شناسهٔ خبر: 67344595 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رهایی یک محکوم به قصاص از چوبه دار و اعطای مرخصی به ۱۳۵۰ زندانی

یک محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای دم از چوبه دار در مازندران رهایی یافت و به ۱۳۵۰ زندانی مواد مخدر استان نیز مرخصی اعطا شد.

صاحب‌خبر -

عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در بازدید از ندامتگاه محکومین مواد مخدر استان، گفت: به یکهزار و ۳۵۰ نفر از زندانیان واجدین شرایط، به مناسبت هفته قوه قضاییه و عید سعید غدیر مرخصی اعطا شد.

او با بیان اینکه مددجویان در زمان حضور در مرخصی باید نسبت رفتار و کردار خود در جامعه دقت داشته باشند، افزود: ان شاالله این اعطای مرخصی، زمینه‌ای برای آزادی کامل این افراد باشد.

در ادامه با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، مدیرکل زندان‌های استان و دیگر مقامات قضایی، با گذشت قطعی اولیای دم و کمک‌های خیرین و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف زندان‌های استان و مسئولین ذیربط، یک محکوم به قصاص در راستای پویش "به احترام مولای متقیان امام علی (ع) می‌بخشم" بعد از گذشت حدود ۳ سال از چوبه دار رهایی یافت.

پوریانی در دیدار با اولیای دم مقتول، ضمن تقدیر از اقدام بزرگ و دشوار این خانواده، افزود: از این خانواده گرانقدر و همه افرادی که به نوعی در اخذ این رضایت نقش داشتند، تشکر می‌کنم.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص عفو و بخشش، گفت: بخشش و گذشت این خانواده گرامی، امری قابل تحسین و بسیار ارزشمند است.

در ادامه با حضور رئیس کل دادگستری مازندران و مدیر کل زندان‌های استان، سفیران صلح و سازش اداره کل زندان‌های استان مازندران مورد تقدیر قرار گرفتند.

پوریانی در این همایش که در مجتمع آموزشی شمال کشور (اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مازندران) برگزار شد، گفت: برقراری صلح و سازش بین طرفین پرونده و حل اختلافات و منازعات امری بسیار سخت و دشوار است و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در شورا‌های حل اختلاف دادگستری و اداره کل زندان‌های مازندران انجام شده است.

او با اشاره به راه اندازی پویش "به احترام مولای متقیان امام علی (ع) می‌بخشم" در استان مازندران، افزود: فرهنگ صلح و سازش باید در جامعه جاری شود.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه ارتقای فرهنگ صلح و سازش در جامعه، کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی را به دنبال خواهد داشت، گفت: مقام معظم رهبری، بر لزوم کاهش ورودی پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی تاکید فرمودند که این موارد قطعاً نقشه راه و مورد توجه ویژه خواهد بود.

علی استادی مدیرکل زندان‌های استان مازندران نیز در این همایش، افزود: طی سال گذشته و در راستای صلح و سازش بین طرفین پرونده، برای ۴۱ زندانی محکوم به قصاص نفس رضایت قطعی و برای ۶۴ نفر رضایت مشروط اخذ شد. همچنین در سال جاری نیز تاکنون برای ۷ نفر از زندانیان رضایت قطعی و برای ۵ نفر رضایت مشروط اخذ شده است.

او افزود: همکاران شورا‌های حل اختلاف زندان‌های استان نیز اقدامات بسیار خوبی در سال گذشته انجام دادند و در این راستا بین ۸۲۱ نفر صلح و سازش برقرار شد؛ امسال نیز تاکنون بین ۲۸۷ نفر صلح و سازش برقرار شده است.

نظر شما