شناسهٔ خبر: 67346429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخابات پزشکیان: مشارکت در انتخابات را بالا بردیم

تهران- ایرنا- رئیس ستاد مرکزی پزشکیان گفت : در فضای مجازی و در شهرها طبق نظرسنجی ها مشارکت در انتخابات را بالا بردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس ستاد مرکزی مسعود پزشکیان روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با تلاش همه دست اندرکاران، شورای محترم نگهبان و فرمانداران ، فضا و روند انتخابات با آرامش در حال طی شدن است و رضایت داریم و امید است انتخابات پرشوری داشته باشیم.
علی عبدالعلی‌زاده ادامه داد: در فضای مجازی و در شهرها طبق نظرسنجی ها مشارکت در انتخابات را بالا بردیم.

رئیس ستاد مرکزی انتخابات پزشکیان ابراز امیدواری کرد که حضور مردم در انتخابات به بالای ۶۰ درصد برسد.

وی تصریح کرد: تلاش آقای پزشکیان این است که مشارکت بالا برود و با رای بالایی رئیس جمهور شود.

عبدالعلی زاده با بیان اینکه روند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انجام شده است، گفت: با تلاش استانداری‌ها و فرمانداری‌ها در سراسر کشور، فضای همکاری خوبی وجود داشته است و امیدواریم که این شور و حضور مردم را پای صندوق‌های رای ببینیم.

وی افزود: طبق نظرسنجی‌هایی که به عمل آمده مشارکت مردم را بالای ۵٠ درصد می‌بینیم و امیدواریم که در روزهای آینده مشارکت به بیش از ۶٠ درصد برسد.

ما هفتاد و ششی هستیم، هشتاد و هشتی نیستیم

وی در پاسخ به سوالی در مورد شباهت انتخابات 1403 با 1388 گفت: شبیه‌سازی فضای امروز با ۸۸ خیلی بی انصافی است؛ چرا با ۷۶ مقایسه نمی‌کنید؟ عهد من با آقای دکتر پزشکیان وقتی ستاد را تشکیل دادیم این بود که ما هفتاد و ششی هستیم؛ یعنی یا برنده می‌شویم و از رقبا تشکر می‌کنیم و یا برنده نمی‌شویم و به پیروز انتخابات تبریک می‌گوییم.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همه را مکلف به برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم کردند، گفت: مردم به شایعات مهندسی انتخابات توجهی نداشته باشند. این اطمینان را می‌دهم به دکتر مسعود پزشکیان رای دهید، ما هم تلاش می‌کنیم در زمان شمارش آرا رای شما پزشکیان خوانده شود.

عبدالعلی‌زاده تصریح کرد: آنچه شما در انتخابات می‌نویسید آن خوانده خواهد شد. هیچ دلیلی ندارد دنبال مشوش کردن انتخابات و نگران کردن جامعه باشیم.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان با بیان اینکه از هرگونه رفتار خلاف قانون پرهیز می‌کنیم، تاکید کرد: به طور رسمی کارهای خلاف قانون هیچ ارتباطی به ستاد انتخابات پزشکیان نخواهد داشت. ما هیچ حمایتی از خاطیان در انتخابات نخواهیم داشت.

عبدالعلی زاده تصریح کرد: یک عده‌ای زمزمه کردند در روزهای آخر انتخابات برخی از خانم‌ها به صورت دسته جمعی در خیابان‌های پر رفت و آمد اقدام به برداشتن حجاب کنند و شعار دهند ما این اقدام را نمی‌پسندیم. حمایت از نامزدها در دوران انتخابات باید در چهارچوب قوانین باشد.

وی با بیان اینکه برای رفع تحریم‌ها و مشکلات کشور نیازمند نمایش قدرت مردم در انتخابات هستیم، افزود: هرکسی رئیس جمهور شود رئیس همه مردم است چه کسانی که به او رای داده‌اند و چه رای نداده‌اند.

 ارزیابی بنده از حضور آقای پزشکیان در مناظرات مثبت است

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان با اشاره به برگزاری سه مناظره انتخاباتی در صداوسیما، گفت: ارزیابی بنده از حضور آقای پزشکیان در مناظرات مثبت است. هدف از مناظرات این است تا کمک کنیم مردم برنامه‌های ما را بهتر دریافت کنند و به مرحله تصمیم گیری برسند. در پایان هر مناظره شاهد بودیم آقای پزشکیان رتبه‌شان بالاتر رفته است و  این نشان می دهد که جامعه پیام‌ او را دریافت کرده است.

عبدالعلی زاده با بیان اینکه شعار پزشکیان در مناظرات این است که «من از حق دفاع خواهم کرد و به قانون عمل کردم»، گفت: شهروند درجه یک و دو نداریم و این تقسیم بندی غلطی هست! برخی از نامزدها هم که وعده‌های آن‌چنانی مثل زمین رایگان و افزایش حقوق معادل نرخ رسمی تورم داده‌اند باید هیات نظارت با آنها برخورد کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است دولت پزشکیان، همان رویکرد دولت  روحانی را در اداره کشور دنبال کنید، تصریح کرد:  آمدن به ستاد و در ستاد خدمت کردن می‌تواند دو شکل داشته باشد یکی اینکه افراد به دنبال گرفتن پست باشند و دیگر اینکه افراد بدون چشم داشتی صرفا برای کمک کردن به نامزدها درستاد حضور داشته باشند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان اظهار کرد: در این رابطه حداقل خود من دنبال پست نیستم و ما احساس کردیم آقای پزشکیان در شرایط فعلی می‌تواند خدمتگزار در این پست باشد و به کمک همه ارکان نظام مشکلات عمده‌ای که الان وجود دارد را حل کند.

عبدالعلی زاده همچنین درباره  رفتار عجیب فاضلی در میزگرد فرهنگی پزشکیان که از صداوسیما پخش شد، گفت: ما نامه ای نوشتیم به شورای نظارت صداوسیما و شاکی شدیم که کارشناس منتخب صداوسیما چرا بحث کلی اخراج اساتید دانشگاه را به کسی که در جلسه میزگرد حضور داشتند منتسب کردند.

مهمترین رقیب پزشکیان سعید جلیلی است

وی اضافه کرد: ضعف مجری کمک کرد که آقای فاضلی عکس العمل نشان دهد. در کل برخورد کارشناس رسانه ملی درست نبود و آقای فاضلی باید صبر می‌کرد؛ مجری باید پیشگیری می‌کرد که انجام نداد.

عبدالعلی زاده درباره رقیب پزشکیان در انتخابات نیز گفت: مهمترین رقیب پزشکیان تا قبل، قالیباف بود اما در حال حاضر سعید جلیلی است.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

نظر شما