شناسهٔ خبر: 67339640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهم اخبار اجتماعی ایرنا در سوم تیر؛

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در سوم تیر به حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم،استرداد کلاهبردار بورس بین‌الملل به کشور،ضرورت استفاده ازمجازات‌های جایگزین حبس، رونمایی از سبد غذایی جامعه ایرانی،حذف وثیقه خروج ازکشور مشمولان در محرم و صفر،رکورد تولید شیرخشک،اشتغال ومعیشت دو چالش دختران مجرد،۲۰۰ هزار اتباع خارجی دارای کد ثنا و ایران با بهترین مراکز درمان ناباروری پرداخته است.

صاحب‌خبر -

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

۲۰۰ هزار اتباع خارجی کد ثنا یا ابلاغ الکترونیک دارند

 رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات درباره ارائه خدمات الکترونیک قضایی گفت: اتباع خارجی دارای شناسه فراگیر می‌توانند از خدمات الکترونیک قضایی بهره‌مند شوند و تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی کد ثنا یا ابلاغ الکترونیک دارند.

محمد کاظمی فرد در سومین روز هفته قوه قضاییه اظهار داشت: سرلوحه همه اقدامات در دستگاه قضایی حکم ابلاغ ریاست قوه قضاییه توسط رهبر معظم انقلاب است که یکی از موارد ششگانه تاکید ایشان بر استفاده از فناوری‌های نوین و تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی است.

وی به هوشمندسازی نظارت‌ها و فناوری‌های قضایی در برنامه هفتم توسعه و نسخه روزآمدسازی شده تحول قضایی اشاره کرد و افزود: اکنون حدود ۴۰ درصد از تکالیف سند تحول قضایی مربوط به فناوری‌های نوین و تحول و اصلاحات در دستگاه قضایی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کلاهبرداری با پیش‌فروش خودروهای لوکس؛ متهم دستگیر شد

معاون عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا، گفت: کلاهبرداری که ضمن جعل اسناد به بهانه فروش خرید خودروهای لوکس مبالغی بالغ بر ۵۷۰ میلیارد ریال از شهروندان اخاذی کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ "ضرغام آذین" در این باره اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر سوءاستفاده از عناوین شغلی و جعل اسناد و کلاهبرداری شبکه‌ای تحت عنوان پیش فروش خودروهای لوکس خارجی، بلافاصله رسیدگی پرونده در دستور کار کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا قرار گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

حذف وثیقه خروج از کشور مشمولان در محرم و صفر

سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: مشمولان غیرغایب که قصد زیارت عتبات عالیات را در ایام محرم و صفر دارند، می‌توانند از سوم تیرماه درخواست خروج از کشور خود را بدون سپردن وثیقه ثبت کنند.

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مشمولان غیر غایب دانش آموز، دانشجو و طلاب که دارای معافیت تحصیلی هستند و مشمولان غیرغایب دارای برگ آماده به خدمت و یا مشمولانی که در مهلت معرفی قانونی قرار دارند و قصد زیارت عتبات عالیات در ایام ماه های محرم و صفر بویژه ایام اربعین حسینی از تاریخ هفدهم تیرماه تا چهارده شهریورماه را دارند، می‌توانند فقط در این بازه زمانی با ثبت درخواست خروج از کشور در سامانه sakha.epolice.ir از مجوز خروج از کشور بدون وثیقه بهره مند شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

اشتغال و معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰

کارشناسان حوزه جمعیت و خانواده، اشتغال و تامین معیشت را دو چالش اصلی دختران مجرد متولد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ دانستند و تاکید کردند که دولت‌ها و نهادهای مرتبط باید به دنبال حل دائمی مشکلات این گروه از دختران باشند.

