شناسهٔ خبر: 67323959 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عیدانه رادیو در روز عید غدیر

شبکه‌های رادیویی به مناسبت عید غدیر با پخش ویژه برنامه‌هایی لحظات به یادماندنی را برای مخاطبان رقم می‌زنند.

صاحب‌خبر -

چند سالی است که به مناسبت عید غدیر «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» با حضور با شکوه مردم در تهران برگزار می‌شود. محفلی که خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند تا این روز را جشن بگیرند. شبکه‌های رادیویی نیز همگام با شهروندان این جشن را پوشش می‌دهند و با تدارک برنامه‌های شاد و متنوع لحظات به یادماندنی را برای مخاطبان رقم می‌زنند. این گزارش اختصاص به معرفی و جزییات برنامه‌های رادیویی دارد.

رادیو ایران؛ موکب ولایت 

 شبکه رادیویی ایران در روز عید غدیرخم با ویژه برنامه «موکب ولایت» انعکاس دهنده مهمانی ۱۰ کیلومتری به مناسبت عید سعید غدیر است. حسین معصومی تهیه کننده ویژه برنامه «موکب ولایت» در این باره بیان کرد: سه شنبه ۵ تیر ساعت ۱۶، همزمان با عید غدیر خم جشنی برگزار می‌شود. رادیو ایران با پخش برنامه «موکب ولایت» و اعزام گزارشگر به محل برگزاری این جشن شور و حضور مردم را منعکس می‌کند. این برنامه شامل بخش‌های شاد مختلفی است.

رادیو جوان؛ من به تو نزدیکم

شبکه رادیویی جوان به مناسبت عید سعید غدیر خم ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است. ویژه برنامه «من به تو نزدیکم» به مناسبت عید غدیرخم از ساعت ۱۰ به صورت زنده روی آنتن شبکه جوان پخش می‌شود. این برنامه رادیویی به مفاهیمی همچون صله رحم، مودت و دوستی خواهد پرداخت. در این برنامه مهدی ساغری زاده و حجت الاسلام فاطمی نسب به عنوان کارشناس همراه هستند. این برنامه به تهیه کنندگی معصومه ملالو و گویندگی لاله اکبری به نویسندگی شیرین بغدادی پخش خواهد شد.

رادیو فرهنگ؛ بررسی تاریخی واقعه غدیر

ویژه برنامه «شکوه غدیر» دوشنبه ۴ تیرماه ساعت ۲۰ با موضوع بررسی تاریخی واقعه غدیر از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. «صبح به وقت فرهنگ» به موضوع فرهنگ غدیر و سبک زندگی، آیین‌ها و مناسک عید غدیر، ولایت محوری و وحدت اسلامی اختصاص دارد. «دریا در غدیر» نگاهی کوتاه به واقعه غدیر از دیدگاه شاعران معاصر زبان فارسی دارد. در این برنامه شاعرانی، چون احمدحسین پور علویه، مرتضی حیدری آل کثیر، مرتضی امیری اسفندقه، سیدمحمدجواد شرافت، نغمه مستشارنظامی، علیرضا قزوه، سید احمد شهریار و سید سکندر حسینی بامداد از ایران، افغانستان و پاکستان شعرخوانی دارند. برنامه «خم غدیر» به جایگاه ولایت فقیه در فرهنگ غدیر، ساز وکار هیئت‌ها و مواکب پذیرایی و ... می‌پردازد. «سرزمین من»، «ققنوس» و «هفت اقلیم» از دیگر برنامه‌های این شبکه در این روز است. برنامه سازان این شبکه از ساعت ۱۸ تا ۲۲با حضور در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری جشن غدیر به پوشش رسانه‌ای این مراسم در برنامه‌ای با عنوان «مهمانی غدیر» خواهند پرداخت.

رادیو تهران؛ تا انتهای هدایت

شبکه رادیویی تهران ویژه برنامه «باغ فیض» را به مناسبت شب عید غدیر از امامزادگان عینعلی و زینعلی ساعت ۲۱ روی آنتن می‌برد. اجرای این برنامه به عهده جواد تشکری است. این شبکه همچون سال‌های گذشته به همت چهار گروه برنامه ساز از ساعت ۶ تا پایان شب با تدارک ویژه برنامه «تا انتهای هدایت» همراه مخاطبان است. هر یک از گروه‌ها به واسطه تدارک فضای شاد و مفرح و بخش‌های متنوع در برنامه سعی دارند به مفاهیمی همچون اخلاق، سبک زندگی، ولایت و امامت را به سمع مخاطبان برسانند. شخصیت پروفسور بالتازار بخش‌های طنز نمایشی را بر عهده دارد که درباره خانواده در روز‌های عید و مرور عید‌های تهرانی است. گزارش از جشن ۱۰ کیلومتری غدیر از دیگر بخش‌های این برنامه است. 

رادیو صبا؛ همراه هنرمندان پیشکسوت

شبکه رادیویی صبا ویژه برنامه‌های «صبامک عیدانه، مژده که عید اومده و دست افشان» را تقدیم مخاطبان می‌کند. «صبامک عیدانه» دوشنبه چهارم تیر با هنرمندی پیشکسوتان رادیو با پخش طنز آهنگ و نمایش‌های طنز ساعت ۲۲ همراه مخاطبان می‌شود. «مژده که عید اومده» در فضای شاد با میزبانی از هنرمندان همراه مخاطبان است. «دست افشان» عنوان جشن رادیو صبا در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر خم است. این برنامه در مسیر مهمانی ۱۰ کیلومتری با اجرای نمایش طنز، پخش طنز آهنگ، موسیقی شاد همراه مخاطبان می‌شود. این برنامه با اجرای مهبد قناعت پیشه، اردشیر منظم، آرمان غفاریان، مهدی پر و مریم خادم‌پور تقدیم مخاطبان خواهد شد.

رادیو ورزش؛ پهلوان‌عالم 

ویژه برنامه عصرگاهی رادیو ورزش با عنوان «پهلوان‌عالم» به مرشد خوانی در استودیو با حضور مهمانان می‌پردازد. گزارش از فعالیت‌های خداپسندانه ورزشکاران، ارتباط با پهلوانان، پرداخت به جایگاه مولا علی (ع) بخش‌های مختلف برنامه را شکل می‌دهد. پوشش جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران و مصاحبه با ورزشکارانی که در آن حضور دارند از بخش‌های این برنامه است. «عید امامت» ویژه برنامه صبحگاهی رادیو ورزش و رادیو ورزش بانوان است که در قالب ترکیبی _ نمایشی با حضور بازیگران و خوانندگان که آثاری در مدح حضرت علی (ع) داشتند، پخش می‌شود. ارتباط زنده با مشهد مقدس با موضوع انعکاس حال و هوای عید غدیر خم، پخش گزیده‌ای از فیلم‌هایی با موضوع غدیر، گفتگو با اهالی قدیمی زورخانه و مسابقه مردمی از دیگر بخش‌های برنامه است.

رادیو اقتصاد؛ پویش «به عشق علی؛ گره گشایی»

شبکه رادیویی اقتصاد در ویژه برنامه «قدر غدیر» به اهمیت جایگاه مدیریت در جامعه اسلامی می‌پردازد. این برنامه با هدف تبیین و بررسی امر ولایت و مدیریت در جامعه اسلامی، نگاهی جامع و مبتنی بر روایت‌های مستند به واقعه غدیر خم از ابعاد مختلف می‌پردازد. در همین راستا اهمیت انتخاب اصلح برای مدیریت و حکمرانی راهبردی در جامعه اسلامی به ویژه در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار می‌گیرد. در این برنامه گزارش‌هایی از برگزاری جشن‌های مردمی و ازدواج یک زوج سالمند در سرای سالمندان پخش می‌شود. رادیو اقتصاد به همین مناسبت پویش «به عشق علی؛ گره گشائی» را راه اندازی کرده است. در این پویش مخاطبان می‌توانند نیات خود در گره گشایی از کار مردم را عنوان کنند.

رادیو قرآن؛ طعم آفتاب

شبکه رادیویی قرآن، ویژه برنامه «طعم آفتاب» و «اشراق» را تقدیم شنوندگان می‌کند. برنامه اشراق که از عید بزرگ قربان آغاز شده و تا عید سعید غدیر ادامه خواهد داشت با اجرای محسن شریف زاده هر شب ساعت ۲۱ روی آنتن است و شب عید به جایگاه قرآن و عترت در خطبه غدیر می‌پردازد. برنامه طعم آفتاب با حال و هوای عیدانه روی آنتن می‌رود. «خطبه غدیر» از دیگر برنامه‌هایی که در این روز از ساعت۱۲:۳۵ تقدیم مخاطبان می‌شود.

رادیو نمایش؛ شادباش تجلی

«شادباش تجلی» سه شنبه ۵ تیرماه به تهیه کنندگی محسن جواهری، نویسندگی نسیم السادات صباغان و گویندگی عباس محبی و نازنین مهیمنی روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

رادیو معارف؛ من غدیری ام

ویژه برنامه «من غدیری ام» به مناسبت عید غدیر از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ به تبیین اثبات امامت و ولایت، بیان فضایل امام علی (ع)، اهمیت روز غدیر و اعمال این روز از رادیو معارف پخش می‌شود. این برنامه با کارشناسی حجت‌الاسلام حسینی قمی و با حضور فخر روحانی، مترجم و فعال در زمینه نهج البلاغه روی آنتن می‌رود.

رادیو سلامت، جشن انتخاب 

 ویژه برنامه «جشن انتخاب» با محوریت انتخاب‌های سرنوشت ساز زندگی از رادیو سلامت پخش می‌شود. بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای خدمت، پوشش مراسم غدیر، بیان آموزه‌های غدیر و هدایت به انتخاب اصلح از محور‌های این برنامه رادیویی است. گفتگو با خانواده سادات، مباحث کارشناسی در خصوص اهمیت انتخاب ودعوت از دیگران به انتخاب اصلح و ... از دیگر بخش‌های برنامه که به گویندگی مسعود خواجه وند پخش می‌شود.

 رادیو پیام؛ پیام غدیر

ویژه برنامه «پیام غدیر» با موضوع اهمیت عید غدیر و لزوم پیروی از مقام معظم رهبری به تهیه کنندگی رضا صفری در فواصل روز عید از رادیو پیام تقدیم مخاطبان می‌شود.

نظر شما