شناسهٔ خبر: 67343558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژنرال صهیونیست: اوضاع شمال کاملا به سود حزب‌الله است

تهران-ایرنا- یک ژنرال صهیونیست با بیان اینکه اوضاع شمال سرزمین های اشغالی کاملا به سود حزب الله است، تاکید کرد که رژیم صهیونیستی نباید وارد جنگ با مقاومت اسلامی لبنان شود؛ جنگی که حتی اهداف آن را نمی‌داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، یسرائیل زیف، رئیس پیشین بخش عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت: اگر در حال حاضر جنگ فراگیر با لبنان رخ دهد، این درگیری در بدترین زمان ممکن برای رژیم صهیونیستی به وقوع می پیوندد.

وی تاکید کرد: وارد شدن به سخت‌ترین جنگ بعد از ۹ ماه ، تمام جبهه داخلی را نیز در بر خواهد گرفت، آیا رژیم اسرائیل دلیل قانع کننده ای برای ورود به چنین جنگی را دارد؟

زیف افزود: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) با تمام مشکلاتی که دارد، نباید وارد جنگی شود که حتی نمی‌تواند اهداف آن را مشخص کند.

این ژنرال صهیونیست ادامه داد که وارد کردن رژیم صهیونیستی به جنگ فرسایشی طولانی مدت یک گزینه ساده و راحت برای حزب‌الله است، زیرا می‌داند که این رژیم در یک باتلاق عمیق در نوار غزه گرفتار است و هیچ راه‌حلی هم ندارد و اوضاع شمال کاملا به سود حزب‌الله است.

وی اضافه کرد: وارد شدن به چنین جنگی نوعی پیروزی برای حزب‌الله به شمار می‌رود، زیرا در حال نابودی شهرک‌های شمال است و از گردان‌های ارتش اسرائیل نیز هیچ هراسی ندارد.

زیف گفت: جنگ در نوار غزه بدون هیچ هدف روشنی از سوی مسئولان سیاسی ادامه دارد. در نوار غزه هیچ نوع اداره جنگی وجود ندارد و آنچه کابینه می‌گوید، شفاف نیست.

همچنین ایلان لوتان، مسئول ارشد پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در این باره گفت: شهرک‌های شمال خالی از سکنه و مناطق المطله، کریات شمونه و المناره ویران شده است.

وی این سوال را مطرح کرد: اسرائیل بعد از ۹ ماه جنگ با حزب الله می‌خواهد چه کاری انجام دهد، آیا دو سال به این وضع ادامه خواهد داد یا می‌خواهد واقعیت را تغییر دهد؟

لوتان افزود: در صورت تداوم جنگ، وضعیت برای حزب الله و (سید حسن) نصرالله معادله برد-برد خواهد بود.

به گزارش ایرنا، تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای به راه انداختن جنگ تمام عیار علیه لبنان در حالی است که بسیاری از تحلیلگران و ناظران امور رژیم صهیونیستی به آن به دیده تردید می‌نگرند.

این تحلیلگران با اشاره به همراهی نکردن جامعه بین الملل با جنگ تمام عیار تل آویو علیه لبنان، به خستگی و فروپاشی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند.

در همین حال، تحلیلگران صهیونیست با اشاره به ناتوانی رژیم اسرائیل در جنگ علیه لبنان، اذعان کردند که ارتش این رژیم پس از بیش از هشت ماه جنگ در نوار غزه به شدت دچار فرسایش، خستگی و یاس شده است.

«عاموس هارئیل» تحلیلگر صهیونیست در این باره اعلام کرد: «جنگ با حزب الله عمق اسرائیل را با چالش بزرگ و بی سابقه ای رو به رو می‌کند و شهرهای شمالی و مرکز اسرائیل در معرض حمله ای بسیار گسترده تر از قبل قرار خواهد گرفت.»

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، حزب الله و برخی از گروه های مقاومت فلسطین در جنوب لبنان، مواضع نظامیان اشغالگر و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله قرار داده اند.

هدف حزب‌الله لبنان از این عملیات، درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در نوار غزه بوده است.

این امر، باعث ناامن شدن شمال فلسطین اشغالی برای شهرک نشین صهیونیست و فرار آنها از این منطقه شده است. به همین دلیل بخش‌های گسترده ای از این منطقه خالی از سکنه است و صهیونیست های اسکان داده شده در شهرک‌های نزدیک مرز با لبنان اعلام کرده اند حتی پس از پایان جنگ، حاضر به بازگشت به این مناطق نیستند.

نظر شما