شناسهٔ خبر: 68215746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

سالانه ۶ هزار فقره تسهیلات به مددجویان زنجانی پرداخت می‌شود

زنجان- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سالانه بیش از ۶ هزار فقره تسهیلات در بخش های مختلف به مددجویان کمیته امداد استان پرداخت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله صالحی در همایش قرض نیکو با بیان اینکه سال ۱۳۹۵ با تصویب بانک مرکزی فعالیت صندوق امداد ولایت آغاز شد، افزود: از سال ۱۳۹۶ کار صندوق آغاز شد و در حال حاضر در همه استان‌ها فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگترین صندوق قرض‌الحسنه را در کشور داریم و علاوه بر اینکه شعبات در کل کشور خدمات را ارائه می‌دهند همچنان این استقبال در موضوع خدمات صندوق وجود دارد، علاوه بر اینکه خدمات را به صورت حضوری به جامعه هدف ارائه می‌دهیم.

صالحی با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت این صندوق در استان زنجان ۸۵ هزار سپرده در صندوق افتتاح شده است، اضافه کرد: بخشی از این حساب‌ها مربوط به خدمات گیرندگان و مددجویان بوده و مابقی مربوط به خیرین و سپرده گذاران است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت این صندوق در استان تاکنون ۳۲ هزار و ۸۹۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است، افزود: رقم پرداخت در قالب این تسهیلات ۲ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال بوده است.

صالحی آمار تفکیکی از تسهیلات پرداخت شده نیز ارائه و تصریح کرد: ۲۸ درصد تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال، ۱۷ درصد در حوزه مسکن و بخشی نیز در حوزه حمایت‌های تحصیلی از دانش آموزان و دانشجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر خدمات مستقیم از طریق صندوق امداد ولایت با هماهنگی سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز خدمات متعددی ارائه شده است و خدمات این بخش نیز از سال ۹۵ تا تا پایان سال قبل ۴۵ هزار و ۵۹۰ تسهیلات قرض‌الحسنه بوده است که می‌توان گفت؛ به طور میانگین در هر سال تقریباً به صورت میانگین بیش از ۶ هزار تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال مسکن، تسهیلات کارگشایی، درمان، ازدواج، هزینه‌های تحصیلی بوده است، بیان کرد: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان در کنار رعایت موازین و مقررات بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه و معوض خود را با هدف گره‌گشایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان و سایر نیازمندان پرداخت می‌کند.

صالحی با قدردانی از مشارکت مردم خیر و نیکوکار استان در ترویج سنت حسنه قرض‌الحسنه، اظهار کرد: مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد از طریق سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت در کنار ترویج سنت قرض‌الحسنه زمینه کمک و تأمین منابع برای رفع نیاز خانواده‌های تحت حمایت را بیش از پیش فراهم می‌کند.

نظر شما