شناسهٔ خبر: 67344592 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ستاره‌های بلاتکلیف ایران چشم پرسپولیس و استقلال را گرفتند

پرسپولیس و استقلال در انتظار وضعیت لژیونرهایی هستند که وضعیت مبهمی در اروپا دارند و شاید بار دیگر به لیگ ایران بازگردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، قرعه‌کشی مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2026 چند روز دیگر برگزار و حریفان تیم ملی فوتبال در این رقابت‌ها مشخص خواهند شد. در این شرایط هنوز VAR در صدر اخبار فوتبال ایران قرار دارد و هیچ خبر و برنامه‌ای برای برگزاری بازی‌های تدارکاتی و یا اردوهای آماده‌سازی تیم ملی نیست. علاوه بر اینها برخی از لژیونرهای فوتبال ایران که همیشه یک پای ثابت اردوهای تیم ملی بودند شرایط نامشخصی دارند.

سردار آزمون مهاجم تیم ملی فوتبال ایران یکی از همین بازیکنان است. او در ابتدای فصل و با قراردادی قرضی به مدت یک فصل از بایرلورکوزن راهی رم ایتالیا شد تا فوتبال خود را در سری آ ایتالیا ادامه دهد. قرارداد رم با سردار آزمون به مدت یک فصل بود و این بازیکن ایرانی در صورت عدم فعال شدن بند خرید دائمی از سوی باشگاه رم باید این تیم را ترک کند و به بایرلورکوزن بازگردد. در همین رابطه او در جدید‌ترین اظهارنظر پیرامون وضعیتش در فصل آینده توضیح داد: «بعد از بازی با لورکوزن، حالا تمام تمرکزمان روی موفقیت در سری آ است تا بتوانیم سهمیه حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاوریم. این نه تنها هدف من بلکه خواسته کل تیم است. بنابراین هنوز چیزی درباره آینده‌ام و اینکه در رم می‌مانم یا نه مشخص نیست و همه چیز در پایان فصل معلوم می‌شود.»

 علیرضا جهانبخش هم یکی از همین بازیکنان است. او پس از پایان قراردادش با فاینورد حالا به عنوان بازیکن آزاد می‌تواند تیم جدید خود را انتخاب کند. با اینکه صحبت‌هایی مبنی بر انتقال جهانبخش به سری آ ایتالیا یا بوندسلیگا وجود داشت اما حالا اخبار تازه‌ای از هلند به گوش می‌رسد. گویا با تغییر سرمربی فاینورد این احتمال وجود دارد که قرارداد جهانبخش تمدید شود و او مدت بیشتری در فاینورد بماند.

 سامان قدوس، هافبک تیم ملی که در فیفادی پیراهن تیم ملی را برتن کرد حالا آماده انتقال بعدی خود در لیگ برتر انگلیس می‌شود. قدوس که یک دوره نسبتاً طولانی حضور در برنتفورد را از سال 2020 پشت سر گذاشت، حالا در آستانه امضای قرارداد با باشگاه ساوتهمپتون قرار دارد. شنیده می‌شود تمام توافقات لازم انجام شده و قدوس احتمالاً بزودی پای برگه قرارداد را هم امضا خواهد کرد.

 در این شرایط تنها می‌توان گفت که مهدی طارمی تنها لژیونری است که شرایط متفاوت‌تری دارد چرا که او تصمیم خود را گرفت و اینترمیلان را به عنوان تیم جدیدش انتخاب کرد. طارمی در حال حاضر دوران استراحت خود را در بوشهر سپری می‌کند و پس از پایان استراحت به ایتالیا می‌رود تا تمرینات خود را با تیم جدیدش آغاز کند. اما در سوی مقابل آزمون، جهانبخش و قدوس در اتاق انتظار هستند تا تیم‌های جدید خود را انتخاب کنند. البته باید به این لیست بازیکنان دیگری همچون سعید مهری، محمدرضا آزادی و میلاد محمدی را هم اضافه کرد.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما