شناسهٔ خبر: 67352616 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سخنگوی ستاد انتخابات:

تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری ۸ صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با تاکید بر این ستاد برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: تبلیغات نامزدها ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه هفتم تیر به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن اسلامی امروز- دوشنبه ۴ تیر- در نشست خبری اظهار داشت: توزیع تعرفه و اقلام مرتبط با شعب در همه استان‌ها انجام و به خارج از کشور هم ارسال شده است.

وی افزود: ستاد انتخابات کشور آمادگی برگزاری انتخابات برای روز جمعه هشتم تیر را دارد و دستورالعمل‌های لازم به فرمانداران هم ارسال شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور عنوان کرد: منتظر انتشار آگهی در زمان مقرر بر اساس جدول زمانبندی که توزیع کرده‌ایم، هستیم.

وی با بیان اینکه انتخابات در سراسر ایران و خارج از کشور، راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه آغاز می‌شود، گفت: رأی‌گیری به مدت ۱۰ ساعت مهلت قانونی است اما تشخیص تمدید آن بر عهده وزیر کشور خواهد بود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: بر اساس قانون، شناسنامه یا کارت ملی باید توسط رای دهنده ارائه شود. در خارج از کشور که ۳۴۴ شعبه اخذ رأی داریم، احراز هویت با گذرنامه انجام می‌شود و توصیه می‌کنیم رأی‌دهندگان با کارت ملی در شعب اخذ رأی حاضر شوند.

اسلامی با تأکید بر اینکه احراز هویت در شعب به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، افزود: تعرفه اخذ رأی کاغذی است که اسم و کد نامزد با خودکار روی آن نوشته می‌شود و صندوق اخذ رأی، در تمامی کشور رنگ آبی دارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور یادآور شد: براساس اعلام قبلی، تبلیغات در ساعت ۸ صبح، روز پنج شنبه ۷ تیر به پایان می‌رسد.

اسلامی افزود: در هر شعبه ۵ تا ۷ مسئول برای اخذ رأی حضور دارند. نماینده فرماندار، نماینده شورای نگهبان، فراجا و نمایندگان نامزدها در شعب حضور دارند و نامزدها در هر شعبه می‌توانند یک نماینده داشته باشند. این نمایندگان می‌توانند تا شمارش آرا در شعب حضور داشته باشند و فیلمبرداری این افراد از شمارش آرا ممنوع است.

وی تصریح کرد: در انتخابات قبلی صداوسیما از فرایند شمارش آرا فیلمبرداری کرد، اما طوری بود که تعرفه‌ها دیده نشدند، زیرا قانون تأکید دارد که رای مردم مخفی باشد.

دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: هر نامزد در ستاد انتخابات کشور ۲ نماینده دارد و جایی برای استقرار آنها تدارک دیده شده و این نمایندگان می‌توانند تا پایان در ستاد انتخابات کشور حضور داشته باشند.

اسلامی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف و مجموعه‌های اجرایی و نظارتی برای برگزاری این انتخابات با ما همکاری می‌کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تعداد کل شعب در این دوره از انتخابات، ۵۸ هزار و ۶۴۰ و تعداد شعبه شهری ۳۴ هزار و ۵۲۲ و تعداد شعب روستایی ۲۴ هزار و ۱۱۸ و تعداد شعب ثابت ۴۳ هزار ۴۲۵ و تعداد شعب سیار نیز ۱۵ هزار و ۲۱۵ است.

نظر شما