شناسهٔ خبر: 67345261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سعید جلیلی در تبریز: شهید رئیسی خودش را معطل چند قدرت نمی‌کرد/ ونزوئلا و بولیوی ایران را به تراکتور تبریز می شناسند

سعید جلیلی در تبریز گفت: عده‌ای هشت سال ظرفیت ملت ایران را نادیده گرفتند و به جای اینکه به فکر یک ایران جهش باشند به فکر این بودند که امتیازی را به فلان قدرت بدهند که آیا قبول کند یا خیر؟ کسانی می‌گفتند حتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم، می‌گفتند اگر ماه دیگر فلان امتیاز را به فلان کشورها ندهیم حتی نمی‌توانیم حقوق بدهیم، الان مدعی شده‌اند! آنها که می‌گفتند هم سانتریفیوژ بچرخد و هم اقتصاد، سانتریفیوژ را قطع کردند، دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان کردند، اقتصاد را تعطیل کردند و الان همین‌ها مدعی اداره کشور و مردم هستند.

صاحب‌خبر -

کاندیدای انتخابات رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه امروز در یک نقطه و بزنگاه تاریخی قرار داریم، گفت: عده‌ای هشت سال ظرفیت ملت ایران را نادیده گرفتند و به جای اینکه به فکر یک ایران جهش باشند به فکر این بودند که امتیازی را به فلان قدرت بدهند که آیا قبول کند یا خیر؟ کسانی می‌گفتند حتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم، می‌گفتند اگر ماه دیگر فلان امتیاز را به فلان کشورها ندهیم حتی نمی‌توانیم حقوق بدهیم، الان مدعی شده‌اند! آنها که می‌گفتند هم سانتریفیوژ بچرخد و هم اقتصاد، سانتریفیوژ را قطع کردند، دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان کردند، اقتصاد را تعطیل کردند و الان همین‌ها مدعی اداره کشور و مردم هستند.

به گزارش خبرنگار جماران، سعید جلیلی در ورزشگاه شهید پورشریفی تبریز با اشاره به ۲۹ بهمن سال ۵۶، گفت: نباید بگذاریم که این تاریخ بزرگ و این چهره‌ها و شخصیت‌های بزرگ به فراموشی سپرده شود. لشکر عاشورا در طول ۸ سال دفاع مقدس اقدامات بسیار بزرگی انجام داد و سربلند از همه زمینه‌ها بیرون آمد. امثال مهدی باکری ها با تمام وجود پای کار آمدند و جانشان را فدای اسلام و انقلاب کردند. امروز مردم تبریز افتخار می‌کنند که در سال‌های انقلاب توانستند الگو نشان بدهند که یک جوان مسلمان می‌تواند الگو باشد.

کاندیدای انتخابات رئیس جمهوری تأکید کرد: اگر مردم یک منطقه‌ای چنین افتخاراتی آفریده‌اند پس می‌توانند در همه عرصه‌ها افتخارآفرین باشند هنر تبریز پیشگامی و پیش قدمی در تمامی عرصه‌هاست.  امروز در یک نقطه و بزنگاه تاریخی قرار داریم؛ اگر تاریخ کشور به منطقه را بخوانید استعمارگران به کمک ابزار و قدرتشان و برای موفقیت خود ملت ایران را همواره عقب نگه داشته اند امروز در نقطه‌ای هستیم که دیگر ملت ما اجازه نمی‌دهد در این بزنگاه آنها را دور یا عقب نگه داشت.

وی اظهار داشت: امروز در نقطه‌ای تاریخی هستیم ما در انتخاب تاریخی قرار داریم یک جهان فرصت برای کشور وجود دارد برای اینکه به یک ایران جهش تبدیل کنیم یا خدای ناکرده به عقب برگردیم و مثل آن ۸ سال در رشد منفی اقتصادی قرار گیریم. کسانی می‌گفتند کشور برای آنکه موفق شود باید فلان امتیاز را به فلان کشور بدهیم و حتی این افراد در سال ۹۷ ‌گفتند اگر این امتیازات را ندهیم حتی نخواهیم توانست حقوق‌ها را پرداخت کنیم. مردم ایران سه سال پیش یک انتخاب بزرگ کردند و با انتخاب سید محرومان که به قدرت مردم باور داشت کشور را در مسیر سازندگی قرار دادند.  شهید رئیسی روابط سازنده با جهان به ویژه کشورهای همسایه را آغاز کرد و حتی آخرین سفر وی هم که منجر به شهادتش شد برای توسعه روابط خارجی بود.

