شناسهٔ خبر: 67339315 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از تسریع در روند بازسازی داروخانه فوق‌تخصصی هلال‌احمر خبر داد

بازسازی داروخانه هلال روی دور تند

صاحب‌خبر -

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از تسریع روند بازسازی داروخانه فوق‌تخصصی هلال‌احمر خبر داد.
علیرضا عسکری، در چهل‌وپنجمین جلسه شورای بهره‌وری سازمان تدارکات پزشکی ضمن اعلام خبر تسریع در طرح گسترش و نوسازی داروخانه فوق‌تخصصی، گفت: «در این خصوص باید تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را به‌کار گیریم تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری به مراجعان و بیماران ارائه دهیم.»
عسکری ادامه داد: «انتظار داریم فرآیندهای مناسبی برای تحویل دارو به‌منظور رفاه حال مراجعان درنظر گرفته و اجرایی شود و برای انجام امور جاری نیز راه‌های ایمن را انتخاب کنیم. همچنین تمهیدات و پیگیری لازم به‌منظور مدیریت زمان انتظار بیماران و ایجاد حسی امن و آرام در مراجعان اتخاذ می‌شود.»
وی افزود: «توجه به حوزه فناوری اطلاعات، انضباط مالی، رسیدگی و اصلاح امور و پیگیری جدی نظارت و حسابرسی داخلی و همچنین تدوین برنامه منظم برای بازدید ادواری از شرکت‌های تابعه باید در دستور کار باشد.»
همچنین طی روزهای اخیر، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی از روند بازسازی داروخانه فوق‌تخصصی بازدید و بر ضرورت تسریع در فرآیند بهسازی داروخانه فوق‌تخصصی (تک‌نسخه‌ای) هلال‌احمر تأکید کرد.

کاهش 30و 50درصدی مراجعات و زمان انتظار
علاوه بر این، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان تدارکات پزشکی اعلام کرده است با بازسازی داروخانه شبانه‌روزی مرکزی هلال‌احمر، مراجعان با رفاه بیشتر و مدت زمان انتظار کمتری داروهای خود را دریافت می‌کنند.
در گزارش روابط‌عمومی این سازمان آمده است: «از دلایل اصلی بازسازی و همچنین شبانه‌روزی شدن داروخانه مرکزی، تسریع در پیشبرد امور بیماران و کاهش ساعات شلوغی در روز اعلام شده است؛ پس از بهسازی داروخانه، میزان مراجعات ۳۰ درصد افزایش و زمان انتظار بیماران برای دریافت دارو حداقل ۵۰ درصد کاهش یافته و با کاهش زمان انتظار، پذیرش نسخ نیز افزایش یافته است.
یکی از برنامه‌های اصلی و مهم داروخانه مرکزی شبانه‌روزی، افزایش ظرفیت دارویی و تلاش برای تکمیل سبد دارو‌های داروخانه هلال‌احمر است و در این راستا تمهیدات لازم برای افزایش سهمیه دارویی و تکمیل سبد دارو در داروخانه هلال‌احمر در اولویت برنامه‌ها قرار دارد. در همین راستا میزان نسخ ریجکتی به حداقل رسیده و تمام تلاش این است که هیچ بیماری با دست خالی از داروخانه بیرون نرود.
عرضه داروهای حیاتی و خاص به بیماران و مراجعان، وجود نیروی انسانی متخصص، به کارگیری سیستم مکانیزه و استقرار نمایندگان سازمان‌های بیمه‌گر شامل بیمه‌های تأمین اجتماعی و بیمه سلامت در شیفتِ شبِ داروخانه ازجمله شاخصه‌های مطلوب این داروخانه به شمار می‌رود.
گفتنی است به‌منظور بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به مراجعان داروخانه شبانه‌روزی مرکزی هلال‌احمر، هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تدارکات پزشکی و بخش تماس با ما، میزان رضایت نسبت به موجودی اقلام، مدت زمان انتظار پذیرش نسخه و دریافت دارو را اعلام کنند تا به‌منظور بهبود سطح خدمات‌رسانی و استفاده در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های آتی مدنظر دست‌اندرکاران قرار گیرد.
داروخانه هلال‌احمر به‌دلیل تأمین و توزیع داروهای تخصصی، داروهای کمیاب، داروهای پرونده‌ای ازقبیل داروهای بیماران پیوندی، دیالیز، سرطانی و بیماران Ms و داروهای تک‌نسخه‌ای که معمولا تحت پوشش بیمه‌های جاری کشور است، از اهمیت ویژه‌ای در نظام توزیع دارو برخوردار است.»

تامین دارو با تقویت سها هلال
اوایل خردادماه امسال بود که سازمان تدارکات پزشکی اعلام کرد برنامه‌ریزی‌های گسترده برای تامین داروهای موردنیاز داروخانه‌های هلال‌احمر با تقویت سبد دارویی «سها هلال» صورت گرفته و در این راستا جلسات مدیرعامل شرکت پخش سها هلال با مدیران جمعیت هلال‌احمر استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان و فارس در راستای تقویت همگرایی‌های درون سازمانی و گسترش همکاری‌های فیمابین از اهم اقدامات اخیر شرکت است.
بر این اساس، طی اردیبهشت و خردادماه مذاکرات شرکت پخش سها هلال با شرکت‌های بزرگ تولیدی و تأمین‌کنندگان دارو ازجمله فارابی، رها، کاسپین تامین، ابوریحان، خوارزمی، اکترو، و... با هدف تقویت سبد دارویی سها هلال صورت گرفته است.
همچنین سامانه «صدای مشتری» در شرکت پخش سها هلال با هدف دریافت نقطه نظرات پیشنهادی مشتریان و اصلاح راهبردها به‌منظور ارائه خدمات شایسته دارویی در کشور افتتاح شده است.

نظر شما