شناسهٔ خبر: 67338351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گذر از تابستان نیازمند مدیریت مصرف صحیح آب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: با توجه به احتمال بروز کم آبی، مدیریت مصرف آب در شهرستان خوی جزو اولویت‌های این شرکت است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، یداله سلطانی همچنین با اشاره به کاهش منابع آبی علی الخصوص در شهر خوی اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب خوی در تلاش است با اقدامات اجرایى از جمله تنظیم فشار در کلیه مناطق شهر خوی عدالت در دسترسی به آب را تامین نماید که در این راستا مشارکت مردمی در مدیریت مصرف آب مهم‌ترین راهکار عبور از بحران‌های کم آبی در تابستان پیش رو است.
 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای گذر از تنش آبی تابستان ۱۴۰۳ گفت: اقدامات متعددی برای گذر از تابستان ۱۴۰۳ انجام شده که میتوان به حفر و تجهیز چاه، بازدید و بازنگری کلیه چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ برای عملکرد صحیح منصوبات، مهندسی مجدد الکترو پمپ‌ها، تعویض پمپ جهت افزایش دبی برداشتی، خرید و نصب دستگاه تله متری و تنظیم ساعت فرمان کلیه تاسیسات جهت کنترل هدر رفت آب و کاهش مصرف برق مصرفی تاسیسات، سرویس ۵ دستگاه ژنراتور جهت کارکرد در اوج مصرف برق و مواقع قطعی برق تاسیسات اشاره کرد.
 
وی از دیگری اقدامات این شرکت جهت حفظ آمادگی نیرو‌های عملیاتی را برگزاری مانور دیزل ژنراتور، مانور تانکر‌های آبرسانی، شناسایی روستا‌های مواجهه با تنش آبی، رصد تماس‌های مردمی از سامانه ۱۲۲ اعلام کرد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی یکی از مهمترین راه‌های مدیریت مصرف و کاهش هدر رفت آب را شناسایی و قطع انشعابات غیر مجاز عنوان و اظهار کرد: دراین راستا این شرکت اقدام به افزایش اکیپ‌های شناسایی انشعابات غیر مجاز آب و شناسایی و تعویض کنتور‌های خراب برای مدیریت مصرف نموده است.

نظر شما