شناسهٔ خبر: 67349501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه پیشگری از بیماری پشه آئدس در شهرستان پلدشت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت گفت : تاکنون هیچ گزارشی از وجود پشه آئدس در شهرستان گزارش نشده است .

صاحب‌خبر -

جلسه پیشگری از بیماری پشه آئدس در شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت در جلسه پیشگیری از بیماری پشه آئدس که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد گفت: هیچ گزارشی از وجود پشه آئدس در شهرستان گزارش نشده است اما با توجه به گرمسیر بودن شهرستان پلدشت و همرز بودن با کشور آذربایجان احتمال تخم گذاری این پشه خطرناک وجود دارد .

دکتر بینا خاطر نشان کرد: یکی از راه های اصلی پیشگیری از تخم گذاری این پشه ، خشکاندن آب  های جمع آوری شده در این نقطه ، مدیریت پسماند شهری و روستایی ، لایروبی رودخانه زنگمار پلدشت  و سم پاشی مداوم آبهای راکد است.

سرپرشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان پلدشت افزود:  این بیماری خطرناک از انسان به انسان منتقل نمی شود فقط وجود  این پشه باعث بیماری آئدس می شود که  از علائم آن تب شدید است  و در صورتی که کسی متبلا به این بیماری شود بایستی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه   و از خود درمانی خودداری کند .

اکبرزاده فرماندار شهرستان پلدشت هم در این جلسه به دستگاه های متولی ماموریت داد  مکان هایی که امکان تولید این پشه وجود دارد سریعا نسبت به سم پاشی و خشکاندن آب های جمع آوری شده اقدام نمایند .

 

تب دنگی یک بیماری ویروسی است که فقط از طریق نیش پشه آئدس آلوده و یا انتقال خون و فراورده‌های خونی از بیمار مبتلا به سایر افراد منتقل می‌شود. این بیماری در سال‌های اخیر در کشور ایران نیز مشاهده شده و در صورت انجام اقدامات پیشگیرانه می‌توان تا حد زیادی از انتقال آن جلوگیری نمود.

نظر شما