شناسهٔ خبر: 67346327 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

زیارت بیش از یک میلیون و 400 هزار تن از روضه شریف در مسجدالنبی + عکس

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره کل رسیدگی به امور مسجدالنبی از ابتدای ماه ذی‌القعده تا چهاردهم ذی‌الحجه یک میلیون و 403 هزار و 640 زائر از روضه شریف واقع در مسجدالنبی زیارت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الوطن، بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره کل رسیدگی به امور مسجدالنبی از ابتدای ماه ذی‌القعده تا چهاردهم ذی‌الحجه یک میلیون و 403 هزار و 640 زائر از روضه شریف واقع در مسجدالنبی زیارت کرده‌اند. 

مساحت روضه شریف 330 متر مربع است و  با احتساب ظرفیت پذیرش 800 نفر در ساعت با میانگین 10 دقیقه برای هر بازدیدکننده معلوم می‌شود که تعداد زائران بالغ بر 762101  زائر مرد و  641539  زائر زن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت اعزام زائران روضه شریف چهار مرحله وجود دارد. زائران ابتدا باید از طریق اپلیکیشن‌های نسک و توکلنا ثبت‌نام کرده و نوبت بگیرند. سپس به هرکدام از آنها بارکدی اختصاص می‌یابد و پس از مراجعه به مسجدالنبی، این بارکد از طریق دستگاه‌های الکترونیکی اسکن می‌شود، سپس زائران به قسمت‌های انتظار در داخل مسجدالنبی هدایت می‌شوند و سپس به روضه شریف وارد شده و زیارت می‌کنند.  

ادره کل رسیدگی به امور مسجدالنبی از زائران خواسته است بدون نوبت گرفتن و داشتن بارکد مخصوص از ورود برای زیارت روضه شریف خودداری کنند.

 

 

انتهای پیام

نظر شما