شناسهٔ خبر: 67343124 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردم استان قزوین از رودخانه‌ها فاصله بگیرند

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: شهروندان استان با توجه به تعطیلات پیش رو و ناپایداری‌هایی که تا چهارشنبه هفته جاری، به ویژه در ساعات بعدازظهر و عصر ادامه دارد از حاشیه و بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

صاحب‌خبر -

مریم بهروزی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، تا چهارشنبه هفته جاری و به ویژه در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد‌های لحظه‌ای و برای برخی مناطق استان نیز رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای ساعات بعدازظهر امروز /دوشنبه/ که با گسترش امواج در سطح منطقه روبرو هستیم و به همین جهت طی روزهای گذشته هشدار به سطح نارنجی نیز از سوی این اداره کل صادر شد، افزود: بر همین اساس و با بارش‌هایی که روز گذشته برای برخی مناطق صورت گرفت، بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به کوهین با حدود ۲ میلی متر همراه بو.

به گفته کارشناس هواشناسی استان قزوین، با توجه به وزش باد‌های لحظه‌ای شدید، احتمال خسارت به سازه‌های سبک و موقت و همچنین خیزش گرد و خاک محلی برای برخی از مناطق استان پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تغییرات محسوس دمایی تا اواخر هفته جاری نخواهیم داشت، ادامه داد: به شهروندان قزوینی و مسافران توصیه می‌شود که با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص رگبار و رعد و برق، رعایت احتیاط لازم در رانندگی و اجتناب از صعود به ارتفاعات را مورد توجه دقیق خود قرار دهند.

بهروزی بیان کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۵ و بویین زهرا با ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند.

 کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۷ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

نظر شما