شناسهٔ خبر: 67343998 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

برنامه های تلویزیون ویژه عید غدیر

تلویزبون به مناسبت "عید سعید غدیر" ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده که از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن می‌رود. همچنین دوربین‌های شبکه‌های سیما با پشتیبانی مرکز تولید و فنی سیما به پوشش جشن ولایت و «مهمانی ده کیلومتری غدیر» در تهران و در روز عید سعید غدیر خم می‌پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، شبکه‌های تلویزیونی در روز عید سعید غدیر علاوه بر بازتاب حضور مردم در جشن‌های بزرگ مردمی از جمله «مهمانی ده کیلومتری غدیر» با تغییر رویکرد برنامه‌های مفرح و شاد، پخش پویانمایی، سخنرانی، فیلم سینمایی و مستندهایی را در دستور کار دارند.

شبکه یک سیما

برنامه «صبح بخیر ایران» در روز عید سعید غدیر با اجرای بخش‌ها، کلیپ‌ها و مهمانان مرتبط، این روز را جشن می‌گیرد. این برنامه از ساعت ۶ تا ۹ صبح پخش خواهد شد.

همچنین ویژه برنامه «ایران عزیز» در روز عید غدیر از ساعت ۹ به‌طور زنده با حضور مهمانان هنرمند و کارشناسان مذهبی، گزارش‌ها و آیتم‌های مختلف این عید را جشن می‌گیرد. همچنین در این برنامه از حدود ساعت ۱۰ بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی روی آنتن خواهد رفت.

پس از پایان مناظره پنجم انتخاباتی در ساعت ۱۶، پخش مستقیم «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ از شبکه یک سیما انجام خواهد شد.

شبکه دو سیما

شبکه دو با ویژه برنامه «راهپیمایی عید غدیر» حضور مردم در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر را به صورت زنده پوشش می‌دهد.

شبکه سه سیما

ویژه برنامه «غدیریه ایران» با اجرای رسالت بوذری حوالی ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

«غدیریه ایران» با حضور هنرمندان، اهالی فرهنگ ادب و خادمین غدیر از شهر اصفهان پخش می‌شود.

این برنامه در محل «غدیریه اصفهان» با حضور مردم و علاقه‌مندان اهل بیت(ع) تولید می‌شود.

همچنین دوربین‌های شبکه سه با استقرار در استیج این شبکه در مسیر راهپیمایی و با حضور مهمانانی، حضور مردم را به تصویر می‌کشند.

شبکه چهار سیما

ویژه برنامه غدیر «ماجرا» دوشنبه، ۴ تیر ساعت ۲۲ و ۳۰ به موضوع غدیر می‌پردازد. همچنین در روز سه‌شنبه، ۵ تیر مستندهای «نبض حضور» ساعت ۱۳ و ۳۰ و «سر دلبران» ساعت ۱۹ از این شبکه پخش می‌شود.

شبکه نسیم

شبکه نسیم برنامه‌های «نسیم آوا» ساعت ۱۸ و ۳۰، «با انرژی» ساعت ۲۰ و «خوش‌نمک» ساعت ۲۱ را روی آنتن می‌برد. همچنین برنامه‌های «کودک شو» و «چاخان پاخان» نیز ساعت ۲۲ و ۲۳ و ۳۰ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

شبکه آموزش

شبکه آموزش به‌صورت زنده به پوشش راهپیمایی غدیر می‌پردازد. همچنین برنامه‌های «دوربین هفت» و «مثبت آموزش» هم به جایگاه و اهمیت عید غدیر می‌پردازند و از جشن‌ها و آیین‌های مردم نیز تصاویری تهیه و پخش می‌شود.

شبکه قرآن و معارف سیما

پوشش زنده «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» در تهران سه‌شنبه، ۵ تیر از ساعت ۲۰ بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

مستند «وُد» روایتی از زندگی علامه امینی و شرحی بر کتاب الغدیر ایشان روز دوشنبه، ۴ تیر ساعت ۲۲ و ۳۰ از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

پخش میان‌برنامه «خورشید هدایت» از شنبه، ۲ تیر آغاز شده و تا جمعه ۸ تیر در ساعت‌های ۵ صبح، ۱۷ و ۱۹:۳۰ در قاب شبکه قرآن و معارف سیما ادامه دارد.

پخش میان‌برنامه «فضیلت علوی»، مداحی‌های مختلف در ثنای اهل بیت(ع)، دعاخوانی و جزءخوانی‌های قرآن کریم از دیگر تدارک‌های شبکه قرآن و معارف سیما به مناسبت عید سعید غدیر خم است.

شبکه تهران

ویژه برنامه «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» با اجرای مرتضی پرنیان روز دوشنبه(۴ تیر) حوالی ساعت ۱۵ و ۳۰ از شبکه تهران سیما پخش می‌شود.  

«بهترین بابا» عنوان ویژه برنامه زنده شبکه تهران با حضور عوامل برنامه شاد «رنگین کمان» و «به خانه برمی‌گردیم» در جشن بزرگ «مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر» است که از ساعت ۱۹ تا ۲۲ به صورت زنده و مستقیم با اجرای مریم وطن‌پور و زینب پور ابراهیم از شبکه تهران پخش می‌شود.