سکینه سادات پاد در نشست علمی و تخصصی «واکاوی راهکارهای استیفای حقوق مادی و معنوی دختران مجرد دهه های ۵۰ و ۶۰» با بیان اینکه چنانچه موضوع و مسائل مربوط به دختران مجرد دهه های ۵٠ و ۶٠ مانند بسیاری دیگر از مسائل و مشکلات از سوی یک تریبون رسمی مطرح نمی شد، چه بسا نادیده انگاشته می شد، افزود: هدف از برگزاری نشست‌های متعدد از سوی مرکز پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی این بود که این مساله مهم را در نقطه کانونی توجه حاکمیت قرار دهیم.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی ادامه داد: در جلسه‌ای موضوع بروز برخی بی عدالتی‌ها در حق دختران مجرد دهه‌های ۵٠ و ۶٠ به سبب اعمال پاره‌ای قوانین را با رئیس جمهور شهید، مطرح کردم و ایشان بدون معطلی دستور پیگیری این موضوع را صادر کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

ایران بهترین مراکز درمان ناباروری دنیا را دارد/فقط یک درصد پزشکان درآمد کلان دارند

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه ایران بهترین مراکز درمان ناباروری دنیا را دارد، می‌گوید: درمان جویان خارجی به دلیل پزشکان حاذق، تجهیزات به روز پزشکی و همچنین پایین بودن هزینه درمان به ایران می‌آیند.

حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد زوج های ایرانی نابارورند. یعنی از هر ۱۰۰ خانوار ایرانی، ۱۰ تا ۱۵ خانوار لذت شیرین فرزنددار شدن را تجربه نخواهند کرد. ناباروری فقط لذت پدر یا مادر بودن را از زوج‌ها نمی گیرد بلکه باعث کاهش رشد جمعیت هم می‌شود.

درمان ناباروری در ایران پیشرفت‌های فراوانی داشته است و دیگر لازم نیست زوج‌های نابارور ایرانی برای درمان راهی کشورهای اروپایی شوند. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

ایران جزو برترین‌های دنیا در جراحی پلاستیک/از کشورهای همسایه مراجعان زیادی داریم

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: کشور ما جز بهترین کشورها در عرصه جراحی پلاستیک و زیبایی است و در حال حاضر نه تنها هیچ‌گونه اعزام بیمار به خارج از ایران نداریم بلکه مراجعینی از کشورهای مختلف برای اعمال جراحی داریم.

بابک نیکومرام تصریح کرد: کشور ما جز بهترین کشورها در عرصه جراحی پلاستیک و زیبایی است و در حال حاضر نه تنها هیچ‌گونه اعزام بیمار به خارج از ایران نداریم بلکه مراجعینی از کشورهای مختلف برای اعمال جراحی داریم. جراحان پلاستیک ایرانی در مجامع بین المللی خوشنام بوده تکنیکها و نتایج اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی ایران طرفداران زیادی دارد.

دکتر نیکومرام با اشاره به برخی از کمبودهای تجهیزات پزشکی این حوزه در کشور، اذعان کرد: این نوع مشکلات و کمبودها همگی ناشی از تحریم است اما معمولا با درایت و همراهی وزارت بهداشت و دیگر ارگانهای مسوول، مسیر هموار شده و وسایل و تجهیزات مورد نیاز، در کشور فراهم می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

ثبت‌نام پایه دهم مدارس شاهد پس از صدور برگه هدایت تحصیلی

مدیرکل امور شاهد وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش ثبت‌نام مدارس شاهد پایه دهم (دوره دوم متوسطه) بعد از صدور برگه هدایت تحصیلی آغاز می‌شود، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از طریق اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

زهرا پناهی روا با بیان اینکه پیشتر اعلام شده بود پیش‌ثبت نام پایه دهم (دوره دوم متوسطه) مدارس شاهد از اول تیر آغاز و تا ‌۱۰ تیر ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه تاکنون برگه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم صادر نشده لذا پیش ثبت نام پایه دهم مدارس شاهد پس از صدور برگه هدایت تحصیلی آغاز خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

رونمایی از سبد غذایی جامعه ایرانی

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به رونمایی از سبد غذایی جامعه ایرانی، این سبد را مبنای سیاست‌گذاری برای واردات، صادرات و تولید مواد غذایی مطلوب در کشور دانست.

