شناسهٔ خبر: 67348684 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

ثبت حد نصاب بی‌سابقه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در پذیرش زبان‌آموزان بین‌المللی در مرکز آموزش زبان فارسی

رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) اظهار داشت: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) توانست با پذیرش نزدیک به هفتصد زبان‌آموز در سال تحصیلی جاری حد نصاب بی‌سابقه‌ای را در پذیرش زبان‌آموزان بین‌المللی رقم زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، حسینی مؤخر، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی اظهار داشت: با تمهیدات‌اندیشیده شده و به واسطه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های بی‌دریغ ریاست دانشگاه، حد نصاب بی‌سابقه‌ای در پذیرش زبان‌آموزان بین‌الملل پدید آمد به گونه‌ای که در حال حاضر نزدیک به هفتصد نفر زبان‌آموز از ۲۴ کشور جهان به صورت حضوری و مجازی در حال یادگیری زبان فارسی هستند.
وی افزود: پذیرش این تعداد زبان‌آموز به واسطه همدلی و هماهنگی بخش‌های مختلف دانشگاه به خصوص معاونت‌های امور بین‌الملل و آموزشی و دانشجویی صورت گرفته است.
رئیس مرکز آموزش زبان فارسی در ادامه افزود: این موفقیت در وضعیتی صورت می‌گیرد که نزدیک به چهل مرکز زبان در دیگر دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی شده است. با این همه مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) توانسته است طی دو سال متوالی در میان مراکز آموزش زبان دانشگاهی حائز رتبه برتر شود.
وی در ادامه با ذکر این نکته که کلاس‌های حضوری و مجازی مرکز آموزش زبان فارسی در تابستان نیز دایر خواهد بود، اضافه کرد: طی دو سال گذشته با هدف تسهیل فرایند دانش‌آموختگی زبان‌آموزان و ورودشان به دانشگاه، نیمسال سوم نیز به تقویم آموزشی مرکز گنجانده شد.
حسینی در پایان ایجاد سامانه آموزش مجازی زبان فارسی، تولید محتوا و راه‌اندازی نظام بسندگی زبان فارسی را از جمله برنامه‌های آتی مرکز زبان برشمرد.

نظر شما