شناسهٔ خبر: 67352014 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آتش سوزی در کارخانه تولید باتری لیتیومی در سئول

بر اثر آتش سوزی در کارخانه تولید باتری لیتیومی در جنوب سئول، پایتخت کره جنوبی، دستکم ۱۹ کارگر در این کارخانه محبوس شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، آتش سوزی در کارخانه تولید باتری‌های لیتیومی در سئول سبب گسترش آتش به دیگر مناطق این کارخانه شده است. بیش از ۱۴۵۸ آتش نشان برای خاموش کردن آتش سوزی و جلوگیری از انتقال آتش به دیگر مناطق، به کارخانه مورد نظر رفته اند. علت آتش سوزی هنوز اعلام نشده است. خبرنگار ما در جنوب سئول دراین خصوص بیشتر توضیح می‌دهد.

<div id="video-display-embed-code_11247476"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4267559/11247476?width=600&height=350"></script></div>

آتش سوزی در کارخانه تولید باتری‌های لیتیومی در جنوب سئول از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز گسترش یافت و این آتش سوزی همچنان در مناطق جنوبی سئول دیده می‌شود. مقامات می‌گویند پیش بینی می‌شود دستکم ۲۰ نفر از کارگران در داخل کارخانه محبوس شده اند. امروز حدود ۵۰ نفر در این کارخانه مشغول کار بودند و گفته شده دستکم یک نفر بر اثر آتش سوزی دچار مصدومیت شدیدی شد و شماری هم دچار زخم‌های سطحی شده اند. در ساختمان این کارخانه که ۲۳۰۰ متر مساحت داشته و سه طبقه است، مقادیر زیادی مواد شیمیایی خطرناک وجود دارد که موجب شده خاموش کردن آتش سوزی با چالش‌های زیادی همراه شود. 
شمار زیادی از آتش نشانان به همراه تجهیزات کامل از چند ایستگاه آتش نشانی خود را به این کارخانه رسانده اند تا آتش سوزی را خاموش کنند. رئیس جمهور کره جنوبی نیز سریعاً به این آتش سوزی واکنش نشان داده و به وزرای مربوطه و مسوولان آتش نشانی دستور داده از همه منابع لازم برای خاموش کردن آتش سوزی استفاده کنند تا افراد محبوس شده را نجات دهند. وی همچنین به آتش نشانان توصیه کرد به دلیل وجود مواد سمی خطرناک در داخل کارخانه، مراقب ایمنی و سلامتی خود باشند.

نظر شما