شناسهٔ خبر: 67338655 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف موتورسیکلت‌های قاچاق در فارس

مهم‌ترین حوادث ۳ تیرماه ۱۴۰۳ استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صاحب‌خبر -

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ در استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف موتورسیکلت قاچاق در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی زنگنه‌نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت‌زنی در سطح شهرستان به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک شدند و آن را با اقدامات فنی و تخصصی متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه موتورسیکلت مذکور قاچاق و کارشناسان ارزش آن را ۴ میلیارد ریال برآورد کردند، افزود: راکب پس از تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

سرهنک زنگنه نیا از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

توقیف موتورسیکلت قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک شدند و آن را با اقدامات فنی متوقف کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت کشف شده را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

توقیف پژو حامل پوشاک قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف سواری ۴۰۵ حامل کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از آن خودرو، یک هزار و ۹۳۰ ثوپ انواع پوشاک خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش پوشاک قاچاق را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ یوسفی یادآور شد: مبارزه قاطع با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت پاکشتی قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت پاکشتی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد. 

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان به منظور اجرای طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به ۲ خودرو پژو ۴۰۵ و کامیون مشکوک شدند و آن‌ها را برای بررسی متوقف کردند.

او افزود: مأموران پس از بازرسی از این خودرو‌ها ۳ دستگاه موتورسیکلت پاکشتی خارجی قاچاق که بدون هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه کارشناسان مربوطه ارزش محموله قاچاق را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه ۲ نفر پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در خردادماه خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری فرمانده انتظامی لامرد اظهار کرد: در جهت ارتقای افزایش احساس امنیت عمومی شهروندان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته با تمرکز بر برخورد با سارقان، قاچاقچیان و خرده فروشان مواد مخدر توسط این فرماندهی اجرا شد.

او افزود: دستگیری ۱۱ نفر خرده فروش به همراه مقادیری مواد مخدر، جمع‌آوری ۶ نفر معتاد، ۴ نفر سارق و کشف ۲۵ فقره انواع سرقت، کشف ۲ دستگاه خودرو مسروقه و ۳۶ راس گوسفند و گوساله قاچاق از نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ لشکری به توقیف ۱۳۷ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف اشاره کرد و گفت: پلیس در تامین امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و پلیس هرگز اجازه جولان به مجرمان و افرادی که به هر نوع بخواهند امنیت شهروندان را خدشه‌دار کنند، نخواهد داد.

جاسازی مواد مخدر درون گونی‌های علوفه برای خروج از کشور

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: قاچاقچیان، محموله مواد مخدر را داخل گونی‌های علوفه (کاه) جاسازی کردند تا به کشور‌های عربی انتقال دهند.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: در جهت طرح برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که افرادی قصد دارند محموله مواد مخدر از نوع شیشه را داخل گونی‌های علوفه (کاه) جاسازی و به استان خوزستان ارسال کردند و از آنجا به کشور‌های عربی انتقال دهند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تحقیقات خود را آغاز و پس از چند روز گشت‌زنی نامحسوس، مشاهده کردند که ۲ نفر پس از بارگیری علوفه (کاه) به یک دستگاه کامیون، خودرو مذکور از دامداری خارج شد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس کامیون مذکور را زیر نظر گرفتند و در یک فرصت مناسب خودرو را توقیف کردند و به مقر انتظامی دلالت دادند.

سردار حبیبی با بیان اینکه در بازرسی دقیق از این کامیون ۱۳۶ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه که به صورت کاملا حرفه‌ای درون گونی‌های کاه جاسازی شده بود را کشف کردند، گفت: در بررسی تکمیلی مشخص شد مواد مخدر مذکور از مرز‌های شرقی وارد شده و قاچاقچیان قصد داشتند آن را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس انتقال دهند که ناکام ماندند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از شهروندان درخواست کرد هر موردی که احساس می‌کنند علتی باشد برای ایجاد ناامنی در سطح استان، از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کوه‌چنار 

فرمانده انتظامی کوه چنار از اجرای طرح ارتقای امنیت محله محور در نقاط آلوده و جرم‌خیز در خردادماه خبر داد. 

