شناسهٔ خبر: 67346639 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر لبنانی در گفت وگو با ایرنا:

«هدهد»، هیمنه ارتش اسرائیل را شکست/ مقاومت قوی‌ترین پیام بازدارندگی را ارسال کرد

تهران- ایرنا- تحلیلگر ارشد روابط بین الملل لبنان با اشاره به عملیات اطلاعاتی اخیر حزب الله علیه رژیم صهیونیستی گفت: پهپاد «هدهد» هیمنه ارتش اسرائیل را شکست و افسانه قدرت این ارتش را برباد داد.

صاحب‌خبر -

«عدنان علامه» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا اظهار داشت: عملیات پهپادی اطلاعاتی حزب الله یکی از دردناکترین عملیات های اطلاعاتی مقاومت از زمان تاسیس رژیم جعلی اسرائیل بود و به طور اساسی، عصب مرکزی دستگاه امنیت دشمن صهیونیستی را به طور غیرقابل جبرانی هدف قرار داد.

وی اضافه کرد: دشمن به گونه ای از این عملیات شوکه شده که هیچ توجیه و توضیحی برای این شکست اطلاعاتی و همه دستگاه ها و سامانه های پدافندی مانند حوت، گنبد آهنین، فلاخن داوود و پاتریوت ندارد.

علامه افزود: غافلگیری شهرک نشین های صهیونیست نیز کم تر از غافلگیری نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نبود و این رژیم پس از عملیات حزب الله و جمع آوری کامل اطلاعات مناطق و اهداف مهم و حساس و راهبردی نظامی و اقتصادی، به ناتوانی و شکست فضاحت بار ارتش پی برده و خواستار تحقیق فوری برای مجازات عاملان این شکست شد.

اوج ناامنی شهرک نشین های صهیونیست طی چند ماه گذشته

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرک نشین های صهیونیست در چند ماه گذشته اوج نا امنی را تجربه کرده و ده ها هزار نفر از آن ها آواره شدند، این عملیات، احساس نا امنی چند دهه ای را در جان شهرک نشین های مهاجر سرزمین های اشغالی فلسطین دوچندان و نهادینه کرد، به گونه ای که امید خود را برای داشتن یک زندگی طبیعی در سرزمین های غصبی فلسطین به طور کامل از دست دادند.

عضو انجمن بین المللی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی گفت: از سوی دیگر حامیان و طرفداران مقاومت بار دیگر به توانایی فرزندان خود ایمان آوردند و بالاترین درجه احساس به پیروزی و افتخار و سربلندی در آن ها ایجاد شد.

علامه افزود: مقاومت با این عملیات، قوی ترین پیام بازدارندگی را به دشمن ارسال و اعلام کرد که بانک اهداف راهبردی دشمن را در اختیار دارد و سلاح مناسب برای منهدم کردن آن نیز پیشتر آماده شده است.

وی بیان کرد: حزب الله و رهبر آن بارها بر داشتن توانایی هدف قرار دادن هر هدفی در سرزمین های اشغالی فلسطین تاکید کرده اند و صهیونیست ها به سخنان «سید حسن نصرالله» بیش از سخنان سران خود ایمان دارند، این عملیات ایمان و اطمینان آن ها را به توان مقاومت افزایش داد و آخرین میخ بر تابوت اعتماد آن ها به سران رژیم صهیونیستی بود.

غلبه یک پهپاد کوچک بر پیشرفته ترین سامانه دفاعی دشمن

علامه اظهار داشت: این عملیات یک شکست اطلاعاتی راهبردی و تهدید کننده امنیت رژیم صهیونیستی است که در آن یک پهپاد کوچک توانست بر پیشرفته ترین سامانه های دفاعی موجود غلبه و تصاویر دقیقی را از مهمترین داشته های دشمن ثبت کند.

وی تصریح کرد: حزب الله براساس فعالیت های اطلاعاتی خود در عمق دشمن، اطلاعات همه این اهداف و اهدافی بیشتر از آن را در اختیار داشت، بنابراین این عملیات را باید نه یک عملیات شناسایی، بلکه یک عملیات اثبات توانایی و زدن آخرین تیر به نهادهای امنیتی و نظامی دشمن به شمار آورد.

این تحلیلگر لبنانی ادامه داد: مقاومت پیشتر همه این اهداف را شناسایی و سلاح های لازم، مناسب و مورد نیاز برای حمله به آن ها را تامین و آماده کرده است.

علامه افزود: این عملیات، از دو منظر اهرم فشاری برسران رژیم صهیونیستی به شمار می رود، از یک سو ، به خاطر موفقیت این عملیات درگیری ها و تنش ها میان مقامات نظامی و سیاسی افزایش یافت و از سوی دیگر، دیدگاه شهرک نشین های اشغالگر را نسبت به توانایی دستگاه های امنیتی و نظامی و امید به تامین امنیت و سرنوشت خود تغییر داد.

تهدیدهای توخالی دشمن برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی های اطلاعاتی

وی اضافه کرد: صهیونیست ها دریافتند که همه اهداف راهبری در سرزمین های غصبی فلسطین، در دسترس مقاومت است و با کوچکترین تجاوز به لبنان، همه این اهداف و فراتر از آن، منهدم خواهد شد.

علامه با بیان اینکه تهدیدهای مقامات صهیونیست پس از این عملیات و تغییر لحن آن ها، با هدف جبران دو شکست عمده انجام می شود، افزود: مقامات صهیونیست از یک طرف به دنبال بازیابی ابهت پوشالی خود پس از شکست در نوار غزه و جبهه شمالی با حزب الله هستند و از سوی دیگر، تلاش می کنند با تهدیدهای توخالی بر شکست و ناکامی در عملیات پهپادی – اطلاعاتی حزب الله سرپوش بگذارند.

وی تصریح کرد: وجهه درهم شکسته نظامی و بازدارندگی مورد ادعای رژیم صهیونیستی در داخل و خارج سرزمین های اشغالی با چنین تهدیدهایی ترمیم نخواهد شد و حتی در صورت جدی بودن این تهدیدها نیز امیدی به جبران شکست های فضاحت بار خود از این طریق ندارند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری سه‌شنبه گذشته از ورود یک فروند پهپاد حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی و تصویربرداری موفقیت آمیز آن از پایگاه‌های حیاتی در بندر «حیفا» خبر دادند.

بر پایه این گزارش، این پهپاد پس از ثبت موفقیت‌آمیز تصاویر مهم به خاک لبنان بازگشته و این تصاویر را در اختیار رزمندگان مقاومت قرار داده است.

این عملیات شناسایی، زلزله ای را میان نهادهای نظامی، اطلاعاتی، سیاسی رژیم صهیونیستی و شهرک نشین های مهاجر ساکن سرزمین های اشغالی ایجاد کرده است.

نظر شما