شناسهٔ خبر: 67349065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: برچسب مشارکت پایین از پیشانی کردستان برداشته شود

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: تلاش مضاعفی برای افزایش حضور مردم در انتخابات انجام شود تا برچسب مشارکت پایین از پیشانی این استان برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در همایش انتخاباتی ویژه مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سوای هر نوع گرایشی که نسبت به جریان های سیاسی داریم اگر انصاف را معیار قرار دهیم، در دولت شهید رئیسی اقدامات شاخصی در کردستان انجام شد که تفاوت آن با دولت های گذشته واضح و روشن است.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌ های احمدی نژاد، روحانی و رئیسی در پست های اجرایی مشغول به خدمت بوده است، اضافه کرد: در دوره ای که فرماندار قم بودم معیار تخصیص اعتبار از سوی یکی از وزرا به این شهرستان، تعداد نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بود.

استاندار کردستان اضافه کرد: ولی شهید رئیسی در دولت سیزدهم مبنای کار و سفرهای خود را توجه ویژه به استان های کم برخورداری هم چون کردستان قرار داد و در همین راستا هم سه سفر به این استان داشتند که برکات زیادی هم به همراه داشت.

زارعی کوشا بیان کرد: رئیس جمهور شهید مبنای فعالیت دولت مردمی را اتمام پروژه های نیمه تمام قرار داد و همواره بیان می کرد تمایلی به کلنگ زنی نمایشی پروژه ها و گذاشتن بار جدیدی بر دوش دولت های آینده ندارد.

وی یادآور شد: یکی از ضروری ترین نیازهای مردم سنندج مربوط به آب شرب بود این پروژه قبل از دولت سیزدهم ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و با وجود اینکه تکمیل پروژه های بالای ۷۰ درصد اولویت بود به دلیل نیاز اساسی مردم این شهر این طرح در دستور کار قرار گرفت.

استاندار کردستان ادامه داد: با وجود وضعیت بحرانی درآمدهای دولت، افزون بر هشت هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج اختصاص و هزینه شد و امروز مردم این شهر از آب گوارا برخوردار و قدردان شهید آیت الله رئیسی هستند.

زارعی کوشا با بیان اینکه در دولت سیزدهم وضعیت کردستان در بسیاری از شاخص ها ارتقا پیدا کرد، بیان کرد: رتبه بودجه عمرانی استان قبل از دولت سیزدهم ۲۴ بود و از سال ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و امسال هم این رتبه در بین ۳۱ استان کشور به ۱۰ رسیده است.

وی یادآور شد: برچسب ها و ذهنیت های منفی نسبت به کردستان در دوره های گذشته شکل گرفته که باعث بن بست در مسیرهای رشد و توسعه این استان شده بود و در دولت سیزدهم تلاش مضاعفی برای اصلاح آن کردیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه استان ما در سال های گذشته به عنوان کانون بحران معرفی می شد ولی در دولت سیزدهم یکی از استان های موفق در مدیریت بحران بود، افزود: پیرو جریان انقلاب و خط رهبری هستم و باید همه ما از هر فرصتی برای امیدآفرینی در جامعه استفاده کنیم.

زارعی کوشا با ابراز تاسف از اینکه همچنان برچسب مشارکت پایین در انتخابات بر پیشانی استان کردستان وجود دارد، گفت: شرایط این استان متفاوت از سایر استان های کشور است رسانه های ضد انقلاب مردم کردستان را تهدید می کنند اگر در انتخابات مشارکت داشته باشند تصاویر آنها را منتشر می کند و همین عامل بازدارنده ای برای حضور آنها در پای صندوق های رای شده است.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت مردم در انتخابات انگیزه دولت آینده را برای خدمت بیشتر تقویت می کند، افزود: رسانه های استان و مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی برای افزایش مشارکت برنامه و طرحی نو و خلاقانه داشته باشند.

استاندار کردستان با بیان اینکه در پایان انتخابات از روابط عمومی هایی که بهترین خلاقیت و طرح را برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات داشتند، تجلیل خواهد شد، اضافه کرد: باید تلاش شود مردم درگیر مطالبات پوچ و غیرواقعی نشوند و مطالبات جدی و حقیقی از دولت آینده داشته باشند.

زارعی کوشا اظهار کرد: در بین مدیران ارشد استان، هشت، ۹ مدیر از معاون استاندار تا مدیران کل دستگاه های اجرایی اهل سنندج هستند ولی برخی افراد که گویا هنوز از پستوی خود بیرون نیامنده اند، صحبت هایی را مطرح می کنند که واقعیت ندارد.

وی بیان کرد: باوجود مخالفت هایی که برخی از سازمان ها و دستگاه ها در ارتباط با اتصال راه آهن سنندج به باشماق داشتند رئیس جمهور شهید دستور اجرای مطالعات آن را داد بنابراین اجرای این مهم باید یکی از مطالبات به حق مردم استان از دولیت آینده باشد.

نظر شما