گروه «رنگین کمان» با استقرار پایگاهی در خیابان آزادی، تقاطع نواب در مسیر جشن بزرگ مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر با کودکان و خانواده‌ها همراه می‌شود.

ویژه‌برنامه «سلام تهران» در شب عید غدیر خم امروز با بخش‌های ویژه و با حضور مهمانان مختلف از ساعت ۲۱ به مدت ۱۱۰ دقیقه روی آنتن می‌رود. همچنین این ویژه برنامه در روز عید، سه‌شنبه، ۵ تیرماه از ساعت ۹ و ۳۰ تا ۱۲ روی آنتن می‌رود.

ویژه برنامه معارفی «سدره» نیز ساعت ۲۴ با اجرای مهیار عبداللهی به صورت زنده از کربلای معلی به مدت ۷۰ دقیقه روی آنتن می‌رود.

پخش آثار سینمایی، مستندهای طنز در قالب برنامه «کمدین»، موسیقی تصویر و کلیپ از دیگر برنامه‌های شبکه تهران برای عید غدیر است.

شبکه افق

ویژه برنامه «مهمانی ۱۰ کیلومتری» از ساعت ۱۴ به پوشش زنده راهپیمایی غدیر می‌پردازد.

شبکه سلامت

دوربین‌های برنامه «مثبت سلامت» با حضور در استیج این شبکه، پیاده‌روی ۱۰ کیلومتری غدیر را از ساعت ۱۶:۴۵ به‌صورت زنده پخش می‌کنند. همچنین این برنامه با حضور مهمانانی به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

در برنامه «مثبت سلامت» با مترجم ناشنوایان از فعالیت‌های فرهنگی در حال انجام برای میهمانی توسط مردم و هیات‌های معلولان و ناشنوایان صحبت می‌شود.

همچنین ویژه برنامه میهمانی «مثبت سلامت» از ساعت ۲۰، از موکب شبکه سلامت در خیابان انقلاب تقاطع کاوه با مترجم ناشنوایان به انعکاس حضور مردم در راهپیمایی می‌پردازد.

شبکه کودک

برنامه‌های «سر سفره خدا» و «ماجراهای نوید» ویژه عید غدیر روی آنتن شبکه کودک می‌روند.

«سرسفره خدا» امشب از ساعت ۱۸ پخش می‌شود. همچنین این شبکه در روز سه‌شنبه، ۵ تیر ماه از میدان انقلاب ساعت ۱۸ با مخاطبان خود در مسیر راهپیمایی همراه می‌شود.

فیلم سینمایی جدید «پاندای کونگ‌فوکار ۴» نیز ساعت ۱۴ در جدول پخش این شبکه قرار دارد.

شبکه مستند

«دیدار در سنگلج» تولید جدید شبکه مستند روایتی از سال‌ها فعالیت هنری و اجرای تئاتر سعید امیرسلیمانی، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما در سنگلج است.

این مستند که به مناسبت عید غدیر خم در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته، امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود. بازپخش این مستند نیز روز آینده ساعت ۱۵ خواهد بود.

مستند «برای غدیر» به موضوع اطعام زائران حسینی در یکی از حسینیه‌های عراق توسط شیعیان این کشور از عید غدیر تا اربعین حسینی می‌پردازد. این مستند نیز امروز ساعت ۱۸ و ۳۰ پخش و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۳ و ۳۰ خواهد بود.

مستند «ود» با توجه به نقش و جایگاه علامه فقیه امینی در تبیین اصول حب و بغض ولایت امیرالمومنین(ع) و وحدت جامعه اسلامی، به معرفی علامه امینی به عنوان اسطوره غیرت شیعی در جهان تشیع و مرجع و پایه‌گذار وحدت بین جامعه‌ی شیعی و سنی می‌پردازد. این مستند امشب ساعت ۲۰ پخش و تکرار آن روز بعد ساعت ۹ خواهد بود.

شبکه امید

برنامه تلویزیونی «چله خدمت» با جریان مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر از ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

همچنین برنامه «پای کار ایران» نیز از ساعت ۲۳ راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر را به صورت زنده پخش می‌کند.

فیلم‌های انیمیشن «آنچه من هستم» ساعت ۱۴ و ۳۰ و «ران معیوب» ساعت ۲۰، انیمیشن‌های «همه ایمان» ساعت ۸ و ۴۵ «دو نفر بر فراز یک منبر» ساعت ۱۱ و ۴۵ و فیلم‌های کوتاه «خطبه غدیر» ساعت ۸، «کرایه‌ها آماده» ساعت ۹ و ۳۰، «دست به دست» ساعت ۱۳ و ۳۰ و مستندهای «زورخانه» ساعت ۱۴ و «پهلوانان نمی‌میرند» ساعت ۱۸ در جدول پخش شبکه امید قرار گرفته است.

شبکه جام‌جم

شبکه جام‌جم در ارتباط زنده با واحدهای سیار در جشن بزرگ غدیر در تهران و حرم رضوی این مراسم را به تصویر می‌کشد.

همچنین ویژه برنامه «رواق» به مناسبت عید غدیر، سه‌شنبه ساعت ۲ و ۴۵ پخش می‌شود.

مرکز صبا

«مسافر» از تولیدات جدید مرکز پویانمایی صبا است که از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.

این پویانمایی درباره چادر نماز مریم است که به قلم خانم سمانه محبوبی به رشته تحریر درآمده است.

 

نظر شما