شناسهٔ خبر: 67338252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

برای اجرای پروژه‌های ۸۷گانه فارس برنامه‌ریزی شده است برای اجرای پروژه‌های ۸۷گانه فارس برنامه‌ریزی شده است

محمد هادی ایمانیه، یکشنبه سوم تیرماه در نشست خبری گفت: تاکنون در ۲ جلسه با نمایندگان مردم استان در مجلس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نقطه نظراتی مطرح شد و به زودی در جلسه میثاق نامه امضای این تفاهم نامه‌ها به امضای استاندار فارس، امام جمعه شیراز، ۱۸ نماینده استان در مجلس، فرمانده

صاحب‌خبر -

محمد هادی ایمانیه، یکشنبه سوم تیرماه در نشست خبری گفت: تاکنون در ۲ جلسه با نمایندگان مردم استان در مجلس، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نقطه نظراتی مطرح شد و به زودی در جلسه میثاق نامه امضای این تفاهم نامه‌ها به امضای استاندار فارس، امام جمعه شیراز، ۱۸ نماینده استان در مجلس، فرمانده سپاه فجر استان و رییس کل دادگستری استان خواهد رسید.

استاندار فارس با بیان اینکه اولویت بندی ها در خصوص اجرای این پروژه ها نیز انجام شده و بر اساس آن در اجرای این پروژه ها عدالت رعایت شده و توزیع عادلانه صورت می گیرد، اظهار کرد: همچنین در انتخاب و اجرای این پروژه ها مباحثی همچون آمایش سرزمین، میزان پیشرفت پروژه‌ها، اولویت دار بودن در توسعه استان، تعداد جمعیت استفاده کننده و بهره بردار و همچنین متناسب بودن با جایگاه علمی و فناوری استان نیز مد نظر قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره بر اینکه یکی از این ۸۷ پروژه احداث پالایشگاه دوم شیراز با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه در روز است چرا که اکثر فرآورده های نفتی ما از جمله گازرئیل و بنزین از خارج از استان تامین می شود، افزود: پروژه دیگر احداث خط انتقال فرآورده‌ها از پالایشگاه های بندرعباس به سمت شیراز است.

  

وی ادامه داد: هفته آینده پروژه سرمایه گذاری پالایشگاه فعلی شیراز با ارزش ۳۰ میلیون یورو بهره برداری خواهد شد که به افزایش کیفیت بنزین کمک خواهد کرد؛ خط انتقال فرآورده ها به ارزش سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون دلار که از سوی شورای اقتصاد مصوب شد و ۴۰ درصد اعتبار آن از محل صرفه جویی در هزینه انتقال فرآورده ها که ماهانه ۲ هزار میلیارد ریال است تامین خواهد شد.

استاندار فارس گفت: یکی دیگر از پروژه های مذکور احداث ۱۴۰ آبخیزداری در استان است و در استانی که تا این میزان دچار کمبود آب هستیم این کار ضروری، حیاتی و منطقی است.

ایمانیه افزود: تقسیم بندی کردیم که هر شهرستان چند آبخیزداری و در چه محلی انجام شود و اعتبار آن نیز از طریق جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، خیرین و مسئولیت های اجتماعی تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در استان به ویژه کلانشهر شیراز معتادان متجاهری بودند که فضا برای اسکان آنها کم داشتیم که در همین زمینه یک اردوگاه به نام ماده ۴۲ برای معتادینی که دو باره به اعتیاد باز می گردند و همچنین برای مجرمین مواد مخدر پیش بینی شد که یکی از خیرین پذیرفت که این اردوگاه را احداث کند.

او اظهار کرد: بحث انتقال زندان عادل آباد شیراز نیز که سال ها در دست پیگیری است که توافق نهایی بین سازمان زندان ها و شهرداری شیراز انجام شده به این شکل که زندان فعلی عادل آباد را شهرداری شیراز تحویل می گیرد و به جای آن زندان جدید در مکان جدید در جنوب شرقی شیراز ساخته خواهد شد.

استاندار فارس، در خصوص پروژه های راه های روستایی نیز گفت: استان فارس حدود چهار هزار روستا دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و با مشکلاتی مانند راه، آب و اشتغال مواجه هستند که در جلسه‌ای توافق کردیم که یک هزار کیلومتر راه روستایی را احداث و یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر را نیز مرمت و بازسازی کنیم.