سرهنگ حسینعلی شیروانی فرمانده انتظامی کوه چنار، بیان کرد: در جهت جلب رضایت عمومی مردم، طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور با اولویت برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در خردادماه در این شهرستان به اجرا درآمد.

او ادامه داد: در اجرای این طرح‌ها، ۵۲ کیلو و ۷۵۶ گرم انواع مواد مخدر کشف و یک نفر قاچاقچی به همراه ۲۸ نفرخرده فروش و معتاد متجاهر نیز دستگیر و جمع‌آوری شدند.

فرمانده انتظامی کوه چنار ادامه داد: دستگیری ۱۰ نفر سارق و کشف ۴۸ فقره انواع سرقت‌ها، دستگیری ۷۶ نفر متهم تحت تعقیب، توقیف ۸۶ دستگاه وسایط نقلیه متخلف و کشف انواع کالای قاچاق به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار، بر استمرار طرح‌های ارتقای امنیت جتماعی در جهت فراهم کردن بیش از پیش آرامش برای شهروندان تاکید کرد.

کشف کالا‌های قاچاق در پاسارگاد 

فرمانده انتظامی پاسارگاد از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ علی زنگنه نیا فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا به منظور برخورد با واردکنندگان و حاملان کالای قاچاق توسط پلیس آگاهی این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: ماموران انتظامی هنگام گشت‌زنی ۲ دستگاه وانت پراید و اتوبوس حامل بار را توقیف کردند و در بازرسی از آن‌ها موفق شدند یک دستگاه تلویزیون، ۲ دستگاه کولر گازی به همراه پنل مربوطه و ۷۰۵ ثوب لباس خارجی قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با اشاره به اینکه ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه بنا بر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی خرداد ماه در استهبان

فرمانده انتظامی استهبان از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی طی خردادماه امسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور فرمانده انتظامی استهبان اظهار کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی خرداد ماه با همکاری یگان‌های انتظامی در سطح شهرستان استهبان اجرا شد.

او افزود: ماموران در اجرای این طرح ۶ کیلو و ۹۳ گرم انواع مواد مخدر را کشف و ۱۲ معتاد و ۱۴ خرده فروش مواد مخدر و ۳ قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ اکبرپور، توقیف ۵۱ دستگاه موتورسیکلت و ۱۱۵ دستگاه خودرو متخلف و مزاحم، کشف ۲۳ فقره انواع سرقت و دستگیری ۵ نفر سارق و کشف ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق از دیگر نتایج اجرای این طرح عنوان کرد و ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت خوب مردم با پلیس، گفت: تلفن ۱۱۰ در همه ساعات شبانه روز آماده دریافت هرگونه گزارش از سوی شهروندان است.

دستگیری عامل تیراندازی در خفر

فرمانده انتظامی خفر از دستگیری عامل تیراندازی در یکی از روستا‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حجت اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر اظهار کرد: در پی اعلام خبری مبنی بر یک فقره درگیری خانوادگی منجر به تیراندازی با سلاح در یکی از روستا‌های شهرستان خفر، بلافاصله شناسایی و دستگیری عامل تیراندازی در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که پدر و پسری با هم درگیر شده و پدر به علت نداشتن کنترل خشم با اسلحه شکاری به صورت هوایی اقدام به تیراندازی و ترس و وحشت می‌کند.

فرمانده انتظامی خفر ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز کرده و موفق شدند با هماهنگی قضایی متهم که پدری حدودا ۷۰ ساله بود را دستگیر کنند و اسلحه او نیز کشف شد.

سرهنگ احمدیان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، افزود: پلیس قاطعانه و با تمام توان با مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان برخورد خواهد کرد و هرگز اجازه نخواهد داد هنجارشکنان امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازند.

نظر شما