شناسهٔ خبر: 67338965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

هیچ‌کس دولت روحانی را گردن نمی‌گیرد!

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری در فاصله چهار روز مانده به روز رأی‌گیری، فعالیت‌های تبلیغاتی خود را بیشتر کردند. مسعود پزشکیان در تهران و در میان هواداران خود حاضر شد. محمد باقر قالیباف به قم رفت. سعید جلیلی هم در تبریز سخنرانی کرد. حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی هم نشست خبری برگزار کرد. علیرضا زاکانی هم درجمع طلاب تهران سخنرانی کرد. امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نیز به میان دانشجویان دانشگاه تهران رفت تا دانشجویان را با خود همراه کند. زد و خورد‌های رسانه‌ای طرفداران هر کدام از نامزد‌ها هم ادامه دارد. سخنان محسن رضایی و زاکانی بوی وحدت از اردوگاه نامزد‌های همسو می‌دهد. در مقابل هم پزشکیان همچنان با چالش انتساب به دولت روحانی مواجه است. خودش می‌گوید که دولت سوم روحانی نیست، اما جالب این است که در همین مراسم تهران ستاد او حداقل هفت نفر از مقامات ارشد دولت روحانی حاضر بودند. این انکار از یک سو و چرخیدن با مسئولان دولت روحانی در کمپین‌های انتخاباتی از سوی دیگر ادعای پزشکیان را با تناقض مواجه می‌کند. در چند روز آینده نظرسنجی‌ها احتمالاً مختصات دقیق‌تری از وضعیت آرای نامزد‌ها را نشان خواهد داد که دقیق‌تر از عکس و فیلم‌هایی است که رسانه‌های حامی هر نامزد منتشر می‌کنند. 

 قالیباف‌:انتخابات مطمئن‌ترین مسیر با کم‌ترین هزینه
محمدباقر قالیباف روز گذشته به منظور دیدار با آیات عظام و مراجع عالیقدر به قم سفر کرد. آیت‌الله عبدالله جوادی آملی روز گذشته در دیدار محمدباقر قالیباف با بیان اینکه کشور ما با این همه سرمایه‌ها، گرانی داشته باشد و هر روز اختلاسی نجومی از آن بیرون بیاید، قابل قبول نیست، تأکید کرد: باید برای اداره کشور، اول جلوی فساد‌ها گرفته شود. 
ما مردم ایران مردم بزرگ و بزرگ‌زاده‌ایم، ما نه یعنی حوزویان و دانشگاهیان، ما یعنی مردم ایران! ما هم تاریخ داریم هم جغرافیا داریم، هر جایی از ایران را بشکافید، یک اثر باستانی هست، ما هزار‌ها سال آثار علمی داریم، دانشمندان و عالمان بزرگی در این کشور داریم که دارای آثار فراوان علمی نیز هستند، مردم ایران، مردمی با فرهنگ و بزرگ‌اند، این مردم را باید با فهم و مِهر اداره کرد. 
قالیباف همچنین در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) انتخابات را مطمئن‌ترین مسیر با کمترین هزینه و پرسودترین منافع برای تحولات در کشور دانست و گفت: هرچه اراده الهی باشد نتیجه این انتخابات خواهد شد که به دست مردم رقم می‌خورد. 

 قاضی زاده: نباید قومیتی به مسائل نگاه کرد
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته به جمع دانشجویان دانشگاه تهران رفت و گفت: نباید قومیتی و منطقه‌ای به مسائل نگاه کنیم؛ نوع نگاه باید تغییر کند و باید ایران را به قدرت جهانی اقتصاد تبدیل کنیم. وی با بیان اینکه من توسط جنبش دانشجویی به عرصه سیاسی و مدیریتی کشور معرفی شدم، تصریح کرد: از دو قطبی‌های گسترده‌ای که طی سال‌ها اتفاق افتاد، دچار آفت شده ایم زیرا فاصله طبقاتی افزایش یافت و حسن اعتماد و تفاهم‌ها را از بین برد. 

