شناسهٔ خبر: 67350866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز ساخت پل بایلر گنبدکاووس با حضور استاندار گلستان

گنبدکاووس- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت پل بایلر در مسیر راه ارتباطی گنبدکاووس - کلاله عصر دوشنبه با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسوولان استانی و محلی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس در حاشیه این مراسم گفت: این پل شامل ۲ دهنه ۲۵ متری با اعتبار ۶۳۵ میلیارد ریال توسط پیمانکار ساخته می‌شود.

موسی اونق افزود: قرارداد ساخت این پل در جاده گنبدکاووس - کلاله بر روی رودخانه اوقان ۱۸ ماهه است.

وی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پل از منابع سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای تامین می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس گفت: پل بتنی و قدیمی بایلر این شهرستان با هشت متر عرض و ۲۵ متر طول، بیش از ۴۰ سال قدمت دارد و جوابگوی نیاز فعلی چه تردد خودروها و چه آب گذری نیست.

اونق ارتفاع پل جدید را ۱۲ متر اعلام کرد و افزود: پایه‌های پل جدید بُتنی و بدنه عرشه آن فلزی (فولادی) با روکش آسفالت خواهد بود.

وی بیان کرد: آبگرفتگی پُل قدیمی بایلر گنبدکاووس معمولا براثر بارندگی در مناطق جنگلی و کوهستانی بالادست یعنی گالیکش و طغیان رودخانه «اوغان» این شهرستان که در بخشی از مسیر خود از حاشیه روستای بایلر گنبدکاووس عبور می‌کند، همواره گلایه اهالی ساکن در منطقه و مردم در حال تردد را به دنبال داشت.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس تاکید کرد: با ساخت پل جدید با ارتفاع بالا نگرانی مردم این شهرستان و کلاله برای تردد در هنگان بارندگی و سیلاب برطرف خواهد شد.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت در مجموع ۳۳.۳ کیلومتر راه اصلی، ۲۳۶.۱ کیلومتر راه فرعی و ۵۷۵.۲ کیلومتر راه روستایی ثبت شده و شناسنامه دار دارد.

نظر شما