شناسهٔ خبر: 67325474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد

قزوین - ایرنا - وضعیت جوی ناپایدار که تا دوشنبه در سطح استان پیش بینی شده منجر به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان قزوین شد.

صاحب‌خبر -

مهدی آخوندی، کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تشریح کرد: با توجه به نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، وضعیت جوی استان تا ظهر چهارشنبه /۶ تیرماه جاری/ با گذر متناوب امواج تراز میانی جو، در پاره‌ای مناطق با افزایش ابر، احتمال وقوع بارش های رگبار، رعد و برق و وزش بادهای لحظه‌ای شدید پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به تشکیل ابرهای همرفتی ناپایداری ها در برخی نقاط استان از شدت بیشتری برخوردار است و بارش تگرگ نیز پیش بینی می شود، لذا آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه و مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: اداره کل هواشناسی قزوین به شهروندان توصیه می کند که به دلیل افزایش ابرهای سیاه، طی روزهای آیند مراقب رعد و برق ها، به ویژه در فضاهای باز، اماکن و مراتع مرتفع باشند و از اتراق کردن در حاشیه و بستر رودخانه ها اجتناب کنند.

آخوندی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با ۱۵ و آبیک با ۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۱۹ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

نظر شما