شناسهٔ خبر: 67341443 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مهار آتش در محدوده اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: با حضور به موقع تیم آتش نشانی بندر امیرآباد و کمک آتش نشانان صنایع همجوار، آتش سوزی در محدوده اراضی غربی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مهار شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محمد علی موسی پور گرجی گفت: به محض دریافت گزارشی مبنی بر وقوع آتش سوزی در محدوده اراضی غربی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، تیم آتش نشانی بلافاصله به موقعیت اعزام و با اقدامات پیشگیرانه مانع از وسعت حریق به تاسیسات و صنایع شدند.

او افزود: این آتش‌سوزی در میان درختچه‌ها و علفزار‌های حد فاصل موج شکن و رینگ پیرامونی بندر رخ داد و به دلیل وضعیت جوی و وزش شدید باد به سرعت در حال گسترش بود که با حضور به موقع آتش نشانان بندر امیرآباد و صنایع همجوار بطور کامل مهار شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه عملیات مهار آتش‌سوزی ۳ ساعت به طول انجامید، گفت: در این حادثه ۲۵ نفر آتش نشان، ۵ نفر نیرو‌های امدادی و حفاظتی، ۲ دستگاه لودر و ۸ خودروی آتش نشانی متشکل از تیم‌های آتش نشانی بندر امیرآباد، نیروگاه شهید سلیمی نکاء، پایانه‌های نفتی شمال و تاسیسات گازی شهید تندگویان حضور داشتند و توانستند آتش را کنترل و مهار نموده و مانع از خسارت به تاسیسات شوند.

موسی پور تصریح کرد: در این فصل افزایش دما و وزش باد شدید عامل اصلی بروز آتش‌سوزی پیش بینی می‌شود که با اقدام پیشگیرانه و گشت‌های مستمر و همچنین پاکسازی اراضی از علف‌های خشک می‌تواند از این حوادث جلوگیری کرد.

او در پایان اعلام کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت و به دلیل وضعیت هوا و وزش باد و در نظر گرفتن کمترین ریسک گشت‌های مستمر پیرامون موقعیت حادثه در حال انجام است و دلیل اصلی آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی می‌باشد.

نظر شما