شناسهٔ خبر: 67337425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدعی حقوق بشر، خود از مرتکبان جدی نقض حقوق بشر در جهان

آمریکا که هرسال با عنوان دروغین حمایت از حقوق بشر شماری از کشورهای جهان را تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار می دهد، خود از مرتکبان جدی نقض حقوق بشر در جهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، حمایت از صهیونیست ها در قتل عام مردم مظلوم غزه، کمک به رژیم بعث عراق در بمباران شیمیایی سردشت و قتل 290 نفر از مسافران پرواز هواپیمای ایران در سال 67، نمونه هایی بارز از جنایات آمریکاست که البته با سکوت سازمان های بین المللی همراه بوده است.

اوت 1945 میلادی در اواخر جنگ جهانی دوم، بمب اتمی آمریکا، هیروشیما را با خاک یکسان کرد.

کشوری که همیشه از ارتکاب آشکار تروریسم دولتی توسط رژیم صهیونیستی نه تنها چشم پوشی کرده بلکه سالیانه بیش از 3 میلیارد دلار به این رژیم کمک مالی می کند و بارها هم از حق وتوی خود سوء استفاده کرده است.

اینها و همچنین کمک به شکل گیری گروه های تروریستی همچون داعش و القاعده از دیگر جنایات آمریکاست که در پشت غول رسانه ای غربی پنهان شده و چهره ای بزک کرده از این کشور را منعکس می کند.

پدیده حقوق بشر غربی اساسا درگیر دوگانگی است، اگر در آمریکا یا فرانسه روزانه چند نفر توسط پلیس کشته شوند، از اعتراضات مردمی به عنوان بی نظمی و آشوب یاد می شود، اما همین اتفاق را در درجات نازل تر در کشورهای مستقل به نبود دمکراسی و سرکوب خشونت آمیز و رعایت نکردن حقوق اولیه شهروندی مرتبط می کنند، همین قدر متناقض، کاریکاتوری و دروغین.

<div id="video-display-embed-code_11244826"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4266862/11244826?width=600&height=350"></script></div>

 

 

نظر شما