شناسهٔ خبر: 67345781 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهدی شریفی مطرح کرد؛

کارکنان سازمان خبری تحول رسانه را رقم خواهند زد

مهدی شریفی مطرح کرد؛ مهدی شریفی استاد دانشگاه معتقد است به جهت نقش تاثیرگذار کارکنان سازمان خبری در تحقق توسعه و تحول باید بین نحوه مواجهه با آن‌ها در مراکز خبری و دیگر ارگان‌ها تمایز قائل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی شریفی استاد دانشگاه و پژوهشگر ارتباطات و رسانه همزمان با فعالیت بیست و دومین جشنواره ملی رسانه‌های ایران دریاره ارزیابی عملکرد رسانه‌ها بیان کرد: به دلیل وابسته بودن به دولت و نداشتن خودمختاری شغلی کارکنان رسمی، خلاقیت کارکنان رسانه‌ها پایین آمده است به طوری که افکار عمومی گاهی خروجی کار آن‌ها را دنبال نمی‌کند.

شریفی در پاسخ به اینکه خوراک خبری مخاطبان در عصر حاضر عمدتا از چه منابعی تامین می‌شود، عنوان کرد: به نظرم دیگر دوران ماهواره و رسانه‌های سنتی به سرآمده و اکنون فضای مجازی محوریت یافته است و در خلاء رسانه‌های سنتی این رسانه‌های اجتماعی هستند که پرشتاب عمل می‌کنند.

وی درباره آسیب‌های تغییر مرجعیت از رسانه‌های رسمی به رسانه غیررسمی گفت: به دلیل روحیه محافظه‌کاری رسانه‌های رسمی مرجعیت آن‌ها روبه افول است از سویی دیگر به دلیل پایین بودن اعتماد به رسانه‌های اجتماعی رسانه‌های رسمی همچنان مرجعیت خود را حفظ کرده‌اند چراکه رسانه‌های مرجع دروغ نمی‌گویند اما متاسفانه با سطح جسارت و شجاعت پایینی به انعکاس اخبار می‌پردازند.

وی درباره نحوه فاصله گرفتن رسانه‌های رسمی از فضای سنتی افزود: درباره تحقق این مهم ابتدا باید از خود بپرسیم چه کسانی در رسانه پیش‌رانی می‌کنند. پیش‌رانی تحول برعهده کارکنان رسانه ‌های خبری است یا نه؟ چراکه اجرا و تحقق این تحول را همواره کارکنان در ارگان‌ها برعهده داشته‌اند. براین اساس بیش از هر نوع رفتار مدیریتی باید با اصول مواجهه و رفتار با کارکنان یک سازمان خبری آشنا بود و بین آن و مواجهه‌ در سایر موسسات و سازمان‌ها تمیز قائل شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما