شناسهٔ خبر: 67349551 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران:

نگهداری و تعمیرات اساسی تجهیزات ضرورت صادرات پایدار و ایمن نفت است

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: نگهداری و تعمیرات اساسی تجهیزات، ضرورت انکارناپذیر صادرات پایدار و عملیات ایمن در این شرکت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس غریبی با اشاره به برخی پروژه‌ها و تأسیسات حیاتی همچون خطوط لوله زیردریایی و خشکی، مخازن ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی و گوی‌های شناور، گفت: با تدابیر و برنامه‌ریزی انجام‌شده از سال گذشته تاکنون، در حوزه نگهداری و تعمیرات زیرساخت‌های راهبردی ۵۱ پروژه مهم با اعتباری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

وی در نشستی با رؤسای ادارات نگهداری و تعمیرات پایانه نفتی خارک بر اهمیت نقش نگهداری و تعمیرات در آماده‌به‌کار نگه‌داشتن تأسیسات و تجهیزات تأکید کرد و افزود: نقش مجموعه نگهداری و تعمیرات در تحقق این مهم بسیار تعیین‌کننده و حساس است و همکاران تلاشگر این مجموعه با درک صحیح از این موضوع، سال گذشته ۱۰ فقره از این پروژه‌ها را تکمیل کردند و به بهره‌برداری رساندند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران با توجه به مأموریت‌ها در زمینه ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت خام و میعانات گازی، نقش مهمی را در زنجیره ارزش شرکت ملی نفت ایران ایفا می‌کند، بنابراین ارتقای توانمندی‌های عملیاتی برای تضمین افزایش تولید و انجام صادرات پایدار نفت همیشه در دستور کار است.

غریبی تأکید کرد: سال گذشته کارها چارچوب خوبی پیدا کرد و ریل‌گذاری انجام شد و با اخذ  اعتبارات، کارها شتاب گرفت.

وی با تأکید بر توجه به مقررات و دستورعمل‌های ابلاغی افزود: مقررات صنعت نفت حاصل سال‌ها دانش و تجربه است که اگر برای راه‌اندازی کارخانه، پروژه یا تجهیز جدید براساس مقررات و راهکارهای نفت حرکت شود، نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: تیم مدیریت شرکت در کنار کارکنان است و در طول یک سال گذشته بارها مشکلات نیروی انسانی شرکت ازجمله ساختار سازمانی و سقف حقوق، مزایا، بهبود و ارتقای خدمات رفاهی و... در نشست‌های مختلف با مدیران ارشد وزارت و شرکت ملی نفت ایران مطرح و پیگیری شده است که به حل این مشکلات بسیار امیدواریم.

غریبی با بررسی مهم‌ترین چالش‌ها و مسائل حوزه نگهداری و تعمیرات گفت: تلاشگران این مجموعه در زمان‌های مختلف توانایی خود را به‌خوبی نشان داده‌اند و هرجا که ضعف تکنولوژی با توجه به محدودیت‌های داخلی و بیرونی سد راه شده است، کارکنان متخصص امور فنی با ازخودگذشتگی و نوآوری راهگشا بوده‌اند.

مهدی باقری، سرپرست نگهداری و تعمیرات این شرکت نیز بیان کرد: با حمایت مدیریت ارشد شرکت از سال ۱۴۰۲ تاکنون، همسو با عملیاتی‌بودن زیرساخت‌های راهبردی شامل خطوط لوله زیردریایی و خشکی، مخازن ذخیره‌سازی و اسکله‌های صادراتی و گوی‌های شناور، ۵۱ پروژه در دستور کار قرار گرفت که در این مدت ۱۰ پروژه تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید و ۲۳ پروژه‌های فعال در مرحله اجرا داریم و بقیه هم در مراحل تشریفات مناقصه و تصویب‌خواهی اعتبار هستند.

وی افزود: پارسال هزینه‌کرد از محل بودجه جاری نگهداری و تعمیرات ۴۵۰درصد نسبت به سال پیش افزایش و رشد داشته که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بوده و از انجام فعالیت‌ها و اقدام‌های پروژه‌ای چشمگیر از محل اعتبارات جاری حکایت دارد و بیانگر تحرک و پویایی همه ارکان سازمان است.

نظر شما