ایمانیه افزود: همچنین توافق کردیم که قسمتی از اعتبار مورد نیاز از بودجه استانی و ملی، قسمتی از سازمان بحران و وزارت کشور، قسمتی از اعتبار مناطق محروم و قسمتی از بسیج سازندگی تامین شود و قیر مورد نیاز را نیز وزارت نفت، وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی تامین کنند.

او ادامه داد: با موافقت وزیر راه و شهرسازی، ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی نیز از خارج تامین خواهد شد که به زودی ۳۰ دستگاه وارد استان خواهد شد که کار ارزشمندی برای عمران و آبادی استان در دراز مدت خواهد بود.

وی اظهار کرد: در بحث آزاد راه ها نیز ضمن تاکید بر لزوم رفع کمبودها و کاستی های آزادراه شیراز – اصفهان به ویژه قطعه هفت آن، در خصوص احداث و تکمیل آزادراه شیراز – بوشهر، بزرگراه لامرد – پارسیان، بزرگراه شیراز – فسا – داراب – کهکم، بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس، بزرگراه فسا – استهبان – نی ریز – قطرویه، بزرگراه شیراز - سپیدان – یاسوج، بزرگراه شیراز - فیروزآباد -جم – عسلویه، بزرگراه شیراز – دالکی و بزرگراه بابامیدان - گچساران – بهبهان تصمیماتی اتخاذ شد.

استاندار فارس گفت: همچنین در جلسه‌ای نیز با حضور معاون عمرانی استانداری و شهردار شیراز در خصوص خطوط مترو شیراز از جمله تکمیل پله‌های برقی خط یک، تکمیل ایستگاه و رفع کمبود واگن خط ۲، راجع به مدت زمان اجرا و روش تامین اعتبار خط سه مترو که به سمت شهرک گلستان و در ادامه تا شهرک سلامت امتداد می یابد و همچنین خط چهار که اتصال خط یک و خط ۲ به حرم مطهر شاهچراغ (ع) است و مشارکتی که بانک شهر با شهرداری شیراز برای تامین اعتبار این خط خواهد داشت و همچنین چگونگی تامین اعتبار خط مترو شیراز – صدرا که مقرر شد از خط ریلی شیراز – اصفهان نیز استفاده شود تصمیماتی اتخاذ شد.

 

ایمانیه افزود: جلسه ای نیز راجع به فرودگاه‌های فارس به ویژه فرودگاه شیراز داشتیم که مقرر شده هفته آتی ادامه اجرای ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه شیراز را با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار شاهد باشیم که در سفر دوم هیات دولت به فارس هفت هزار میلیارد ریال آن مصوب شد.

او ادامه داد: همچنین با کمک ۵۰۰ میلیارد ریالی وزارت راه و شهرسازی و تامین ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع استانی، سالن پروازهای داخلی و خارجی نیز دچار تحولاتی شد.

استاندار فارس گفت: در بحث بیمارستان های استان نیز تصمیماتی اتخاذ شد از جمله بیمارستان اعصاب و روان صدرا با نام بوستان که امیدواریم هفته آینده فاز اول آن به بهره برداری برسد.

ایمانیه افزود: همچنین مقرر شد که بیمارستان‌های مرودشت و امام علی (ع) داراب در دهه فجر، بیمارستان محمد رسول (ص) شیراز و بیمارستان ارسنجان در آذرماه، بیمارستان حضرت زینب (س) و بیمارستان آباده طشک هفته آینده و بیمارستان دژکرد اقلید نیز در هفته دولت به بهره برداری برسند.

وی گفت: همچنین در جلسه نیز در خصوص احداث مرکز همایش های جهان اسلام در استان و تامین زمین و روش تامین اعتبار آن نیز تصیمم گیری شد.

او اظهار کرد: در جلسه تعیین تکلیف پتروشیمی های ۶ گانه استان در داراب، فسا، جهرم، فیروزآباد، کازرون و نورآباد ممسنی که از سال ۸۶ مصوب شده بود همچنان بر زمین مانده نیز مقرر شد که قرارگاه خاتم از این پروژه ها خارج شود و سرمایه گذاران جدید وارد شوند.

ایمانیه افزود: از آنجا که پتروشیمی ها صنایع آب بر هستند و طی سال های گذشته نیز در استان با مشکل خشکسالی مواجه هستیم، مقرر شد که در شهرستان‌های مذکور صنایع پایین دستی پتروشیمی یا صنایع دیگر فعال شوند.

انتهای پیام

نظر شما