احمد اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و سلامت ایرنا افزود: این سبد بر اساس نیازهای انرژی و مواد مغذی آحاد جامعه ایرانی تنظیم می‌شود. با توجه به مصرف جامعه و وضعیت اقتصادی جامعه و در نظر گرفتن نیازهای تغذیه‌ای یک تیم حدود ۱۲ نفر از اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کشور از دانشگاه‌های شهید بهشتی، تهران، مشهد، اهواز و دانشگاه علوم پزشکی ایران بعد از چندین جلسه این کار را انجام دادند. آنها میزان اقلام غذایی مورد نیاز مثل برنج، تخم مرغ، نان، گوشت‌ها، حبوبات و سایر اقلام غذایی که برای سلامت و تامین کالری مورد نیاز است را در این سبد برآورد کردند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

پویش «اطعام علوی» در تهران اجرا می‌شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از اجرای پویش اطعام علوی به منظور تهیه و توزیع غذای گرم بین خانواده های تحت حمایت و سایر نیازمندان خبر داد.

محمد دهرویه با اعلام جزئیات این پویش افزود: به مناسبت عید سعید غدیرخم پویش اطعام علوی با هدف بهره‌گیری از ظرفیت های مردمی برای تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان با همکاری و مشارکت خیّران و مراکز نیکوکاری اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در قالب این پویش سه هزار و ۸۲۱ بسته معیشتی و ۴۵۹ هزار و ۲۲۰ پرس غذای گرم میان نیازمندان توزیع شد، افزود: امسال چهار هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی و ۵۵۰ هزار پرس غذای گرم در قالب طرح اطعام علوی تهیه و میان خانواده های تحت حمایت و نیازمندان توزیع خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

دستورالعمل هوشمندسازی فرآیندها و پرونده‌های قضایی ابلاغ شد

رئیس قوه قضاییه با هدف تحقق سند امنیت قضایی و سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه، دستورالعمل «هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرایندها و پرونده های قضائی» را ابلاغ کرد تا ظرف مدت پنج سال فرآیندهای قضایی الکترونیکی شود.

«دستورالعمل هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرایندها و پرونده های قضائی» که در ۳۴ ماده و ۳ تبصره تدوین شده است، ۲۷ خردادماه امسال به تصویب حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه رسید و به نهادهای قضایی سراسر کشور ابلاغ شد.

این دستورالعمل در اجرای بند ۲۶ سیاست های کلی برنامه پنج ساله هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ابلاغی مقام معظم رهبری و ماده ۳۷ سند امنیت قضایی مصوب ۱۳۹۹ و در راستای اجرای سند تحول قضایی تنظیم شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

تولید شیرخشک در کشور رکورد زد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: میزان تولید شیرخشک رگولار در اردیبهشت رکورد را شکست و از مرز ۶ میلیون قوطی گذشت.

حیدر محمدی با اشاره به اینکه میزان تولید شیرخشک در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از متوسط تولید در ماه‌های گذشته پیشی گرفت، اظهار کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی دست اندرکاران صنعت شیرخشک میزان تولید شیرخشک رگولار در اردیبهشت از مرز ۶ میلیون قوطی گذشت، این در حالی است که تولید در ماه‌های گذشته به طور متوسط ۵ میلیون و ۶۰۰هزار قوطی بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

دولت چهاردهم توزیع عادلانه نیروی انسانی در نظام سلامت را در اولویت قرار دهد

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: ضرورت دارد حوزه نظام سلامت به خصوص توزیع عادلانه نیروی انسانی در سیستم بهداشت و درمان در اولویت برنامه دولت چهاردهم قرار گیرد زیرا در سال‌های گذشته منابع غیرانسانی کانون توجه بوده است.

محمد رئیس‌زاده در نشست خبری «اولویت‌های نظام سلامت در برنامه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری» که در محل سازمان برگزار شد، افزود: تلاش نظام پزشکی آن است که مسائل حوزه سلامت در ذیل انتخابات به یک گفتمان اساسی مطرح شود زیرا توجه به منابع انسانی خواسته سازمان نظام پزشکی بوده و باید چالش‌های نظام سلامت حل شود.