جلیلی با تأکید بر اینکه شهید رئیسی خودش را معطل چند قدرت نمی‌کرد، گفت: عده‌ای هشت سال ظرفیت ملت ایران را نادیده گرفتند و به جای اینکه به فکر یک ایران جهش باشند به فکر این بودند که امتیازی را به فلان قدرت بدهند که آیا قبول کند یا خیر؟ کسانی می‌گفتند حتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم، می‌گفتند اگر ماه دیگر فلان امتیاز را به فلان کشورها ندهیم حتی نمی‌توانیم حقوق بدهیم، الان مدعی شده‌اند! آنها که می‌گفتند هم سانتریفیوژ بچرخد و هم اقتصاد، سانتریفیوژ را قطع کردند، دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان کردند، اقتصاد را تعطیل کردند و الان همین‌ها مدعی اداره کشور و مردم هستند. شما با انتخاب خود در ۳ سال قبل نشان دادید که رییس جمهوری می‌توان داشت که با تمام همسایگان ارتباط برقرار کرد و مشکلاتی که با همسایگان داشتیم را به دوستی و برادری تبدیل کرد.

وی یادآور شد: شهید آل هاشم می گفت می روم در ورزشگاه یادگار امام در جمع جوانان می‌نشینم می دانم با این جوانان می شود کار بزرگ کرد ما به چنین تفکراتی نیاز داریم. اگر در دفاع مقدس جوانان حماسه آفریدند، آیا نمی توانند در کشاورزی و صنعت و علمی به موفقیت برسند؟ هنوز هم نسل شهدای دفاع مقدس در این کشور هست.می توانیم پیشرفت های بزرگی رقم‌بزنیم اگر از ایمان و غیرت تبریز صحبت می کنیم در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر تجلی دارد و میتواند تبریز مانند همیشه الگو برای همه کشور باشد.

کاندیدای انتخابات رئیس جمهوری افزود: من زمانی معاون وزیر خارجه بودم خاطرم هست در آمریکای لاتین در ونزوئلا و بولیوی ایران را به تراکتور تبریز می شناسند متاسفانه این حرکت وقتی به قوت خود رسید در آن ۸ سال متوقف شد و دچار عقبگرد شد امروز باید حرکت بزرگ شروع کنیم وقتی از هنر و چرم و صنعت تبریز صحبت می کنیم، اینها می توانند ارزآوری برای کشور داشته باشد.  چیزی که هم تاریخ به آن اعتراف می‌کند و هم ۴۵ سال اخیر شاهد آن بودیم این است که تبریز را می‌توان در دو عبارت خلاصه کرد: ایمان دینی و غیرت ایرانی.  همین باکری‌ها و شهدای عزیز و رزمندگان عزیز نشان دادند که اگر تمام توان خود را به کار گیرند، اگر بستری فراهم باشد آنرا نثار اسلام و ایران و انقلاب می‌کنند. ضعف را با ضعف نمی‌توان بر طرف کرد، ضعف را نمی‌توان با افراد ناامید برطرف کرد، ضعف را با قدرت می‌توان برطرف کرد. اینجاست که باید فرصت‌های هر استان و شهرستان شناسایی شود.

وی گفت: استاندار شهید این استان آمد پای کار و در یک دوران کوتاه خدمات بزرگی را آغاز کرد و اجر خود را در پرواز باشکوه با شهدای اهل خدمت به سوی سیدالشهدا گرفت از آقای خرم یاد کنم استاندار قبلی اذربایجان، قبل از درگذشتش به بیمارستان آمدم برای عیادتش ولی در همان بیمارستان دغدغه مردم را داشت در نقطه ای هستیم که یک جهان فرصت پیش روی ماست و با یک برنامه ریزی دقیق به یک ایران جهش بشود.

جلیلی تاکید کرد: امروز به یکی از روستاهای نزدیک تبریز رفته بودیم، این روستا ۲۸ شهید و رزمنده و آزاده و داده است، هر روستای ما باید یک سلول جهش کشور بشود، با کارگاه های کیف و کفش و چرم این شهر گفتگو داشته ام ، کیفیت و قیمت کار به گونه ای است که می تواند بهترین بازارهای دنیا را تسخیر کند چرا نباید روستایی یا صنعتگر ما به صادرکننده تبدیل نشوند تا شهر و استان و کشور خود را جهش دهد؟ اینها ممکن است ولی برنامه ریزی می خواهد این صحبت ها به این معنا نیست که ضعف ها و آسیب ها را نمی بینیم من امروز از محله حاشیه شهر تبریز بازدید کردم قبلا هم بازدید داشته ام و دیده ام خیلی از حرکت ها نتیجه گرفته اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم ملت ما به حداقل ها اکتفا نمی کند به قله ها نگاه می کند و باید به قله ها برسد.

اخبار مرتبط

انتهای پیام

نظر شما