شناسهٔ خبر: 67349710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش ۳۵ درصدی مراجعات مردمی خراسان جنوبی به دادگستری با الکترونیکی شدن خدمات

ارائه الکترونیکی خدمات قضایی در خراسان جنوبی، سبب شد مراجعات مردمی در استان به دادگستری در سال گذشته ۳۵ درصد کاهش یابد.

صاحب‌خبر -

کاهش ۳۵ درصدی مراجعات مردمی خراسان جنوبی به دادگستری با الکترونیکی شدن خدمات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس کل دادگستری استان در برنامه پرسمان صدا و سیما خراسان جنوبی گفت: مجموعه ی فعالیت‌های ما در حوزه الکترونیک نتیجه بخش بود به طوریکه مراجعات حضوری مردم به دادگستری از  ۹۰۹ هزار مراجعه حضوری در سال ۱۴۰۱  به   ۶۷۰ هزار مورد مراجعه حضوری در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

عبداللهی با بیان اینکه هم اکنون به سمت هوشمندسازی خدمات حرکت می کنیم، افزود: پارسال ۵۸ هزار دادگاه  و ۹۷ درصد از جلسه های دادرسی زندانیان به صورت برخط برگزار شد که ۱۲۷ دادگاه بر خط از نوع علنی بود.

وی با بیان اینکه پارسال هزار و ۲۳۰ مزایده اموال نیز به صورت الکترونیک انجام شد گفت: ۱۰ طرح جهادی نیز  در ۵۹۷ نقطه استان برگزار کردیم که  تعداد زیادی پرونده‌ها با حضور ما و گروه‌ها به بخشش ختم شد.

رئیس کل دادگستری استان  با بیان اینکه رضایتمندی مردم هدف ماست، افزود:اساس این حرکتهای جهادی بر ارائه الکترونیک خدمات قضایی برای افرادی است که در مناطق دور افتاده و محروم  زندگی می کنند تا از این خدمات بهره مند شوند. 

وی همچنین از اجرای ۸۷ فقره حکم جایگزین حبس در سال گذشته خبر داد و افزود: در این احکام،  ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جزای نقدی برای عمران و آبادی مناطق محروم  در بخشهایی همچون خرید ویلچر، وسایل بهداشتی، گازرسانی، لوازم التحریر، جهیزیه، بسته معیشتی و.. هزینه شد.

نظر شما