شناسهٔ خبر: 67415685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهالی فرهنگ و هنر مشهد: رییس‌جمهور هنردوست می‌خواهیم

مشهد-ایرنا- جمعی از اهالی فرهنگ و هنر مشهد ضمن تاکید بر حضور حداکثری این قشر در انتخابات ریاست جمهوری اظهار امیدواری کردند که دولت چهاردهم و رییس جمهور آینده این کشور به فرهنگ و هنر این کشور علاقه‌مند باشد و در جهت ارتقای معیشت هنرمندان، رفع مشکلات آنان و سطح کیفی و کمی هنر گام بردارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آنان روز جمعه همزمان با چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شعبه اخذ رای مجتمع فرهنگی - هنری امام رضا(ع) که ویژه رای دادن اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در نظر گرفته شده بود، نقطه نظرات خود را پیرامون این انتخابات با خبرنگار ایرنا در میان گذاشتند.

ماشاالله شاهمرادی، بازیگر سینما و تلویزیون مشهدی به خبرنگار ایرنا درباره حضور خود در پای صندوق رای گفت: بر هیچ عقل سلیمی پوشیده نیست که حضور اقشار مختلف مردم در انتخابات بسیار اهمیت دارد، از ابتدای انقلاب این حضور مردم بود که باعث شکست طاغوت شد.

وی بیان کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران با رای مردم حفظ می‌شود، حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار حایز اهمیت است و اهالی فرهنگ و هنر به عنوان الگو برای کشورمان، نقش پررنگ تری برای جلوگیری از نفوذ دشمن و اقتدار کشور ایفا می‌کنند.

این بازیگر سینما خواسته عمده هنرمندان از دولت آینده را حفظ شئونات و ارزشهای اخلاقی در فیلم ها و سرمایه‌گذاری برای ساختن فیلم‌های فرهنگ ساز برای جامعه دانست و گفت: در فیلمهای خارجی همه مولفه‌ها و ارزشهای یک جامعه محترم شمرده می‌شود و ساختار فیلم در جهت ترویج آن ارزش‌ها است.

شاهمردای تصریح کرد: بعضا فیلم های ایرانی آسیب های اجتماعی مانند طلاق را بیشتر ترویج می‌دهد، در حالی که تلاش دولتمردان باید در جهتی باشد که از سینما به عنوان یک ابزار فرهنگ ساز و مروج ارزشهای انسانی و اسلامی بهره گرفته شود.

ماشاالله شاهمرادی

مریم چوپان‌زاده، تهیه کننده سینما و تلویزیون نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حضور هنرمندان در همه عرصه ها لازم است، از آنجا که آنان مورد علاقه مردم هستند، حضورشان در مواردی مانند انتخابات می‌تواند باعث پویایی جامعه شود، از این جهت باید بیشترین و بهترین حضور را در پای صندوق های رای داشته باشند تا سرمشق سایر اقشار مردم شوند.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود دولت جدید از هنرمندان حمایت کند، سرمایه‌گذاری دولت در دوره جدید باید روی فیلم ها و سریال های خوبی باشد، فیلم هایی که در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد نیازمند سرمایه گذاری از سوی دولت است که در این راستا به اقتصاد فرهنگ و هنر نیز کمک شایانی می‌شود.

مریم چوپان زاده

غلامحسین حیدری، هنرمند سینماگر مشهدی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا حضور هنرمندان در انتخابات را فرصتی مغتنم شمرد و گفت: بعضا سرنوشت یک کشور به دست هنرمندان رقم می‌خورد، رویکرد و نقطه نظرت شان می‌تواند جامعه را به سمت و به سویی سوق دهد که یک اقدام فرهنگی در جامعه ثبت شود.

وی بیان کرد: سینمای ایران در بحران است و وضعیت ایده‌آلی ندارد، انتظار هنرمندان کشورمان از دولت آینده رسیدگی به وضعیت تئاتر و سینما بویژه در استان خراسان رضوی است، با اینکه مشهد پایتخت فرهنگی ایران اسلامی است اما به طور عملی در این راستا اقدامی صورت نگرفته است.