وی با بیان اینکه اکنون توازنی میان نیروی انسانی و غیرانسانی وجود ندارد ، تصریح کرد: به عنوان مثال رشته جراحی کودکان در آزمون دستیاری طی سه دوره اخیر آزمون دستیاری، پذیرفته‌شدگان صفر بوده، این میزان در طب بیهوشی و اورژانس به ترتیب کمتر از ۷ و ۵ درصد است.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

درمان خودسرانه، سلامت کودکان را به خطر انداخته است

دبیر اجرایی همایش علمی سالیانه انجمن پزشکان کودکان ایران گفت: رشد غلط فرهنگ درمان خودسرانه سبب به خطر افتادن سلامت کودکان شده است و به خانواده ها توصیه می‌شود از این کار غیرعلمی پرهیز کنند.

محمد زنوزی راد در گشایش همایش انجمن پزشکان ایران و چهل و پنجمین یادبود دکتر محمد قریب که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: بیماریهای نوپدید و وزن کم کودکان هنگام تولد یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم و راهکار آن راه اندازی کلینیک شیرخواران پرخطر است تا سلامت ریه، عصب شنوایی، بینایی، قلب و عروق و غیره بررسی شود.

وی اظهار داشت: از آنجا که رشد مغز کودکان تا سن سه سالگی اهمیت زیادی دارد و بسیاری از بیماری‌های مغزی مانند فلج مغزی و اوتیسم اگر زیر سه سالگی تشخیص داده شوند، قابل درمان است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

دولت سیزدهم و حمایت از نوهمسران دهه شصتی در مناطق محروم

حمایت‌های چهارگانه ناظر بر ازدواج، اشتغال، جهیزیه و بیمه اجتماعی زوجین دهه شصتی از اتفاقات خوب و اثر گذار دولت سیزدهم برای دهه شصتی ها محسوب می‌شود.

دهه شصتی ها همان گروه ۱۷میلیون نفری هستند که اغلب با شرایط سخت زندگی دست و پنجه نرم کرده اند، طبق آمار ارائه شده از مراجع ذیصلاح، از جمعیت متولدین دهه ۶۰ حدود ۱.۲ میلیون نفر از دختران و ۱.۸میلیون نفر از پسران هنوز مجرد هستند که ۲۱ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص می دهند و در هرم جمعیتی کشور، پنجره جمعیتی به حساب می آیند.

فرزندآوری این گروه تا حد قابل توجهی مشکلات جمعیتی کشور را کاهش می دهد، از طرفی در صورت عدم حمایت هدفمند از ازدواج این گروه، پدیده تجرد قطعی و آسیب های آن به شکل گسترده دامنگیر مسائل کشور خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

کلاهبردار بورس بین‌الملل به کشور مسترد شد

رئیس پلیس بین‌الملل از استرداد فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال به کشور خبر داد.

سردار مجید کریمی در این باره اظهارداشت: بر اساس اعلام مرجع قضائی، فردی به اتهام کلاهبرداری از طریق جلب اعتماد شاکی در زمینه رمز ارز پس از عمل مجرمانه خود از کشور متواری می شود.

وی بیان داشت: در پی تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد، متهم به یکی از کشورهای منطقه متواری شده موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار ماموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

قضات تا حد ممکن از مجازات‌های جایگزین حبس بهره بگیرند/از بازداشت بی‌وجه افراد اجتناب شود

رئیس قوه قضاییه گفت: بارها تاکید کرده‌ایم که برای محکومان و محبوسان واجد شرایط، ارفاقات قانونی را لحاظ کنید و تجویز پابند الکترونیک را نیز برای محکومین واجد شرایط مدنظر داشته باشید و قضات تا آنجایی که ممکن است از مجازات‌های جایگزین حبس بهره بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در گردهمایی بزرگداشت هفته قوه قضائیه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام و انقلاب بویژه شهیدان آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری و مردم از ما در دستگاه قضایی مطالبات بحقی دارند که باید در جهت جامه عمل پوشاندن کامل و جامع به آن مطالبات، نهایت سعی و تلاش خود را به کار بگیریم. بعضاً با همین قوانین و امکانات موجود می‌توان به صرف تلاش و جهد بیشتر، به بسیاری از مطالبات، عینیت بخشید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

