شناسهٔ خبر: 67352450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معرفی ۱۲ مدیر متخلف خراسان جنوبی به مراجع قضایی

بازرس کل خراسان جنوبی گفت: در گزارشات کیفری ۱۲ نفر شامل ۴ نفر رئیس اداره و ۸ نفر کارشناس دفتری با عناوین اتهامی اختلاس، مداخله کارکنان در معاملات دولتی، تصرف غیرقانونی و استفاده غیرمجاز در وجوه دولتی و ... در سطح استان به مراجع قضایی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی رحیمی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: شهید بهشتی شخصیت جامع، فقهی، فلسفی و سیاسی بود. وی فراتر از یک شخص بود و تفکر مکتبی داشت‌. خدمت به مردم و جلب رضایت آنها را در دستور کار خود داشت.

وی گفت: بر اساس اصل 174 قانون اساسی، سازمان بازرسی کل کشور تشکیل شده و بر دو امور اجرای صحیح قانون و حُسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی نظارت دارد. در سال گذشته 23 بازرسی برنامه‌ای و مستمر و 86 بازرسی موردی و سه بازرسی فوق‌العاده داشتیم که در بازرسی‌های مستمر نیز 4 گزارش تخلف و از بازرسی‌های موردی 7 گزارش کیفری و 31 پرونده تخلفاتی ثبت شد.

بازرس کل خراسان جنوبی تصریح کرد: در گزارشات کیفری 12 نفر شامل 4 نفر رئیس اداره و 8 نفر کارشناس دفتری با عناوین اتهامی اختلاس، مداخله کارکنان در معاملات دولتی، تصرف غیرقانونی و استفاده غیرمجاز در وجوه دولتی و عدم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی در سطح استان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: 53 نفر در استان دارای اتهامات تخلفاتی هستند که مرتکب تخلف شده و به مراجع ذیربط معرفی شدند از این تعداد 13 نفر رئیس اداره، 8 نفر معاون، یک نفر شهردار و دو نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهرها هستند که تخلفات آنها شامل تسامح در حفظ و نگهداری اسناد دولتی، ایراد خسارت به اموال دولتی، سوءاستفاده از مقام و موقعیت اداری و شغلی و کم‌کاری و سهل‌انگاری در انجام وظایف محول بوده است.

بازرس کل خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 149 مورد به دستگاه‌های مختلف دولتی هشدار داده شده تا از تخلفات پیشگیری شود و تمام این بازرسی‌ها و مکاتبات باید اثربخشی مناسب داشته باشد که این بازرسی‌ها 472 مورد اثربخشی به دنبال داشت و سبب اصلاح و برگشت وجوه و اموال داشته است.

رحیمی بیان کرد: در بازرسی کل استان واحد رسیدگی به شکایات و گزارشات فساد داریم و سامانه رسیدگی به شکایات به صورت هوشمند است و مردم می‌توانند شکایات خود را در سامانه تلفنی 136 یا سامانه هوشمند 136 ثبت کنند.این سامانه در سال گذشته یک‌هزار و 413 مورد گزارش فساد و شکایت را به ثبت رسانده که از این تعداد 742 مورد شکایت شهروندان و تعداد 671 مورد گزارش فساد بود که یک هزار و 363 مورد گزارش فساد رسیدگی شده و 50 مورد جریانی است که همچنان امر رسیدگی آن ادامه دارد.

بازرس کل خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 30 نفر در نظام مهندسی سطح استان به دلیل تخلفات به شورای انتظامی معرفی شده و رسیدگی به آن تخلفات صورت گرفته است، گفت: 3 هکتار از اراضی ملی در یکی از شهرهای استان خلع ید و رفع تصرف شد.

رحیمی بیان کرد: در سال گذشته 4 هزار و 400 کیلومتر مربع از پهنه‌های معدنی استان آزادسازی شد و همچنین از تغییر کاربری 32 هزار و 467 مترمربع از اراضی شهری در مرکز استان جلوگیری به عمل آمد. تعداد قابل توجهی از پرونده‌های فعالان اقتصادی و مالیاتی به حوزه استان انتقال پیدا کرد و در بازرسی‌های انجام شده مبلغ 4 هزار و 360 میلیارد ریال درآمدهای مالیاتی مستقیم برای استان حاصل شد. با توجه به بازرسی و بررسی چگونگی وضع پرداختی سود سپرده‌های کوتاه‌مدت در بانک‌های استان مشخص شد سود قانونی پرداخت نشده و مبالغ کمتری پرداخت می‌شود، لذا این رویه کشوری اصلاح شد.

بازرس کل خراسان جنوبی تصریح کرد: در جریان احداث و تکمیل ساختمان‌های ستادی یکی از ادارات کل در مرکز استان که فرایند مناقصه آن شکل قانونی نداشت و با ورود بازرسی کل استان این روند اصلاح شد و از تضییع اموال و وجوه دولتی به مبلغ 2 میلیارد و 900 میلیون تومان جلوگیری شد. در جهت رفاه امر درمان و دسترسی شهروندان به مراکز دارویی و داروخانه‌های استان 40 داروخانه در استان با مساعدت و همراهی بازرسی کل استان تاسیس شد.

وی با بیان اینکه 24 بازرسی برنامه‌ای در سال 1403 شکل گرفته و در حال انجام است بیان کرد: 75 مورد کاربری غیر مجاز به مساحت 9.6 هکتار از اراضی شهری، روستایی، کشاورزی و منابع طبیعی قلع و قمع شد.

انتهای پیام/256

نظر شما