عمومی و الزامی دانشگاه‌ها قرار گرفت که اجرا و تداوم آن اهتمام مراکز آموزش عالی را می‌طلبد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه؛ تجلیل و نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در طول سال، تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس، روزآمدسازی و ارتقای شهرک مقاومت و ایستادگی، احداث و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام و تبدیل آن‌ها به قطب فرهنگی، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان، نشر ارزش‌های دفاع مقدس در فضای مجازی، توجه به راهیان نور، تربیت راویان دفاع مقدس و گسترش روایتگری و غنا‌بخشی به آن، را با نقش‌آفرینی اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضروری دانست.

این مسئول خاطرنشان کرد: مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در طول سال به صورت مستمر گرامی داشته می‌شود اما برخی مناسبت‌ها همچون سوم خرداد یک دستورالعمل خاص دارند که آن هم ابلاغ شده است. علاوه بر این؛ برگزاری چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس نیز یکی دیگر از این مناسبت‌ها است که دستورالعمل آن به‌عنوان راهنمای کلی و مقوم امور اجرایی در اختیار دستگاه‌ها و ساختارها قرار گرفته است. 

سردار یوسفعلی‌زاده یادآور شد: برای کسب آمادگی در خصوص گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس درخواست می‌شود دستگاه‌ها با فعال‌سازی ستاد گرامیداشت این مناسبت ملی نسبت به ارائه و اجرای برنامه‌های ابتکاری، خلاقانه و روزآمد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جدید اقدام کنند.

در این نشست اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها، پیشنهادات خود را در راستای تقویت برنامه‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما