شناسهٔ خبر: 67347937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طی یکسال گذشته؛

سردار محمدیان: ۱۲ هزار توزیع کننده مواد مخدر در تهران دستگیر شدند

تهران بزرگ - ایرنا - فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طی یک سال گذشته (پایان خرداد ۱۴۰۲ تاکنون) بیش از ۱۲ هزار نفر حامل یا توزیع کنندگان مواد مخدر در تهران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سردار عباسعلی محمدیان روز دوشنبه در حاشیه مراسم امحای ۱۶ تن مواد مخدر که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: مبارزه بی امان با قاچاقچیان و توزیع کننده مواد مخدر بی وقفه و بدون تعطیلی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: طی ۱۴ ماه گذشته در تهران بیش از ۱۶ تُن مواد مخدر کشف و امروز امحا شد البته این مواد قابلیت بازگرداندن به چرخه دارویی را نداشتند و باید معدوم می‌شدند.

وی در ادامه افزود: مجموع کشفیات پلیس حدود ۳۰ تُن مواد مخدر است که ۲۵ تُن در سال ۱۴۰۲ و پنج هزار و ۶۰۰ کیلوگرم در ۸۰ روزه اول سال جاری، توسط پلیس به انجام رسیده است.

وی یکی از نمادهای مواد مخدر را وجود معتادین متجاهر در معابر عنوان کرد و گفت: همکارانم همچنان در حال جمع آوری و انتقال این افراد به مراکز بازپروری هستند که این روند ادامه می‌یابد.

سردار محمدیان با بیان اینکه مردم انتظار دارند تا شاهد عدم حضور معتادین یا توزیع کنندگان مواد مخدر در معابر باشند، اظهار کرد: در این ارتباط پلیس با جدیت پای کار است و این خواست مردمی را اجرا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه امروز دیگر این ادعا که گفته می‌شود قابلیت دسترسی به مواد مخدر در کمتر از چند دقیقه یا ثانیه وجود دارد کاملا نادرست است، افزود: با همکاری خوب قوه قضاییه و پلیس در جمع آوری معتادین و مبارزه با معضل مواد مخدر این ادعاها دیگر صحت ندارد.

رییس پلیس تهران بزرگ درباره حضور معتادین متجاهر در کوچه و خیابان برخی محلات از جمله جنوب شهر تهران نیز گفت: با همکاری سایر دستگاه‌ها هم اینک بیش از ۱۲ هزار نفر از این معتادین متجاهر کوچه و خیابان دستگیر و به مراکز نگهداری منتقل شده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر کشف محموله‌های مواد مخدر صنعتی نیز اعلام کرد: اخیرا محموله ۱۲۰۰ کیلوگرمی شیشه و ۳۵۰ کیلو گرمی هروئین با تلاش پلیس پایتخت کشف و منهدم شد.

به گفته این مقام ارشد پلیس، بر اساس یافته‌های علمی و تجربه، تنها یک گرم مواد مخدر صنعتی کافی است تا مصرف کننده دیگر نتواند از اعتیاد جدا شود.


نظر شما