شناسهٔ خبر: 56444416 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رهایی ۱۵ اعدامی از چوبه دار

مدیرکل زندان‌های مازندران از رهایی ۱۵ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار خبر داد.

صاحب‌خبر -

استادی مدیرکل زندان‌های مازندران از از رهایی ۱۵ محکوم به قصاص نفس از چوبه دار از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: آخرین زندانی نجات یافته از طناب دار مربوط به زندان تنکابن است که با همراهی و بخشش اولیای دم، تلاش و همت شورای حل اختلاف این شهرستان و مراجع قضایی از دار مجازات نجات یافت.

او افزود:این زندانی محکوم به قصاص که به مدت ۱۶ سال در زندان به سر می‌برد و در این مدت اقدامات بسیاری برای کسب رضایت از خانواده مقتول انجام شد، در نهایت با پیگیری‌های مستمر دادستان، مسؤلان زندان، مددکاران، ریش سفیدان و رضایت خانواده مقتول، محکوم از چوبه دار رهایی یافته است.

استادی این اقدام خداپسندانه را پانزدهمین مورد بخشش قصاص از ابتدای امسال تاکنون عنوان کرد و گفت: ۱۶۴۹ پرونده در این مدت به شورای حل اختلاف ارجاع داده شد که ۱۱۷۹پرونده به سازش و ۴۷۱ پرونده منجر به آزادی زندانی شد و مابقی به علت پرونده‌ها وجرم‌های دیگر در زندان‌های مازندران در حال تحمل حبس هستند.

او عملکرد شش ماهه شورای حل اختلاف زندان‌های مازندران را قابل توجه توصیف کرد و افزود: امیدوارم سنت زیبای گذشت و عفو در استان نهادینه شده و تمام مردم در جامعه نسبت به همدیگر این سنت زیبا را به اجرا بگذارند و بی شک بخشش و گذشت منشاء آرامش و آسایش در جامعه است.

نظر شما