شناسهٔ خبر: 67346150 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاهش کارگران دارای حقوق معوق استان مرکزی در دولت سیزدهم

شقایق ابراهیمی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان از ۶۴۲ نفر در سال ۹۹ با ۴۷۲ نفر کاهش به ۱۷۰ نفر در سال ۱۴۰۲ رسید.

صاحب‌خبر -

جمشید امیدی چهارم خرداد در گردهمایی تبیینی دعوت به مشارکت حداکثری جامعه کار و تولید در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در خصوص عملکرد این اداره در دولت سیزدهم اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ آمار شاغلین استان مرکزی به ترتیب ۳۸۴ هزار نفر، ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر و ۳۹۱ هزار و ۲۶۰ نفر بوده است، آمار شاغلین ۱۵ ساله و بیشتر نیز، در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ به میزان ۴.۴ درصد افزایش داشته است‌.

وی افزود: تعداد بیمه شدگان اجباری در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۹ هزار و سه نفر معادل ۷.۶ درصد افزایش داشته، همچنین این روند نسبت به سال ۹۹ به میزان ۱۶.۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: تعداد کارگاه های فعال در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۹ هزار و ۸۶۶ کارگاه معادل ۷.۳ دهم درصد افزایش داشته و از ۲۳ هزار و ۳۳۷ کارگاه به ۲۵ هزار و ۳۲ کارگاه رسیده است.

امیدی با اشاره به مقایسه نرخ بیکاری در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ادامه داد: نرخ بیکاری این استان از ۷.۸ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷.۳ درصد در سال ۱۴۰۱ و همچنین با ۸ دهم درصد کاهش در سال گذشته به ۷ درصد تقلیل یافته است.

وی اضافه کرد: ضریب پوشش بیمه ای این استان نسبت به پایان سال ۹۹ معادل ۶.۶ درصد افزایش داشته و مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز در پایان سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۹ به میزان ۳۵.۵ درصد کاهش داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به روند کاهشی تعداد کارگاه های دارای حقوق معوق گفت: در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۱، ۱۴، ۹ و ۶ کارگاه دارای حقوق معوق در استان مرکزی ثبت شده است.

وی همچنین با اشاره به کارگران دارای حقوق معوق ادامه داد: تعداد کارگران دارای حقوق معوق استان از ۶۴۲ نفر در سال ۹۹ با ۴۷۲ نفر کاهش به ۱۷۰ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: انتخابات ۸ تیر ماه مهم است و نگاه تمام دنیا به این روز معطوف است و امیدواریم مردم ایران در این روز با حضور حداکثری در پای صندوق رای حماسه دیگری رقم بزنند.

انتهای پیام

نظر شما