شناسهٔ خبر: 68216160 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افزایش سقف تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد به ۱۰۰ میلیون تومان

رئیس کمیته امداد از افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه کمیته امداد خبر داد و گفت: پیش از این تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های انجام شده، بانک مرکزی سقف این وام را تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان مجوز داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی بختیاری در چهارمین همایش ملی قرض نیکو، با اشاره به برکات قرض‌الحسنه در نظام اقتصادی کشور، گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از سال ۹۶ شروع به کار کرد و تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره وام به نیازمندان ارائه شده است.

وی افزود: برای ارائه این میزان وام ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد با اشاره به خوش‌حسابی مددجویان کمیته امداد در بازپرداخت تسهیلات، خاطرنشان کرد: معوقات تسهیلات مددجویان در مقایسه با دیگر بانک‌ها بسیار پایین و کمتر از یک درصد است.

وی اظهار کرد: اگر خیران منابع خود را به سمت قرض‌الحسنه سوق دهند، می‌توانیم تعداد وام‌گیرندگان قرض‌الحسنه را به بیش لز پنج میلیون نفر برسانیم.

بختیاری با بیان اینکه بیشتر وام‌گیرندگان صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت از دهک‌های یک تا سه هستند، ادامه داد: تقاضای ما از خیران این است که سرمایه خود را به صورت قرض ماندگار در صندوق امداد ولایت بگذارند با این شرط که این منابع منحصرا به قرض‌الحسنه اختصاص خواهد یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی اضافه کرد: وام‌های پرداختی با اولویت کارگشایی نیازمندان، سپس در حوزه اشتغال، مسکن و موضوعات فرهنگی پرداخت می‌شود.


وی با بیان اینکه قرض‌الحسنه آنگونه که باید در کشور مورد توجه قرار نگرفته است، تصریح کرد: انتظار ما از دولت وفاق ملی، مجلس و بانک مرکزی این است که دست ما را بگیرند.

انتهای پیام

نظر شما