شناسهٔ خبر: 67350243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۳۰ برنامه و کارگاه کتاب محور در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از تدوین و برگزاری بیش از ۲۳۰ عنوان برنامه کتاب محور و کارگاه آموزشی در کتابخانه های عمومی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

پروانه رضاقلیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایام فراغت از تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان را فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و کتاب محور و کارگاه آموزشی در جهت ارتقای توان علمی و فنی آنها دانست و افزود: بخش مهمی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی علاوه بر ارائه خدمات کتابخانه‌ای به اجرای برنامه های فرهنگی اختصاص دارد که در ایام تابستان پرشتاب می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام تابستان کتابخانه‌های عمومی مامن و مکان امنی برای دانش‌آموزان و دانشجویان محسوب می‌شود ، اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی با محوریت کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان تدارک دیده شده که افراد علاقه‌مند با پرداخت کمترین شهریه در این کلاس‌ها شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها در قالب کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی کتاب محور در جهت مهارت‌افزایی قشرهای مختلف به‌ویژه دانش‌آموزان تا پایان تعطیلات تابستان اجرا خواهد شد.

۲۳۰ برنامه و کارگاه کتاب محور در اردبیل برگزار می‌شود

رضاقلیزاده یکی از محورهای مهم ویژه برنامه‌های اوقات فراغت را برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها با هدف حمایت از کسب و کارها و مشاغل خرد و خانگی و همچنین آموزش کودکان و نوجوانان برای راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک اجرا می‌شود.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی روخوانی و روانخوانی قرآن، زبان انگلیسی، خطاطی و خوشنویسی ،طراحی و نقاشی، صنایع دستی (گلیم‌بافی، چرم دوزی، سفالگری، خیاطی، کیف دوزی، بافتنی) ، فن بیان، آشنایی با فضای مجازی، کارگاه های خلاقیت و رباتیک آموزش احکام و نماز و برنامه‌های کتاب محور از جمله جمع‌خوانی و نشست‌های کتابخوان، معرفی و رونمایی کتاب، محافل ادبی و قرآنی ، کلاس‌های آموزش کتاب درسی از جمله ریاضی، زبان انگلیسی و عربی ویژه دانش‌آموزان دبیرستان، داستان نویسی، گویندگی، شعر سرایی و برنامه‌های مناسبتی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها می‌توانند متناسب با علایق فرزاندان خود نسبت به ثبت‌نام در این کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی اقدام کنند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است. در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

نظر شما