رشد ۵۵ درصدی میانگین دستمزد هر زندانی شاغل

وزیر دادگستری از رشد ۵۵ درصدی میانگین دستمزد پرداختی به هر زندانی شاغل در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

امین حسین رحیمی در گردهمایی بزرگداشت هفته قوه قضاییه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این قوه و دستگاه‌های تابعه از رشد ۱۳۵ درصدی صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی همچنین از انتقال ۲۹۱ تبعه خارجی محکوم در زندان‌های ایران و ۱۵۰ تبعه ایرانی محکوم در خارج از کشور طی سال ۱۴۰۲ با همکاری دادستانی کل کشور، دادگستری ها، معاونت امور بین‌الملل قوه قضاییه و وزارت دادگستری خبر داد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

سه واحد معدن شن و ماسه آلاینده در شمیرانات پلمب شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شمیرانات از پلمب سه واحد معدن شن و ماسه آلاینده در منطقه رودبارقصران و لواسان خبر داد.

امامعلی یگان زاده با اشاره به اینکه بر اساس گزارش یگان حفاظت این اداره مبنی بر ایجاد آلودگی توسط معادن شن و ماسه مستقر در حاشیه رودخانه حفاظت شده جاجرود، اخطاریه های قانونی رفع آلایندگی برای معادن مذکور صادر شد، افزود: به دلیل رعایت نکردن الزامات محیط زیستی و توجه نکردن به اخطاریه های صادره، این واحدهای آلاینده با اخذ دستور قضایی پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی اظهار داشت: با توجه به نگرانی‌های زیست محیطی، معادن موظف هستند کیفیت آب‌های خروجی از فعالیت‌های خود را پایش کرده و اقدامات قانونی مختلفی را برای جلوگیری از آلودگی آب و محیط زیست به کار گیرند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

دادگاه علنی پرونده شهیدسلیمانی ظرف یک ماه آینده برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه دادگاه علنی پرونده شهید سلیمانی ظرف یک ماه آینده برگزار می‌شود، گفت: پرونده مربوط به شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش پس از جمع آوری بیش از ۱۲ هزار صفحه مستندات با صدور کیفرخواستی در ۱۶۴ صفحه علیه ۷۳ نفر از مقامات آمریکا، تنظیم و به دادگاه کیفری یک تهران ارجاع شد.

علی القاصی‌مهر در گردهمایی بزرگداشت هفته قوه قضاییه افزود: تمام تشریفات قانونی و دادگاه این پرونده طی یک ماه آینده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این موضوع به همه متهمان پرونده که جملگی از دولتمردان و مقامات نظامی آمریکا هستند، از طریق رسمی ابلاغ و اعلام شده است که وکلای مدافع خود را اعلام کنند؛ دادگاه علنی این متهمین ظرف یک‌ماه آینده برگزار خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

"غزه مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا" شعار امسال هفته افشای حقوق بشر آمریکایی

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: «غزه مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا» به عنوان شعار هفته بازخوانی افشای حقوق بشر آمریکایی انتخاب شده است زیرا معتقدیم رژیم آمریکا به طور کامل در این جنگ دخیل بوده و در همه ابعاد از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

کاظم غریب آبادی در نشست خبری بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی اظهار کرد: از روز چهارشنبه ۶ تیر برنامه‌های بازخوانی حقوق بشر را بازخوانی می‌کنیم و امسال آمادگی‌های خودجوش داوطلبانه ایجاد شده تا بازخوانی دقیق از جنایات رژیم آمریکا و آگاهی بخشی داخلی و بین المللی علیه اقدامات این رژیم صورت گیرد.

معاون بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا در نقض حقوق بشر سایر کشورها و همچنین ملت خودش اقدامات بسیاری انجام داده و حجم جنایات این کشور بی‌سابقه است، ادامه داد: حقوق زنان و رنگین پوستان در آمریکا به شدت مورد نقض قرار گرفته و اقدامات ضد مردم سالاری در آمریکا برجسته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اشتغال و معیشت دو چالش دختران مجرد/حمایت از نوهمسران دهه شصتی درمناطق محروم

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما