شناسهٔ خبر: 67338141 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

استاندار فارس در پاسخ به شیرازه:

ساماندهی کمربندی شیراز به شکل شایسته انجام نشده است

استاندار فارس در پاسخ به خبرنگار شیرازه گفت: ساماندهی کمربندی جنوبی شیراز به شکل شایسته انجام نشده است اما اگر هم بگوییم هیچ اقدامی صورت نگرفته است کم لطفی است همچنین از مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس در خواست می کنیم که تور بازدیدی از این کمربندی با حضور معاون شهردار و معاون راه و شهر سازی فارس برگزار کند تا خبرنگاران و مطالبه گران بتوانند جواب سوال‌هایشان را دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، کمربندی شیراز یکی از پرتلفات‌ترین محورهای استان فارس که به قتلگاه اهالی و مسافران این استان شهره است اما دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف دولتی این استان و شیراز همواره از زیربار سرپرستی آن شانه خالی کرده‌اند. 

در شرایطی که این استان به دلیل دارا بودن بیشترین طول راه‌های کشور بر قله تصادفات نیز قرار دارد، کمربندی شیراز نیز نام قتلگاه این استان استان به یدک می‌کشد.

شهروندان به ناچار برای طی مسیر خانه تا محیط کار و ... یا برای فرار از ترافیک کلافه کننده شیراز از کمربندی شیراز استفاده می‌کنند و این شرایط در کنار نبود استانداردهای لازم در کمربندی شیراز، این محور را به قتلگاه اهالی این کلانشهر و مسافران عبوری تبدیل کرده است استاندارد هایی همچون نبود نور کافی، عدم خطکشی در برخی از محدوده‌ها وکمبود تابلوهای هشدار در این کمر بندی وجود ندارد.

روزی نیست که خبری از فوت و تصادف در کمربندی شیراز در رسانه‌های این استان منتشر نشود همچنین  قابل ذکر است که استاندار فارس هم در گذشنته برای میانجی‌گری این کمربندی به میان آمد.

با دستور استاندار فارس مسئولیت کامل ایمنی بخشی و ساماندهی کمربندی جنوبی شیراز در سال گذشته به شهرداری این کلانشهر واگذار شد.

محمد هادی ایمانیه در گذشته  با اشاره به عدم توافق راه و شهرسازی، راهداری و شهرداری شیراز در زمینه مدیریت کمربندی شیراز گفت: ما در اتاق‌های در بسته نشسته‌ایم و جوانان و فرزندان مردم در این جاده‌ها جان می‌دهند.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای که در گذشته مبنی بر تقسیم وظایف به شکل ۶۰ به ۴۰ به ترتیب بین اداره کل راهداری استان و شهرداری شیراز منعقد شده بود اما به تصویب شورای شهر نرسیده و در پیچ و خم ادارات پاسکاری می‌شد از امروز بایگانی می‌شود و مسئولیت اداره کمربندی جنوبی شیراز از تیرماه ۱۴۰۱ به شهرداری واگذار می‌شود.

اما حال  محمدهادی ایمانیه امروز، سوم تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار شیرازه مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای کمربندی امام خمینی شیراز هم دارید، گفت: صحیح است آنچه باید اتفاق بیوفتد به شکل شایسته انجام نشده است و اگر بگوییم هیچ اقدامی صورت نگرفته است کم لطفی است.

وی از مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس در خواست کرد که تور بازدیدی از این کمربندی  با حضور معاون شهردار و معاون راه و شهر سازی فارس برگزار کند تا  خبرنگاران و مطالبه‌گران بتوانند جواب سوال‌هایشان را دریافت کنند همچنین باعث می‌شود که ما مطلع شویم چقدر این دو سازمان کار کرده‌اند.

استاندار فارس در ادامه این نشست به تشریح اقدامات انجام شده در این استان پرداخت و بیان کرد: ۸۷ پروژه کلان استان را در دو جلسه با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان مرور کردیم. در همین جلسات، میثاق نامه‌ای طراحی شده است که برقراری عدالت در انجام پروژه‌ها، آمایش سرزمینی، بالاتر بودن پیشرفت فیزیکی، اولویت‌دار بودن در توسعه استان، جمعیت بالاتر استفاده کنندگان و متناسب بودن با جایگاه علمی و فناوری استان فارس، ۶ اصل مهم این میثاق‌نامه هستند.

وی افزود: اولویت بندی‌ها در خصوص اجرای این پروژه‌ها نیز انجام شده و بر اساس آن در اجرای این پروژه‌ها عدالت رعایت شده و توزیع عادلانه صورت می‌گیرد همچنین در انتخاب و اجرای این پروژه‌ها مباحثی همچون آمایش سرزمین، میزان پیشرفت پروژه‌ها، اولویت دار بودن در توسعه استان، تعداد جمعیت استفاده کننده و بهره‌بردار و همچنین متناسب بودن با جایگاه علمی و فناوری استان نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

ایمانیه ادامه داد: یکی از این ۸۷ پروژه احداث پالایشگاه دوم شیراز با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز است چرا که اکثر فرآورده‌های نفتی ما از جمله گازوئیل و بنزین از خارج از استان تامین می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه خط انتقال فرآورده‌ها به ارزش سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلار که از سوی شورای اقتصاد مصوب شد و ۴۰ درصد اعتبار آن از محل صرفه جویی در هزینه انتقال فرآورده‌ها که ماهانه ۲ هزار میلیارد ریال است تامین خواهد شد، یادآور شد: یکی دیگر از پروژه‌های مذکور احداث ۱۴۰ آبخیزداری در استان است و در استانی که تا این میزان دچار کمبود آب هستیم این کار ضروری، حیاتی و منطقی است.

وی تصریح کرد: از آنجا که پتروشیمی‌ها صنایع آب بر هستند و طی سال‌های گذشته نیز در استان با مشکل خشکسالی مواجه هستیم، مقرر شد که در شهرستان‌های مذکور صنایع پایین دستی پتروشیمی یا صنایع دیگر فعال شوند همچنین  در جلسه نیز در خصوص احداث مرکز همایش‌های جهان اسلام در استان و تامین زمین و روش تامین اعتبار آن نیز تصیمم گیری شد.

استاندار فارس گفت: در جلسه تعیین تکلیف پتروشیمی‌های ۶ گانه استان در داراب، فسا، جهرم، فیروزآباد، کازرون و نورآباد ممسنی که از سال ۸۶ مصوب شده بود همچنان بر زمین مانده نیز مقرر شد که قرارگاه خاتم از این پروژه‌ها خارج شود و سرمایه گذاران جدید وارد شوند.

ایمانیه با تاکید بر اینکه در بحث بیمارستان‌های استان نیز تصمیماتی اتخاذ شد از جمله بیمارستان اعصاب و روان صدرا با نام بوستان که امیدواریم هفته آینده فاز اول آن به بهره برداری برسد، گفت: امیدواریم بیمارستان‌های مرودشت و امام علی (ع) داراب در دهه فجر، بیمارستان محمد رسول (ص) شیراز و بیمارستان ارسنجان در آذرماه، بیمارستان حضرت زینب (س) و بیمارستان آباده طشک هفته آینده و بیمارستان دژکرد اقلید نیز در هفته دولت به بهره‌برداری برسند.

به گفته وی جلسه‌ای نیز راجع به فرودگاه‌های فارس به ویژه فرودگاه شیراز داشتیم که مقرر شده هفته آتی ادامه اجرای ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز را با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار شاهد باشیم که در سفر دوم هیات دولت به فارس ۷ هزار میلیارد ریال آن مصوب شد همچنین  در جلسه‌ای نیز با حضور معاون عمرانی استانداری و شهرداری شیراز در خصوص خطوط مترو شیراز از جمله تکمیل پله‌های برقی خط یک، تکمیل ایستگاه و رفع کمبود واگن خط ۲، راجع به مدت زمان اجرا و روش تامین اعتبار خط سه مترو که به سمت شهرک گلستان و در ادامه تا شهرک سلامت امتداد می‌یابد و همچنین خط چهار که اتصال خط یک و خط ۲ به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) است و مشارکتی که بانک شهر با شهرداری شیراز برای تامین اعتبار این خط خواهد داشت و همچنین چگونگی تامین اعتبار خط مترو شیراز – صدرا که مقرر شد از خط ریلی شیراز – اصفهان نیز استفاده شود تصمیماتی گرفته شد.

استاندار فارس تصریح کرد: توافق کردیم که قسمتی از اعتبار مورد نیاز از بودجه استانی و ملی، قسمتی از سازمان بحران و وزارت کشور، قسمتی از اعتبار مناطق محروم و قسمتی از بسیج سازندگی تامین شود و قیر مورد نیاز را نیز وزارت نفت، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تامین کنند همچنین  با موافقت وزیر راه و شهرسازی، ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راه‌سازی نیز از خارج تامین خواهد شد که به زودی ۳۰ دستگاه وارد استان خواهد شد که کار ارزشمندی برای عمران و آبادی استان در دراز مدت خواهد بود.

ایمانیه در خصوص بزرگراه‌های فارس بیان کرد: در خصوص آزاد راه‌ها نیز ضمن تاکید بر لزوم رفع کمبودها و کاستی‌های آزادراه شیراز – اصفهان به ویژه قطعه هفت آن در خصوص احداث و تکمیل آزادراه شیراز – بوشهر، بزرگراه لامرد – پارسیان، بزرگراه شیراز – فسا – داراب – کهکم، بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس، بزرگراه فسا – استهبان – نی ریز – قطرویه، بزرگراه شیراز - سپیدان – یاسوج، بزرگراه شیراز - فیروزآباد -جم – عسلویه، بزرگراه شیراز – دالکی و بزرگراه بابامیدان - گچساران – بهبهان تصمیماتی گرفته شد.

وی افزود: انتقال زندان عادل آباد شیراز نیز که سال‌ها در دست پیگیری است که توافق نهایی بین سازمان زندان‌ها و شهرداری شیراز انجام شده به این شکل که زندان فعلی عادل آباد را شهرداری شیراز تحویل می‌گیرد و به جای آن زندان جدید در مکان جدید در جنوب شرقی شیراز ساخته خواهد شد همچنین یکی از مشکلات ما در استان به ویژه کلانشهر شیراز معتادان متجاهری بودند که فضا برای اسکان آنها کم داشتیم که در همین زمینه یک اردوگاه به نام ماده ۴۲ برای معتادینی که دو باره به اعتیاد باز می‌گردند و همچنین برای مجرمین مواد مخدر پیش‌بینی شد که یکی از خیرین پذیرفت که این اردوگاه را احداث کند.

انتهای خبر/224224

نظر شما