شناسهٔ خبر: 67351320 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

عملیات مشترک عراق و یمن علیه اسرائیل

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: در یک عملیات مشترک با مقاومت اسلامی عراق، 5 کشتی در بندر حیفا و دریای مدیترانه هدف حمله پهپادی قرار گرفتند. همه این کشتی‌ها مستقیم یا غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی مرتبط بودند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه خبری 598، ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه کم نگذاشته و ده‌ها کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم به سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب و... هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم به سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند. حالا یمنی‌ها مدتی است که با مقاومت عراق- که پیش‌تر به طور مستقل مشغول حمله به مواضع آمریکایی و اسرائیلی بود- همکاری مشترک نظامی را آغاز کرده است.
حالا سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه اعلام کرد که با همکاری نیروهای مقاومت اسلامی عراق پنج کشتی دیگر را در بندر حیفا و دریای مدیترانه با پهپاد هدف قرار داده‌اند. ایرنا در این‌باره به نقل از المسیره، نوشت، «یحیی سریع» گفت که در عملیات نخست چهار کشتی در بندر حیفا واقع در فلسطین اشغالی از جمله ۲ کشتی حامل سیمان و ۲ کشتی باری هدف حمله پهپادی مشترک نیروهای مسلح یمن و نیروهای مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت. او افزود: در عملیات دوم کشتی (Shorthorn Express) در دریای مدیترانه هدف حمله پهپادی قرار گرفت... این دو عملیات با موفقیت انجام شد... به یاری خداوند به اجرای عملیات نظامی مشترک خود با مقاومت اسلامی عراق در حمایت از مردم فلسطین ادامه خواهیم داد... عملیات نیروهای مسلح یمن و مقاومت اسلامی عراق تا پایان تجاوزات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد داشت.
عملیات‌های مشترک بعدی در راه است...
آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس روز یکشنبه بود که از وقوع یک حادثه امنیتی جدید در آب‌های منطقه‌ای یمن واقع در دریای سرخ و حمله به یک کشتی خبر داد. این آژانس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارشی مبنی بر یک حادثه امنیتی در آب‌های یمن دریافت کرده‌ایم. طبق گزارش شبکه اسکای‌نیوز عربی، در این بیانیه آمده است: این حادثه در ۶۵ مایل دریایی بندر الحدیده یمن رخ داده است. این سازمان درباره جزئیات بیشتر این طور نوشت: «یک کشتی تجاری در غرب الحدیده هدف حمله پهپادی قرار گرفته و دچار آسیب شده است. جزئیات بیشتری از این حمله گزارش نشده است.»همچنین سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که از یک کشتی دیگر واقع در ۹۶ مایلی «نشطون» در جنوب‌شرق یمن «پیام اضطراری» دریافت کرده است. این سازمان بدون ارائه جزئیات بیشتر از رسیدگی و تحقیقات درباره این پیام و حادثه توسط مقامات خبر داد. از طرف دیگر، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای از حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به اهدافی در خلیج عدن خبر داد. ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در این‌باره اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن سه موشک بالستیک ضد کشتی به سمت اهدافی در خلیج عدن پرتاب کردند. طبق گزارش شبکه الجزیره، در این بیانیه آمده است: در نتیجه حمله حوثی‌ها (انصارالله) در خلیج عدن خسارت جدی وارد نشده است. ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین مدعی شد که کشتی‌های ائتلاف و کشتی‌های تجاری خسارات جدی در پی حمله در خلیج عدن گزارش نکرده‌اند. سنتکام در ادامه مدعی انهدام سه فروند شهپاد نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ شد.

نظر شما