شناسهٔ خبر: 67351998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷ دستگاه آمبولانس اورژانس هرمزگان به چرخه خدمت‌رسانی بازگشت

بندرعباس - ایرنا - هفت دستگاه آمبولانس تعمیر شده روز دوشنبه با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به چرخه خدمات‌رسانی اورژانس ۱۱۵ این استان بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه راه‌اندازی این آمبولانس‌ها گفت: برای تعمیر و بازسازی این تعداد آمبولانس ۱۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است و در حال حاضر نیز به چرخه خدمت بازگشته‌اند.

دکتر غلامعلی جاودان افزود: این آمبولانس‌ها ظرف ۲ تا سه روز آینده باتوجه به شرایط و ضرورت‌های نیاز در پایگاه‌های اورژانس هرمزگان مستقر می‌شوند.

وی اظهار کرد: باتوجه به گستردگی و وضعیت آب و هوایی استان و همچنین افزایش هزینه نگهداشت و فرسودگی ناوگان آمبولانس، امیدواریم مسئولان در جهت خدمت‌رسانی به مردم به ما کمک بیشتری کنند.



دکتر حسین قاسمی، رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: در حال حاضر در استان ۹۰ پایگاه اورژانس و ۱۲۶ دستگاه آمبولانس داریم که تعدادی از این آمبولانس‌ها باتوجه به طول عمر و شرایط آب و هوایی استان در حال فرسوده شدن و مستهلک شدن هستند.

۷ دستگاه آمبولانس اورژانس هرمزگان به چرخه خدمت‌رسانی بازگشت

در تیرماه پارسال بود که رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ را یک چالش بزرگ برای اورژانس هرمزگان عنوان کرد که بیش از ۱۴ سال از عمر آن می‌گذرد، این در حالی است که میانگین عمر مفید آمبولانس در تمام دنیا حدود پنج سال است.

قاسمی اعلام کرد که اورژانس هرمزگان جهت حفظ توان عملیاتی خود و استمرار ارائه خدمات در زمان بروز بحران‌های احتمالی، به حداقل ۴۰ دستگاه آمبولانس شاسی بلند نیاز دارد؛ چرا که با وجود توسعه چشمگیر پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در دوران انقلاب اسلامی به ویژه طی سال‌های اخیر، از سال ۹۶ تا تیرماه پارسال به دلیل تحریم‌های ظالمانه غرب، آمبولانس جدیدی به ناوگان عملیاتی اورژانس کشور و همچنین استان همزگان اضافه نشده است.

البته در آستانه نوروز امسال بود که پنج دستگاه آمبولانس جدید به ارزش ۴۱۹ میلیارد ریال برای تقویت به ناوگان اورژانس استان هرمزگان اختصاص یافت.

نظر شما