شناسهٔ خبر: 67349707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره‌برداری از ۱۴۳ واحدصنعتی در استان بوشهر در دولت سیزدهم 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از بهره‌برداری ۱۴۳ واحد صنعتی در استان در دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -
بهره‌برداری از ۱۴۳ واحدصنعتی در استان بوشهر در دولت سیزدهم 
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مهدی صفوی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان به فعالیت‌های دولت مردمی سیزدهم در حوزه رونق تولید و اشتغال اشاره و بیان کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون ۷۴۹ جواز تأسیس صنعتی در استان بوشهر صادر شده است.
وی پیش‌بینی سرمایه‌گذاری در این واحد‌های صنعتی را ۲۶ هزار و ۹۰۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی اشتغال نیز در این واحد‌های صنعتی و تولیدی ۱۶ هزار نفر است.
مدیرکل صمت استان بوشهر یکی از طرح‌های شاخص اجرا شده در سه سال گذشته را مجتمع فولاد گناوه عنوان و اضافه کرد: طرح‌های صنعتی ال. ان. جی در خارگ و محرک سازه دوار در جم از دیگر طرح‌های مهم در حال اجرا است.
صفوی طرح‌های صنعتی در حال تکمیل را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: ۳۷ طرح صنعتی استان بوشهر ۲۰ تا ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تا ۳ سال آینده تکمیل می‌شوند.
وی تعداد طرح‌های صنعتی با ۴۰ تا ۵۹ درصد فیزیکی را ۲۶ واحد ذکر کرد و گفت: طرح‌های صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان نیز ۷۵ واحد است که بخشی از آنها امسال و بقیه سال آینده تکمیل و افتتاح می‌شوند.
صفوی از بهره‌برداری ۱۴۳ واحد صنعتی در استان در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در راه‌اندازی این واحد‌های تولیدی صنعتی ۹ هزار ۴۱۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
وی اشتغال ایجاد شده در این واحد‌های صنعتی را دو هزار و ۶۵۰ نفر اعلام و اضافه کرد: در مدت عمر دولت سیزدهم ۴۱ واحد با اشتغال ۳۳۵ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر احیا و به چرخه تولید بازگشت.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افتتاح طرح تولید کربنات کلسیم رسوبی، آهک هیدراته، واحد تولیدی محصولات و فرآورده‌های آرایشی و فرآوری آهک و تولید فندک را از شاخص‌ترین طرح‌ها دانست.

نظر شما