 زاکانی: برخی علاقه دارند به دهه نود برگردیم
علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم با اشاره به اینکه برخی نامزد‌ها در مناظرات علاقه دارند که ما به دهه ۹۰ برگردیم، گفت: شهید رئیسی نسبت نظام اسلامی، انقلاب و رهبری را درست کرد. علیرضا زاکانی روز گذشته در مسجد حضرت ولیعصر (عج) و در جمع طلاب اظهار داشت: در مناظرات برخی نامزد‌ها علاقه دارند که ما به دهه ۹۰ برگردیم. بعد از دوره اصلاح قانون اساسی، هیچ دولتی در مختصات درست حرکت نکرد و نسبت درستی با نظام اسلامی، انقلاب و رهبری انقلاب نداشت. شهید رئیسی این نسبت را درست کرد. 

 پزشکیان آدم خوبی است ولی نه برای ریاست جمهوری
مصطفی پورمحمدی هم دیروز در نشستی خبری با اشاره به شیوه مناظره‌ها اظهار داشت: باید مدافع گذشته باشیم ولی وکیل مدافع دولت‌ها نیستم؛ وی در ادامه اظهار داشت: پزشکیان آدم خوبی است ولی نه برای ریاست جمهوری؛ آقای ظریف دیپلمات خوبی است و اگر مربی خوبی داشته باشد، بازیکن خوبی است ولی نمی‌تواند راهبری داشته باشد. 

 ۸ سال اقتصاد ایران را تعطیل کردند‌
جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم دیروز در ادامه سفر‌های استانی به آذربایجان شرقی رفت و پس از بازدید از روستای نمونه گردشگری مایان و زیارت شهدا در گلزار شهدای این شهر (وادی رحمت) به ملاقات آیت الله سید محمدتقی آل هاشم پدر شهید آیت الله آل هاشم امام جمعه فقید این شهر رفت. 
سعید جلیلی سپس به میان مردم در ورزشگاه شهید پورشریفی تبریز رفت و گفت: در هشت سال ظرفیت ملت ایران را نادیده می‌گرفتند و به جای اینکه به فکر یک ایران جهش باشند به فکر این بودند که امتیازی را به فلان قدرت بدهند که آیا قبول کند یا خیر؟ کسانی می‌گفتند حتی نمی‌توانیم نفت بفروشیم، می‌گفتند حتی ماه دیگر اگر فلان امتیاز را به فلان کشور‌ها ندهیم نمی‌توانیم حقوق بدهیم، الان مدعی شده‌اند! آن‌ها که می‌گفتند هم سانتریفیوژ بچرخد و هم اقتصاد، سانتریفیوژ را قطع کردند، دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان کردند، اقتصاد را تعطیل کردند و الان همین‌ها مدعی اداره کشور و مردم هستند. 

 کابینه روحانی در کنار پزشکیان
دیروز عصر، اما ورزشگاه شهید شیرودی تهران، میزبان هواداران دکتر پزشکیان بود. در این مراسم، محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، محمد شریعتمداری وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات و معاون امور زنان ریاست جمهوری در دولت روحانی، محمدرضا خاتمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و برادر رئیس دولت اصلاحات به طرح دیدگاه‌های خود در این میتینگ انتخاباتی پرداختند. حضور پررنگ اعضای کابینه اصلاحات و دولت روحانی در این همایش انتخاباتی در حالی است که دکتر پزشکیان همواره تلاش کرده است که در مواضع انتخاباتی خود مرزبندی روشنی با دولت روحانی ترسیم کند و بار‌ها تأکید کرده است، دولت او، دولت سوم روحانی نخواهد بود. او درتوجیه ورود فعالان اصلاح‌طلب و اعتدالی در ستاد انتخاباتی‌اش تصریج کرده بود، در ستاد‌های بنده باز است، چون دنبال رأی جمع کردن هستم.

نظر شما