شناسهٔ خبر: 67334447 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

نظامی سابق صهیونیست: نباید وارد جنگ گسترده با لبنان شویم/ اسرائیل در بدترین وضعیت خود است

سرلشکر سابق و رئیس سابق مرکز عملیات ارتش رژیم صهیونیستی گفت، ورود به جنگ گسترده با لبنان در صورتی که در حال حاضر انجام شود، «در بدترین زمان برای اسرائیل خواهد بود.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «یسرائیل زیف»، سرلشکر سابق و رئیس سابق مرکز عملیات ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ورود به سخت‌ترین جنگ پس از ۹ ماه شامل حال کل جبهه داخلی خواهد شد، آیا اسرائیل دلیل موجهی برای ورود داوطلبانه به این جنگ را دارد؟

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، زیف تاکید کرد: اسرائیل با تمام مشکلاتی که دارد، نباید وارد جنگی شود که حتی اهداف آن را نیز نمی‌داند.

این نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ورود اسرائیل به جنگ فرسایشی و بلند مدت در واقع یک گزینه مناسب برای حزب‌الله است چرا که این حزب می‌داند اسرائیل در غزه در باتلاقی عمیق گیر افتاده که راه‌حلی برای‌ آن ندارد و شرایط در شمال نوار غزه بیشتر به نفع آنها است.

او افزود: در حالی که حزب‌الله شهرک‌های شمال (اراضی اشغالی) را در هم می‌کوبد، ورود به چنین جنگی یک نوع پیروزی برای حزب‌الله خواهد بود.

زیف در ادامه گفت: جنگ در نوار غزه ادامه داشته و سربازان «اسرائیلی» بدون اینکه اهداف مشخصی از طرف مسوولان سیاسی تعیین شده باشد، در این منطقه باقی ماندند، هیچگونه مدیریت جنگی در غزه وجود ندارد و در خصوص آنچه کابینه اعلام می‌کند، نیز شفافیتی وجود ندارد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از «ایلان لوتان» یکی از مسوولان ارشد سابق سرویس «شین‌بت» اعلام کردند، شهرک‌های شمال (اراضی اشغالی) خالی از سکنه بوده و شهرک متولا همانند کریات شمونه و المناره ویران شده است.

لوتان در ادامه گفت: اسرائیل پس از ۹ ماه جنگ علیه حزب‌الله، اکنون می‌خواهد چه کاری انجام دهد، آیا می‌خواهد دو سال دیگر هم به همین روند ادامه دهد یا اینکه به دنبال تغییر شرایط است؟

این مسوول سابق شین‌بت تاکید کرد: در صورتی که جنگ ادامه یابد، شرایط برای حزب‌الله و (سید حسن) نصرالله (دبیرکل این حزب) به منزله یک معادله برد-برد است.

پیش از این «اسحاق بریک» سرلشکر بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی نیز هشدار داده بود که اعلام جنگ تل‌آویو علیه لبنان به منزله خودکشی جمعی برای «اسرائیل» تحت رهبری نتانیاهو، گالانت و هالوی خواهد بود و پیامدهای این جنگ بسیار خطرناک‌تر از چیزی خواهد بود که در گذشته رخ داده است.

بریک افزود: حزب‌الله ده‌ها موشک و پهپاد را به سمت اسرائیل به پرواز درآورد و در نهایت نتوانستیم این موشک‌ها و پهپادها را با جنگنده‌ها و یا گنبد آهنین متوقف کنیم.

او در ادامه گفت: مسوولان اسرائیلی حضور بیش از ۱۰۰ هزار آواره در شمال (فلسطین اشغالی) را نادیده می‌گیرند.

نظر شما