شناسهٔ خبر: 67345588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر خارجه آلمان: وضعیت در مرزهای لبنان نگران‌کننده است

مهر

وزیر خارجه آلمان می‌گوید که وضعیت در مرزهای لبنان نگران‌کننده است و او به‌زودی به بیروت سفر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، «آنالنا بربوک» وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه وضعیت در مرزهای لبنان «بیش از حد نگران‌کننده» است، اعلام کرد که به‌زودی به لبنان سفر خواهد کرد.

ساعاتی پیش نیز «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد که خطر گسترش جنگ غزه به لبنان روزبه‌روز بیشتر می‌شود و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از گسترش جنگ باید وارد عمل شود.

وی با اشاره به اوضاع وخیم مردم غزه گفت: وضعیت بشردوستانه در روزهای اخیر در غزه بدتر شده و آنروا هم نمی‌تواند نقش خود را ایفا کند.

بورل با بیان اینکه «یک آتش‌بس فوری در غزه برای رساندن کمک‌ها نیاز فوری است» افزود: ما به حمایت خود از طرح بایدن (رئیس‌جمهور آمریکا) ادامه می‌دهیم و خواهان آتش‌بس فوری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه هستیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه نیز درباره تبعات جنگ تمام عیار میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی هشدار داد. به گفته بورل «خطر درگیری (رژیم صهیونسیتی) با حزب الله واقعی است و وقوع جنگ میان دو طرف، منطقه و فراتر از آن را به طور جدی تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

بورل، بدون محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه، گفت که بنا به گزارش ها، دیروز (روز شنبه) یکی از خونین‌ترین روزها از ماه اکتبر (آغاز جنگ غزه) تاکنون بود که در آن دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی کشته شدند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تا این لحظه، ۳۷ هزار و ۵۹۸ نفر به شهادت رسیده‌اند. همچنین این نهاد پزشکی فلسطینی بیان کرد که شمار کلی زخمی‌های حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از آغاز جنگ در این باریکه به ۸۶ هزار و ۳۲ نفر رسیده است.

نظر شما