به گفته وی، این در حالی است که عمده فعالان فرهنگی و هنری خراسان رضوی در تهران بسر می‌برند، اهل مشهد و خراسان رضوی هستند اما این دیار از نظر فعالیت های قوی فرهنگی و هنری، فقیر شده است.

وی اضافه کرد: کار فرهنگی و هنری در خراسان رضوی دچار تزلزل است و باید دولت جدید به این موضوع رسیدگی کند، چرا که مشهد قطب فرهنگی جهان اسلام است.

غلامحسین حیدری

فرخنده طالبی، بازیگر تئاتر و سینما نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا، به اهمیت حضور هنرمندان در انتخابات اشاره و بیان کرد: این قشر بسیار فرهیخته هستند و تاثیر حضور پرشور خود در انتخابات کاملا اطلاع دارند و می‌‍دانند که تصمیمشان برای آینده ایران بسیار اهمیت دارد.

وی با اظهار خرسندی نسبت به حضور خود در انتخابات گفت: مهمترین خواسته هنرمندان از رئیس جمهور آینده، همان خواسته اکثریت جامعه است، هنرمند از اکثریت جامعه جدا نیست، اقتصاد و معیشت این قشر متاثر از شیوع بیماری کرونا، بسیار آسیب دید و فعالیتشان مختل شد، به لحاظ درآمدی و معیشتی هم دچار مشکل شدند، بزرگترین خواسته این قشر نیز بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی اشان است.

فرخنده طالبی

کریم جشنی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: حضور مردم در انتخابات از هر نظر حایز اهمیا است، زیرا سرنوشت یک کشور بویژه در حوزه انتخاب رئیس جمهور به دست مردم رقم می‌خورد، فارغ از هر گونه گرایش سیاسی، حضور حداکثری مردم نشان دهنده علاقه مندی آنان به نظام جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: برای تداوم راه شهدای خدمت نیاز است که مردم حضور حداکثری خود را در انتخابات داشته باشند، اطمینان دارم که هنرمندان در این همپرسی حضور پرشوری خواهند داشت و رویداد بزرگی را رقم خواهند زد.

جشنی مهمترین خواسته هنرمندان از رئیس جمهور آینده را دیده شدن بیشتر آنان در عرصه های مختلف دانست و گفت: هنرمندان می‌توانند با تولید آثار فاخر بر کل جامعه تاثیر بگذارند، این قشر به عنوان حساس ترین قشر اجتماع محسوب می‌شوند، وزرا و روسای جمهور در سالهای گذشته وعده های مختلفی به هنرمندان دادند که تحقق پیدا نکرد، لذا انتظار می‌رود دولت آینده نگاه ویژه‌ای به این قشر داشته باشد.

کریم جشنی (نفر اول سمت راست)

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا در این باره گفت: ایران عزیز شامل تمام ایرانیانی می‌شود که به این مرز و بوم و خاک دلبسته هستند و ذیل مکتب توحیدی پیامبر برای آزادی و سرافرازی کشور قدم برمی دارند.

محمد حسین زاده افزود: انتخابات فرصتی است برای اینکه رییس جمهوری انتخاب شود که سرفرازی و سربلندی کشور را سرعت دهد و پیشرفت ایران اسلامی را بیش از پیش رقم زند.

وی اظهار امیدواری کرد ربیس جمهور آینده علاقه مند به فرهنگ و هنر بوده و با فرهنگ و هنر ایران و هویت ایران اسلامی آشنا باشد، این میراث گرانبها و سرمایه های عظیمی که داریم، ربیس جمهوری نیاز دارد که با آگاهی از آن بتواند در جهان پیرامون خود اثر بگذارد.

حسین زاده / مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی مستقر شده که سه هزار و ۵۰۸ شعبه ثابت، هزار و ۵۹ شعبه سیار و همچنین ۲ هزار و ۸۲۱ شعبه شهری و هزار و ۷۴۶ شعبه ویژه مناطق روستایی است.

خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن دارد. چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای ۳۴ شهرستان خراسان رضوی در حال برگزاری است.

نظر شما