شناسهٔ خبر: 67338537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمانشاه:

۱۱۵ سرکشی از یگان‌ها و کلانتری‌های کرمانشاه در سال گذشته انجام شد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۱۱۵ بازدید از یگان نظامی، انتظامی، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، پلیس‌های تخصصی، حفاظت و اطلاعات بازدیدهای صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد محمودی امروز _یکشنبه سوم تیر_ در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه که در سرسرای دادگاه نظامی نیروهای مسلح استان کرمانشاه برگزار شد، وظیفه سازمان قضائی را در اقدام مناسب برای پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمین تشریح و اظهار کرد: این سازمان به‌صورت اختصاصی وظیفه رسیدگی به جرایمی که توسط نظامیان در راستای وظایف نظامی و انتظامی مرتکب می‌شوند، را برعهده دارد.

وی بحث پیشگیری را با نظارت‌ها، بازرسی‌های دادسرای نظامی، حضور در یگان‌های، کلاس‌های آگاه‌سازی، برخورد به‌موقع با جرایم و مجازات متناسب به جرم توضیح داد و افزود: جرم خاص نظامی در قانون مجازات نیروهای مسلح آمده و چنانچه نظامی مرتکب جرم عمدی و غیرعمدی شود در دادگاه و دادسرا نظامی به جرمش رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمانشاه در بیان جرایم خاص انتظامی و نظامی، تصریح کرد: تمام جرایم امنیتی مرتبط با خدمت برای نیروهای مسلح، جرایم امنیتی کارکنان نیروهای مسلح تا ۵ سال بعد از بازنشستگی و جرایم مربوط به انجام وظایف خاص حفاظتی و انتظامی کارکنان حفاظتی حتی در دستگاه‌های اجرایی در دادگاه‌های نظامی بررسی می‌شود.

۱۱۵ سرکشی از یگان‌ها و کلانتری‌های کرمانشاه

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های منظم و دوره‌ای پیشگیری از جرم، اضافه کرد: سال گذشته ۱۳۰ دوره آموزشی با ۳۸ هزار و ۳۲۹ نفر ساعت با حضور قضات در سطح یگان‌های نیروهای مسلح استان برگزار شد تا با قوانین دلیل ارتکاب به جرم در میان جامعه آشنا شوند.

محمودی تصریح کرد: همچنین در طول سال گذشته ۱۱۵ بازدید از یگان نظامی، انتظامی، کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، پلیس‌های تخصصی، حفاظت و اطلاعات بازدیدهای صورت گرفته است.

وی میانگین رسیدگی به پرونده‌ها را یک‌ماهه اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۵ درصد پرونده‌ها در اسرع وقت به نتیجه می‌رسد.

رئیس دادگاه تجدیدنظر نظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار جرم در نیروهای مسلح کاهشی است، گفت: در کل از روند کار و رسیدگی به پرونده‌های قضائی راضی هستیم.

وی آمار ملاقات‌های مردمی طی سال گذشته به سازمان قضائی استان را ۴ هزار و ۱۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۲ هزار و ۶۹۹ مورد از این تعداد به شعبه ارشاد مراجعه کرده‌اند.

سربازان فراری از خدمت در هفته قوه قضائیه بخشیده می‌شوند

محمودی در ادامه با اشاره به حقوق خوب سربازان، اظهار کرد: افزایش حقوق سربازان منجر به کاهش فرار از خدمت و تشکیل پرونده قضائی در این رابطه شده است.

وی در خصوص سربازان متأهل، افزود: خدمت مشمولان متأهل باید در محل سکونت همسرش باشد، همچنین به‌ازای تأهل و تعداد فرزند از کسری خدمت سربازی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمانشاه با اشاره به طرح «بازگشت به سنگر» از معافیت و بخشودگی سربازان فراری از خدمت به مناسبت هفته قوه قضائیه خبر داد و از سربازانی که به هر دلیلی از خدمت سربازی فرار کرده‌اند خواست این هفته خودشان را معرفی کنند تا مشمول معافیت از جرم شوند.

وی در ادامه مجازات سربازان فراری روزهای عادی را اگر خود مراجعه کنند سه ماه و اگر دستگیر شوند ۶ ماه حبس دانست و از سربازان فراری خواست از این تخفیف ویژه و معافیت هفته قوه قضائیه استفاده کنند و مراجعه کنند.

نقش نیروهای مسلح در انتخابات از نگاه قانون

محمودی با اشاره به وظایف که در بحث انتخابات ریاست‌جمهوری در شورای تأمین برعهده دارند، گفت: بر اساس تأکیدات فرمانده کل قوا و همچنین برحسب قانون نیروهای مسلح حق شرکت در دسته‌بندی‌های سیاسی و جناحی و همچنین له و یا علیه کاندیدایی را ندارند؛ نیروهای مسلح حافظ امنیت هستند و شرکت پرشور در انتخابات خود حافظ امنیت است.

نظر شما